۲۰۰ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در خراسان شمالی برطرف شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در این استان توسط سازمان‌های بیمه‌گر شناسایی و برطرف شد.

۲۰۰ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در خراسان شمالی برطرف شد

فدکتر محسن رعنایی روز شنبه با بیان اینکه این هم‌پوشانی با تشکیل بانک اطلاعاتی رفع شده است، اظهار داشت: هم اینک ۶۳۵ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و حال آنکه این رقم در سال ۹۴، افزون بر ۷۵۰ هزار نفر بود.

وی افزود: با احتساب بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، استان در سال ۹۷ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده داشت که با رفع هم‌پوشانی هم اینک این رقم به حدود یک میلیون نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: علیرغم این رفع هم پوشانی بیمه ای هم اکنون نیز برخی از شهروندان این استان دارای ۲ و حتی سه دفترچه بیمه درمان هستند که نیازمند مشارکت سایر سازمانهای بیمه گر برای حل این مشکل هستیم.

رعنایی با بیان اینکه در این طرح هیچکس بدون بیمه نخواهد ماند، افزود: طرح رفع هم پوشانی با مشارکت نهادهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیروهای مسلح انجام شده است که افرادی که بیش از یک دفترچه داشته اند شناسایی و دفترچه های اضافه آنان حذف شده است، چرا که هر فرد باید از بیمه ای استفاده کند که استحقاق آن را دارد،

وی از جزیره ای عمل کردن در حوزه بیمه انتقاد کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از این امر طرح رفع هم پوشانی اجرا شده است اما هم اکنون نیز حوزه بیمه نیاز به ساماندهی دارد.

رعنایی با تاکید بر لزوم وجود آمار دقیقی از بیمه شدگان استان، گفت: اینکه برخی از شهروندان به صورت قانونی و یا به دلایل مختلفی دارای چند دفترچه هستند، مانع از رسیدن به آمار دقیقی از وضعیت بیمه ای افراد جامعه می شود.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت دارای پنج صندوق است، افزود: چند دفترچه ای بودن موجب افزایش هزینه ها و نیز بروز برخی تخلفات می شود.

وی از دستگاه ها، ادارات و نهادهای حمایتی خواست تا برای رفع هم پوشانی تلاش کنند، گفت: چند دفترچه ای بودن هزینه های زیادی را برای دولت دربر دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اگر فردی با یک کد ملی ۲ نوع بیمه داشته باشد وارد سامانه نخواهد شد و برای استفاده از آن استعلام گرفته می شود.

رعنایی افزود: در این صورت نیز از دفترچه ای استفاده خواهد شد که فرد استحقاقش را داشته باشد، اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به اجرای رفع هم پوشانی کمک خواهد کرد.

وی از همکاری نکردن بیمه ها در رفع هم پوشانی بیمه ای انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بانک ها اطلاعات و داده های خود را برای رفع هم پوشانی در اختیار این سازمان قرار نمی دهند و این در حالی است که حتی بیمه های نیروهای مسلح با وجود محرمانه بودن اسناد، نسبت به اجرای طرح رفع هم پوشانی بیمه ای اقدام کرده اند.

وی اظهار داشت: در رفع هم پوشانی نیروهای مسلح این سازمان اطلاعات را در اختیار آنان قرار داد و آنان افرادی را که چند نوع بیمه داشتند به ما معرفی کردند.

رعنایی از بانک ها و برخی دیگر از سازمان ها که بیمه های خاص دارند، خواست تا برای رفع هم پوشانی با این اداره همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون۶۳۵ هزار نفر از شهروندان استان خود را بیمه کرده اند، گفت: از مجموع بیمه شدگان ۴۴۶ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۵۷ هزار نفر بیمه صندوق کارکنان دولت، ۱۰۲ هزار نفر سلامت همگانی شهری، ۲۶ هزار نفر بیمه شدگان کمیته امداد، بهزیستی، طلاب، شاهد و ایثارگران و چهار هزار نفر بیمه خویش فرمای ایرانیان هستند.

در مجموع ۳۰۶ هزار و ۳۷۸ نفر از جمعیت خراسان شمالی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها