معاون گردشگری و صنایع دستی گیلان:

دفاتر خدمات مسافرتی در گیلان تعطیل نشده اند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: اگرچه دفاتر خدمات مسافرتی استان تعطیل نشده اند اما به شدت تحت تاثیر آسیب های کرونا قرار گرفته و به سختی روزگار می گذرانند.

دفاتر خدمات مسافرتی در گیلان تعطیل نشده اند

حمیدرضا آذرپور روز شنبه افزود: کرونا چرخه گردشگری گیلان را با آسیب های جدی روبرو کرده و باید برای این موضوع چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در تلاشیم با حمایت‌های مدام و ارائه تسهیلات نسبت به رونق مجدد بخش گردشگری کمک کنیم، اظهار داشت: همزمان با گسترش کرونا بیش از هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان به صورت مستقیم به بخش گردشگری خسارت وارد شده است.
وی با بیان اینکه سلامت هموطنان در درجه نخست اولویت است، عنوان کرد : در این میان به نظر می رسد باید به سمت فرهنگ سازی در زمینه سفر ایمن و از طریق دفاتر خدمات مسافرتی گام برداشت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان خانه های اجاره ای غیر مجاز را علاوه بر امنیت، تهدیدی برای سلامت و انتشار و تشدید کرونا دانست و اعلام کرد: مزایای بسیاری برای خانه مسافرهای استان در نظر گرفته شده که بارزترین آنها بیمه و معافیت از پرداخت مالیات است.
آذرپور اضافه کرد: بهره مندی از تسهیلات، یارانه ‌های انرژی، بروز رسانی امکانات و تجهیزات مواردی است که مالکان واحدهای استیجاری غیر مجاز باید از آنها آگاه شده و نسبت به دریافت پروانه بهره برداری ترغیب شوند.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار خانه مسافر غیر مجاز در استان شناسایی شده‌اند که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ مورد آنها ساماندهی شده‌اند.
وی اظهار داشت: خانه مسافرهای غیرمجاز با اسکان گردشگران در شرایط خلاف مقررات، رعایت نکردن بهداشت، نداشتن تعرفه و بروز مشکلات انتظامی و اخلاقی معضلی برای گردشگری استان محسوب می‌شود.
۱۶ رسته گردشگری در قالب ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها