رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

۲۵ هزار کارگر به دلیل تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در استان کرمان خانه‌ نشین شده‌اند

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: سال گذشته ۲۵ هزار نفر بیکار به استان کرمان بر اثر تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط صنایع در استان اضافه شده است.

۲۵ هزار کارگر به دلیل تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در استان کرمان خانه‌ نشین شده‌اند

سیدمهدی طبیب‌زاده امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با فعالان اقتصادی بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد با بیان اینکه نخستین استانی در کشور هستیم که پنجره واحد الکترونیکی اقتصادی را ایجاد کردیم اظهار داشت: این پنجره برای صدور مجوزها مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم انجام شده و از طریق دفاتر پیشخوان امکان پیگیری استعلام‌ها وجود دارد گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری، اتاق بازرگانی کارهای خوبی را انجام داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت فضای کسب و کار استان کرمان نسبت به میانگین کشور در وضعیت بدتری قرار دارد افزود: استان کرمان رتبه سی‌ام کشوری را دارد و این خیلی بد است.

وی با بیان اینکه موانع فضای کسب و کار استان کرمان شناسایی و احصا شده و البته بعضی موارد ملی است گفت: بهبود فضای کسب و کار استان کرمان دغدغه همه شده است و امیدواریم در آینده نزدیک نتیجه لازم را بگیریم.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه غیر از فضای کسب و کار رتبه استان کرمان در سرانه آموزشی استان نیز بسیار پایین است افزود: اتاق بازرگانی تقبل کرده تا 120 مدرسه در سطح استان کرمان را با همکاری بخش خصوص بسازد؛ اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه از نمایندگان استان کرمان در مجلس نیز درخواست داریم این موضوع را که بسیار جدی است پیگیری کنند گفت: نهضت مدرسه‌سازی در استان کرمان را با نام سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی آغاز کردیم و امیدواریم ما را یاری کنید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: سال گذشته 25 هزار نفر بیکار به استان کرمان بر اثر تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط صنایع در استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان به‌شدت نیاز دارد تا به صنایع کوچک و متوسط در استان توجه شود گفت: کمک به فعالان اقتصادی کمک به بهبود رتبه کسب و کار استان و کمک به اشتغال استان کرمان است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها