معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

سالانه ۷۰۰ بیمار سرطانی در منطقه کاشان شناسایی می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه درصد از سرطان‌ها با تشخیص زودرس قابل پیشگیری است، گفت: سالانه ۷۰۰ بیمار سرطانی در منطقه کاشان شناسایی می‌شوند.

سالانه ۷۰۰ بیمار سرطانی در منطقه کاشان شناسایی می‌شوند

مهدی دلاوری امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به شناسایی سالانه 700 بیمار جدید به سرطان در منطقه کاشان اظهار داشت: از این تعداد 51 درصد زنان و 49 درصد مردان هستند این در حالی است که میزان ابتلا به سرطان در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان پایین‌تر از میزان بروز در کشور است.

وی ضمن اشاره به آغاز هفته سلامت از یکم تا هفتم بهمن افزود: شایع ترین سرطان‌ها در مردان کاشانی پروستات، معده، کولورکتال، مثانه و مغز و در زنان کاشانی پستان، کولورکتال، تیروئید، خون، معده، و مثانه است در حالی که شایع‌ترین سرطان ها در کشور میان مردان معده، پوست، پروستات کولورکتال و میان زنان پستان کولورکتال، پوست، تیروئید و معده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه 40 درصد از سرطان ها با تشخیص زودرس قابل پیشگیری است، ابراز داشت: حداقل 40 درصد از سرطان‌ها نیز با تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند و بر همین اساس در راستای پیشگیری از سرطان پستان در زنان 30 تا 70 سال، روده بزرگ ویژه زنان 50 تا 70 سال و دهانه رحم ویژه زنان 30 تا 59 سال غربالگری صورت می‌پذیرد.

وی ضمن اشاره به دلایل شیوع بیماری سرطان گفت: کنترل عفونت و بیماری‌های واگیر، افزایش جمعیت سالمندی، تغییر سبک زندگی مردم، تشخیص بهتر بیماری و ثبت کامل‌تر اطلاعات بیماران از جمله دلایل افزایش آمار سرطان است در حالی که همه عوامل مؤثر بر سلامت انسان در اختیار وزارت بهداشت نیست و فقط 25 درصد آن برعهده این وزارتخانه است.

دلاوری ضمن تأکید بر حضور شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در راستای غربالگری سرطان تصریح کرد: این اقدام نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد و می‌توان از ابتلا به بیماری تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها