گروه عراقی «ألویة الوعد الحق» مسئولیت حمله به ریاض را برعهده گرفت

یکی از گروه‌های مقاومت عراق اعلام کرد که حمله شنبه به پایتخت عربستان سعودی کار این گروه بوده و در انتقام خون شهدای انفجارهای تروریستی بغداد بوده است.

گروه عراقی «ألویة الوعد الحق» مسئولیت حمله به ریاض را برعهده گرفت

گروه موسوم به «الویة الوعد الحق» عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای رسماً مسئولیت عملیات دیروز شنبه در شهر «ریاض»، پایتخت عربستان سعودی را برعهده گرفت.

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی ظهر دیروز شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که یک هدف متخاصم را در آسمان شهر ریاض رهگیری و منهدم کرده است. این ائتلاف به نوع حمله (پهپادی یا موشکی) اشاره‌ای نکرده ولی انصارالله یمن را متهم به انجام این حمله کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به این ادعا، آن را شدیداً رد کرد و گفت: «نیروهای مسلح یمن طی ۲۴ گذشته هیچگونه عملیات هجومی علیه متجاوزان نداشته‌اند»

گروه مقاومت اسلامی ألویة الوعد الحق (تیپ‌های وعده حق) در کانال تلگرامی خود با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «پس از زیاده‌ خواهی و اصرار اعراب خلیج [فارس] بر جنایت در حق ملت‌های منطقه و ادامه حمایت‌های آن‌‌ها از باندهای تبهکار داعش و گروهک‌های تکفیری که دستانشان به خون بی‌گناهان آغشته شده، ما فرزندان شبه جزیره عرب به وعده خود عمل کرده و پهپادهای رعب و وحشت را به پادشاهی آل سعود فرستادیم و دژهای آن‌ها در قصر الیمامه و اهداف دیگر را در ریاض هدف قرار دادیم».قصر یمامه محل اقامت پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی است.

این گروه مقاومت عراقی در ادامه تأکید کرد که عملیات پهپادی دیروز علیه عربستان سعودی آغازی است برای کشاندن معادله بازدارنده به داخل «شیخکده» عربستان سعودی.

این گروه تأکید کرد که این عملیات تلافی‌جویانه و در انتقام خون شهدای انفجارهای اخیر عراق بوده است و در صورت تکرار این گونه حملات تروریستی از سوی بن سلمان و بن زاید، ولی‌عهدهای سعودی و ابوظبی، حملات بعدی به «لانه‌های شر» در دبی کشانده خواهد شد.

در جریان انفجارهای تروریستی شهر بغداد که دو تن از اتباع سعودی با منفجر کردن کمربند انفجاری خود در بین بازاریان میدان «السیران» این کشور، ۳۲ غیر نظامی شهید و بیش از ۱۲۰ نفر نیز زخمی شدند.

گروه کتائب حزب‌الله عراق بعد از مشخص شدن هویت و ملیت تروریست‌ها رسماً، عربستان سعودی و شخص بن سلمان را به انتقام تهدید کرده بود.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • اسلام پیروز است
    0

    زدی ضربتی، ضربتی نوش کن

  • حسینی
    0

    دو تن از اتباع سعودی خخخخخخ عجب دروغ شاخدار

    نظرات شما -
    • فرهاد
      0

      نکند تو میدونی کار کی بوده؟. که میگی کار سعودیا نبوده

    • یاغچی ابادی
      0

      پاسخ به حسینی:چیزی از عربستان بخوانید داعشستان بهت ماسیده، مزدوریکه شاخ ودم نداره

  • محسن
    0

    ترامپ رفته دیگه.الن وقت زهرچشم گرفتنه.هرکشوری در6 ماه ابتدایی بتونه کیش بده، قطعا موفق به مات میشه. ایران یا عربستان؟

  • آخرین ایرانی
    0

    اون احمقی که میگه ضربتی نوش کن آیا خائن به مسلمین نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها