سفیر آمریکا: به‌دنبال حلِ اختلافات با تهران هستیم

سفیر آمریکا در بغداد امروز یکشنبه گفت که کشورش بدنبال حل دیپلماتیک اختلافات با ایران است.

سفیر آمریکا: به‌دنبال حلِ اختلافات با تهران هستیم

در بیانیه دفتر «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق آمده است که الاعرجی امروز «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد را در دفترش به حضور پذیرفت.

براساس این بیانیه، سفیر آمریکا تصریح کرد که اختلافات کشورش با ایران همچنان وجود دارد و واشنگتن برای حل آنها به شیوه های دیپلماتیک تلاش می کند و راه حل دیپلماتیک نیازمند تلاش های گسترده ای است.

این بیانیه تصریح کرد که سفیر آمریکا در این دیدار همچنین بر تداوم همکاری با عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش تأکید کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: الاعرجی نیز به نوبه خود در گفت که عراق چشم انتظار ادامه همکاری با ائتلاف در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات درباره تروریست ها تا از بین بردن هسته های تروریستی باقیمانده است.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله آمریکا دست از لجاجت دست بردارد

  • سید علی
    0

    تا زمانی که آمریکا در ایران سفارت نداشته باشد .همین آش است همین کاسه

  • 88-88
    0

    خدا وکیلی جفتشون هم دروغ میگه هم راست بایدن آنقدر بیچاره نشده که یک سفیر جایی تیم او سخن بگوید؟ آمریکا نیروی هوایی قوی دارد و از نظر نیروی زمینی مشکل دارد و عراق هم تعطیل است نیرو برای مقابله با داعش نو ظهور میخواهند چرا؟؟؟ یک سرباز آمریکایی کشته شود هزار داستان دارن تا جواب گو ارتش و خانواده باشن ولی نیروی ایرانی که کشته شد طی یک نامه به خانواده آن عزیز اول تبریک و بعد تسلیت می‌گویند دست از سر جوانان ما بردارید آقایی رای ممتنع؟؟؟ نمک نشناس

  • ممد
    0

    خدا کنه همه اختلافای دنیا حل بشه همه با مهربانی کنار هم زندگی کنن

  • نادر
    0

    این آقاهه با این بیانیه، رسما اعلام کرده که قانون اخراج آمریکایی ها از عراق منتفیه، آمریکایی ها هم برامون مهم هستن، دعوای ایران و آمریکا هم به خودشون مربوطه. همین و بس.

  • روح اله
    0

    خدا کنه این خبر به گوش روحانی نرسه. وگرنه مثل ....به عهده میگیره میگه کار برجام ما بوده.

  • متفاوت
    0

    تنها یه راه برای رفع مشکلشون وجود داره.با بایدن جلو کنگره نماز بخونه ویه دعای ندبه هم توکاخ سفید تا نشده حسینیه اجراکنند همه چی حله.

  • مریم
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم. دوباره همون قصه ی چماق و هویج شروع شد. یه عده ساده لوح باور می کنن. آمریکاییها ذاتا با ایران مشکل دارن و دشمن بالفطره ی ماها هستند . این حرفها هم کلکی بیش نیست.

  • ایرانی
    0

    یعنی میشه ما از وضعیت داغون اقتصادی بیایم بیرون ...آقا ول کنید این حرف شش من یه غازو به خودمون تکیه کنیم نمیدونم تولید خودمون بهش برسیم همه اینا درست ...بخدا اونی که مخالف این دولتم هست خوب میدونه اقتصاد ما گره خورده به دلار آمریکا ...من دوست دارم یه نفر به من بگه فرق آمریکا با روسیه و چین در چیه یکی به ما بگه مام بدونیم ...

  • .....
    0

    به نظرمن امریکا شرف دارد به روسیه وچین کمونیست،اوایل انقلاب ،برای روسیه(شوروی سابق)هم آرزوی مرگ میکردیم وشعار میدادیم،زمان جنگ هم بیشترین تسلیحات راروسیه به عراق داد،ولی الان مثلا کشور دوست وبرادر البته برا حفظ منافع خودش ،مشکل ما باامریکا سرفلسطین واسراعیل هستش

  • محمدی
    0

    استکبار هرگز ظهور کشوری قوی همچون ایران رو در خاورمیانه برنخواهد تافت لذا بسیار ساده اندیشی و کودکانه است که بپنداریم آمریکا بویژه لابی صهیونیستی دست ازسر ایران بردارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها