محمود فکری و یک عادت اشتباه

سرمربی تیم فوتبال استقلال در حالی مدعی است به اشتباهات داوری عادت کرده است که نظر کارشناسان داوری درباره این مسأله متفاوت است.

محمود فکری و یک عادت اشتباه

در جریان هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر دو تیم استقلال و سایپا به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر نارنجی‌پوشان به پایان رسید. در این بازی حاشیه‌های زیادی وجود داشت که باعث شد صحنه‌های مختلفی ایجاد شود و صحنه‌هایی رخ دهد که نیاز باشد کارشناسان داوری درباره آن نظر بدهند.

استقلالی‌ها در جریان بازی، معتقد بودند که داور بازی در این بازی نتوانسته تصمیم‌های درستی بگیرد و در برخی صحنه‌ها موفق شد قضاوت خوبی روی این بازی داشته باشد.

فکری در نشست بعد بازی در این رابطه گفت: "به مساله داوری مسابقه عادت کرده‌ایم که همیشه به ضرر ما سوت بزنند و اشتباهات داوری به ضرر ما باشد، نمی‌دانیم این چه داستانی است. همه با تیم‌های دیگر هستند و گویا ناراحتند که استقلال در صدر جدول، بوی قهرمانی می‌دهد اما تیم ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا روند خود را حفظ و فاصله خود را با سایر تیم‌ها حفظ کند."

این در حالی بود که کارشناسان داوری درباره این مسأله کاملاً نظر متفاوتی را ارائه کردند. حیدر سلیمانی معتقد بود در این بازی تنها اشتباه داوری این دیدار توسط کمک داور دوم صورت گرفت (که تک به تک بازیکن سایپا را به اشتباه آفساید گرفت) و عملکرد داور با توجه به تجربه نه چندان بالای او ستودنی بود.

همچنین برخی کارشناسان داوری معتقد بودند که محمد دانشگر در پایان نیمه اول، به علت حاشیه‌ای که ایجاد کرده بود، می‌توانست از زمین بازی اخراج شود اما داور به دادن کارت زرد به دانشگر اکتفا کرده است.

اظهار نظر کارشناسان داوری در بازی سایپا و استقلال نشان می‌دهد که داور در برخی صحنه‌ها به سود آبی‌ها سود زده است اما استقلالی‌ها زیر بار چنین مساله‌ای نرفتند و باز هم نسبت به مسائل داوری معترض هستند.

سردسته این اعتراضات نیز محمود فکری است. سرمربی تیم فوتبال استقلال در شرایط سخت و مشکل تیمش، داوری را سیبل تیرهای خود کرده و حتی در یک مقطع خواست که وزیر ورزش به مسائل داوری ورود کند. پرسشی که اینجا مطرح می‌شود، این است که تنها مشکل عدم نتیجه‌گیری استقلال، مشکلات داوری است؟ ضمن این که دست کم در هفته‌های اخیر، استقلال آشکارا از اشتباهات داوری سود هم برده است!

چطور می‌شود که مشکلات را تنها به مسائل داوری ربط داد؟ آبی‌پوشان پایتخت که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر هستند، هنوز موفق نشده‌اند به تاکتیک روشنی برسند. کارشناسان و پیشکسوت‌های تیم فوتبال استقلال همچنان معتقدند که کادر فنی آبی‌ها نیاز به تقویت و حضور یک دستیار کارآمد دارد اما فکری همچنان به اظهار نظرات دیگران توجهی ندارد و به برنامه خودش اعتقاد راسخ دارد.

با این وجود باید دید، سرنوشت فکری و استقلال به کجا ختم می‌شود. آیا سرمربی آبی‌ها دست از ابهام‌های نادرست خود در خصوص داوری برمی‌دارد یا هنوز هم طبق یک عادت اشتباه، معتقد است که مشکلات استقلال فقط به داوری مربوط می‌شود و به اصطلاح خود را به "آن راه" می‌زند؟

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها