شکایت 1.3 میلیارد دلاری شرکت انتخاباتی دومینیون از وکیل ترامپ

رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهوری سابق آمریکا با یک شکایت ۱.۳ میلیارد دلاری در مورد ادعاهای غلط درباره تقلب آرای گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ روبرو شده است.

شکایت 1.3 میلیارد دلاری شرکت انتخاباتی دومینیون از وکیل ترامپ

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، شرکت "سیستم‌های رای‌گیری دومینیون" روز دوشنبه یک شکواییه تهمت و افترا علیه جولیانی تنظیم کرد. او پیشتر ادعاهای اثبات نشده‌ای درباره همدستی این شرکت در توطئه برای تغییر آرای ترامپ به نفع جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا در ۲۰۲۰ مطرح کرده بود.

این شکایت در دادگاه منطقه‌ای فدرال در واشنگتن تنظیم شده و جولیانی به طرح ادعاهای "کاملا غلط" درباره این شرکت در بخشی از "کمپین اطلاعات نادرست آنلاین" متهم شده است. این شرکت به عنوان خسارت خواستار دریافت بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار شده است.

این شرکت پیشتر همچنین یک شکایت تهمت و افترا برای دریافت خسارت ۱.۳ میلیارد دلاری علیه سیدنی پاول، وکیل سابق دونالد ترامپ تنظیم کرد که بارها ادعاهایی در رابطه با مشارکت آن در توطئه تقلب انتخاباتی مطرح کرده بود. وکیل شرکت دومینیون در مصاحبه با نیویورک تایمز تاکید کرد که در آینده تعداد دیگری شکایت ارائه خواهد شد.

توماس ای. کلر، وکیل دومینیون گفت: شکایت‌های دیگری در راه است. اشخاص دیگری هم بوده‌اند که دروغ‌ها و تهمت‌های بزرگی علیه دومینیون بیان کرده‌اند، اما چهره‌هایی در میان رسانه‌ها هم بوده‌اند که آنها را تقویت کرده‌اند. حتی ممکن است از شخص ترامپ هم شکایت شود. ما شکایت از هیچکس را بعید نمی‌دانیم. در واقع این شکایت علیه وکیل این رئیس جمهور سابق، یک گام ما را به این رئیس جمهور سابق و درک اینکه نقش او چه بود و نبود نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها