احتمال قطعی برق در استان گلستان، مردم صرفه‌جویی کنند

با توجه به افزایش و رکوردشکنی مصرف گاز و محدودیت گازرسانی به نیروگاه‌ها شرکت توانیر نسبت به اعمال خاموشی در تهران و مناطق شمالی کشور از جمله استان گلستان خبر داد.

احتمال قطعی برق در استان گلستان، مردم صرفه‌جویی کنند

مصرف گاز در کشور طی شبانه روز گذشته در کشور رکورد زد و از 660 میلیون مترمکعب گذشت این اتفاق گازرسانی به نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کرده است. این موضوع تأمین برق را با مشکل روبه رو کرده و شرکت توانیز نیز از احتمال اعمال خاموشی در تهران و استان‌های شمالی از جمله گلستان خبر داده است.

آنطور که معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفته احتمال می‌رود امروز با محدودیت 3 هزار مگاواتی روبه‌رو شویم و ضروری است شرکت‌های توزیع در مناطق یاد شده برنامه‌های اعمال احتمالی خاموشی‌ها را تدوین کنند و به اطلاع مردم برسانند.

علی اکبر نصیری، مدیرعامل شرکت برق استان در این باره گفته که به علت کمبود گازی که برای تولید برق نیروگاه‌ها وجود دارد، دیسپاچینگ ملی ( مرکز کنترل برق کشور) شرایط اضطراری برای کل کشور اعلام کرد که استان گلستان را نیز دربر می‌گیرد.

وی گفت: سناریوهای مختلفی در صورت اعمال خاموشی در استان پیش بینی شده و اگر مردم همراهی کنند و در مصرف برق تا 10 درصد صرفه جویی کنند، شاید نیازی به اعمال خاموشی نباشد.

شرکت توزیع نیروی برق استان با صدور اطلاعیه‌ای از مردم استان خواسته با رعایت مصرف انرژی همچون خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده نکردن از لوازم برقی غیرضروری و همچنین با کاهش تنها یک درجه‌ای وسایل گرمایشی در شبانه روز، برای جلوگیری از اعمال خاموشی اقدام کنند.

همچنین این شرکت از مردم خواسته با نصب اپلیکیشن برق من از طریق پورتال شرکت توزیع نیروی برق گلستان به آدرس: www.ped-golestan.ir و همچنین نرم افزار بازار از زمان اعمال خاموشی‌های احتمالی مطلع شوند.

نصیری همچنین گفت: با توجه به محدودیت‌های تأمین انرژی و مصرف بی‌رویه آن، ضرورت اعمال مدیریت اضطراری بار جهت صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: شرکت برق از ماه‌های گذشته اقداماتی از جمله کاهش مصرف برق چراغ‌های معابر و تعدیل روشنایی معابر شهری و برون شهری انجام داده است.

به گفته نصیری از هفته گذشته، برای کاهش مصرف برق و تامین برق خانگی، روشنایی 47 هزار و 623 هزار چراغ برق معابر استان قطع شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها