۵میلیارد ریال بسته معیشتی در طرح "شهید سلیمانی" استان بوشهر توزیع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در استان مبتنی بر برنامه هر خانواده یک پایگاه سلامت خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی تاکنون افزون‌بر ۵میلیارد ریال بسته معیشتی توزیع شده است.

۵میلیارد ریال بسته معیشتی در طرح "شهید سلیمانی" استان بوشهر توزیع شد

سعید کشمیری با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: عادی‌انگاری در شرایط کرونایی زمینه شیوع ویروس کووید19 را در جامعه فراهم می‌کند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 90 درصد شهرستان‌های استان‌بوشهر دارای شرایط آبی کرونایی هستند تاکید کرد: رنگ‌ آبی کرونایی نباید سبب عادی‌انگاری در برابر این ویروس شود چون این مهم زمینه بحرانی شدن شرایط جامعه در ابتلا مردم به ویروس کرونا را فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاکنون 18 هزار و 264 نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که 99 درصد آنها بهبود یافته و 853 نفر فوت کرده‌اند.

کشمیری، از نزولی شدن ابتلا و بستری در هفته‌‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: در هفته نخست بهمن ماه کل فوتی‌ها 3 نفر بود و در هفته آخر دی‌ماه هم همین میزان فوتی‌ کرونایی ثبت شده و این در حالی است که در دی‌ماه در 17 روز هیچ فوتی ثبت نشد و در 13 روز دیگر 15 فوتی داشته‌ایم.

وی، وضعیت کرونایی و رعایت مردم را قابل قبول دانست و تاکید کرد: استان بوشهر جزو 3 استان پایین جدول کرونایی در ابتلا و مرگ قرار دارد و باید این شرایط حفظ و برای جلوگیری از ابتلا تلاش‌ها و همکاری‌ها افزایش یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر رعایت دستورالعمل‌های به ویژه استفاده از ماسک را یک ضرورت دائم دانست و خاطر نشان کرد: آب و هوای استان بوشهر این‌روزها بهاری و مطبوع است که می‌تواند زمینه مسافران از دیگر نقاط به استان را فراهم آورد و این در حالی است که مسافران برای استان یک تهدید در عرصه انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود.

کشمیری با قدردانی از همکاری، تعامل و تاب‌آوری مردم استان بوشهر در رعایت پروتکل بهداشتی در برابر کرونا گفت: با همکاری و انسجام مردم، اکنون استان بوشهر از شرایط زرد عبور کرده و به آبی رسیده که باید این تحمل‌ها ادامه داشته باشد چراکه تا رسیدن به ساحل امن فاصله‌ای نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از واکسینه شدن گروه‌های پرخطر استان خبر داد و بیان کرد: آخر بهمن ماه نخستین محموله واکسن کرونا مورد وثوق و اعتماد، مسئولان ایران اسلامی وارد می‌شود و پس از آن تولید واکسن در کشور آغاز می‌شود که این مهم زمینه حل بحران کرونا در کشور و ایران را فراهم می‌کند.

وی، عادی انگاری اوضاع را بدترین آفت مبارزه با کرونا دانست و تصریح کرد: ادامه رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در برابر کرونا امری مهم و ضروری است و در این راستا بزرگترین آفت، عادی نگاری اوضاع کرونایی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا افزود: اجرای این طرح در قالب محله محور و خانواده محور در تمام شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر اجرا شده که نقش مهم و تاثیرگذاری در شناسایی کانون‌ها و خوشه‌های انتشار کرونا داشته است.

وی، از تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان‌های استان بوشهر مبتنی بر برنامه هر خانواده یک پایگاه سلامت خبر داد و تاکید کرد: از اول آذر ماه تیم‌های مقابله و شناسایی موارد مثبت در قالب طرح شهید سلیمانی تشکیل و به موفقیت‌های مهمی در مدیریت و کنترل بیماران کرونایی دست یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه این تیم‌ها در قالب 4 گروه ره‌گیری، مراقبت، نظارت و حمایت فعالیت می‌کنند افزود: در این تیم‌های نیروهای بسیج، هلال احمر، بهداشت و درمان و نیروهای داوطلب در مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند که خدمات آنان در خور تحسین است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر محوریت طرح شهید سلیمانی را شناسایی، غربال‌گری، قرنطینه و حمایت مالی و غذایی از افراد مبتلا به ویروس کرونا دانست و با اشاره به تست 5 هزار نفر در اجرای طرح شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: 500 نفر تست سریع انجام و 60 نفر مثبت شده‌اند و 150 نفر از خدمات تیم‌های مراقبت در منزل استفاده می‌کنند.

کشمیری، فعالیت تیم‌های نظارتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا شش‌هزار مورد تذکر داده شد و یک‌هزار مورد پلمپ مراکز و واحدهایی که دستورالعمل بهداشتی رعایت نمی‌کنند انجام شده است.

وی، با اشاره به خدمات تیم‌های حمایتی در طرح شهید سلیمانی افزود: در این زمینه به خانواده‌هایی که فرد آلوده به کرونا در منزل نگه‌داری می‌کنند و دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، بسته‌های غذایی ارائه می‌شود که تاکنون 5 میلیارد ریال بسته معیشتی میان خانوداه‌های آسیب دیده از کرونا در شهرها و روستاهای استان بوشهر توزیع شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه یک‌هزار خانواده آسیب دیده از کرونا در طرح شهید سلیمانی تحت پوشش کمک‌های مالی و سبد غذایی قرار دارند تصریح کرد: تیم‌های تخصصی طرح شهید سلیمانی همگام با مدافعان جبهه سلامت در صحنه هستند و خدمات قابل توجهی به جامعه ارائه می‌کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها