مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی:

اگر می‌خواهید مردم شما را باور کنند، «عنابستانی» را از مجلس اخراج کنید

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شگردهائی از قبیل جلب رضایت فرد سیلی خورده و ترتیب دادن نمایش‌هائی از قبیل روبوسی ضارب با مضروب برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا، برای افراد خاطی بازدارندگی نخواهد داشت.

اگر می‌خواهید مردم شما را باور کنند، «عنابستانی» را از مجلس اخراج کنید

حجت الاسلام مسیح مهاجری در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: ممکن است عده‌ای از اینکه یک نماینده مجلس در یکی از خیابان‌های تهران به صورت یک سرباز سیلی زده، از این جهت که مثلاً برای جناح رقبای سیاسی‌شان اتفاق بدی افتاده خوشحال باشند.

آن‌ها می‌توانند این واقعه را به ابزاری برای تبلیغات علیه رقبای خود تبدیل کنند و بر آن‌ها بتازند. این، امری طبیعی است که در سایر نقاط جهان هم رخ می‌دهد و همین امسال بارز‌ترین نمونه آن را در آمریکا و در دو جبهه حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه دیدیم.

چنین عکس‌العملی البته در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و فعالان سیاسی درون این نظام باید از این قبیل امور منزه باشند. در نظام جمهوری اسلامی که برآمده از فداکاری‌های مردم مومن این سرزمین و خون‌بهای صد‌ها هزار شهید است، همه به‌ویژه هرکس که مسئولیتی برعهده دارد و یا ادعای فعالیت سیاسی برای رسیدن به جایگاهی که بتواند از آن جایگاه خدمتی به مردم بکند را دارد، باید از شنیدن چنین خبری احساس نگرانی برای آینده کشور و نظام و نسل‌های آینده کند.

مسئولان و حتی آن دسته از فعالان سیاسی جامعه ما که مسئولیتی برعهده ندارند باید مظهر اخلاق و صبر و تحمل باشند و رفتارشان برای آحاد مردم راهنمای عمل صالح باشد. هر فعل و ترکی غیر از این باید واقعه‌ای زیانبار برای نظام اسلامی و خسارت به ملتی تلقی شود که با تمام امکانات در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده و با تحمل سختی‌ها از میراث امام خمینی و شهدا پاسداری کرد.

شوربختانه ما اکنون با پدیده‌های زشت و ناپسندی در مجموعه‌های منتسب به نظام جمهوری اسلامی مواجه هستیم که هیچ تناسبی با اهداف مردمی که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و آرمان‌های امام خمینی که نظام جمهوری اسلامی را بنیان نهاده است ندارند. سیلی زدن یک نماینده مجلس به مامور اجرای قانون، به معنای سیلی زدن قانون‌نویس به خود قانون است. اهانت کردن یک معمم به این و آن - نه فقط به مسئولین بلکه به هر یک از شهروندان - آنهم از تریبون فراگیر رسانه ملی، به معنای فاصله گرفتن از اخلاق و دفن کردن تهذیب نفس است.

پر کردن جیب‌ها از بیت‌المال و یا از کیسه مردم به قیمت زیر خط فقر رفتن میلیو‌ن‌ها نفر در کشور، به معنای بیگانه شدن با تعالیم قرآن و سیره معصومین علیهم‌السلام است. بر صندلی‌های راحت مجلس و دولت و قضاوت تکیه زدن و بدون حساب و کتاب به این و آن حمله کردن به معنای دور شدن از عمل صالح است. ما اکنون به این بیماری‌ها مبتلا هستیم و تا به معالجه آن‌ها همت نکنیم، از مدد الهی محروم خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بلافاصله بعد از انتشار خبر سیلی خوردن یک سرباز راهور توسط یک نماینده مجلس قول بررسی دقیق و برخورد قاطع با خاطی را داد. چنین وعده‌هائی را در مجلس قبلی هم داده بودند و مسئولان دستگاه‌های دیگر هم همین حرف‌ها را زده بودند، ولی برخلاف وعده‌هایشان هیچ اقدامی نکردند. همین بی‌عملی‌هاست که باعث می‌شود یک نماینده مجلس که باید پیشتاز عمل به قانون باشد، اینگونه قانون‌شکنی کند و یا آن دیگران از جیب مردم حقوق‌های کلان بگیرند و به جای انجام وظایف قانونی خود، مرتکب هزاران تخلف شوند و آب از آب تکان نخورد.

گمان نکنید مردم این خلف وعده‌های شما و سرپوش گذاشتن بر خلاف‌ها را فراموش خواهند کرد. بترسید از روزی که کاسه صبر مردم لبریز شود و یکجا به حساب همه‌ی شما برسند. اگر می‌خواهید مردم شما را باور کنند، این نماینده قانون‌شکن را از مجلس اخراج کنید و حالا که در وضع کردن مجازات مهارت دارید، سریعاً قانونی تصویب کنید که به موجب آن سزای هر نماینده قانون‌شکن، محرومیت ابدی وی از تکیه زدن بر جایگاه قانونگذاری باشد.

این را هم بدانید که شگردهائی از قبیل جلب رضایت فرد سیلی خورده و ترتیب دادن نمایش‌هائی از قبیل روبوسی ضارب با مضروب برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا، نه مردم را فریب خواهد داد و نه برای افراد خاطی بازدارندگی خواهد داشت. این کار، فقط سیلی زدن به قانون است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • ستاره
    0

    رگ. غیرت ندارن اگه داشتن اخراجش می کردن

  • ناشناس
    0

    کسی که در مقابل مامور قانون نمیتونه بر خودش مسلط باشه چرا رفته مجلس؟ ایا لازم نیست کاندیاهای نمایندگی تست روانشناسی بدهند ( حالا مسائل ارادی وقانونی و صلاحیتی به کنار )

  • کاربر ناشناس
    0

    بجهت رعایت عدالت باید عنابستانی اخراج شود.تا بیش از این موجب آسیب دین اعتماد مردم نشود.سپاس

  • 88-88
    0

    آفرین چون تحلیل کاملی داشتی ما فقط می‌گویم حرف دل مردم را زدی احسنت

  • ملت
    0

    سلام ودرود این پیشنهاد بهترین محک انقلابی گری مجلس مدعی انقلابی بودن است. فقط اخراج ....

  • کاربر ناشناس
    0

    خبرفوری لطف کنید کامنتهای منوثبت و انتشاربدید.چراحذف میکنید؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    حرف حق از هر کس شنیده شود در ست است وباید از جایی شروع شود اگر در مورد دادسرا که دست سرباز را دست بند زده بودند وچکی کرده بودند اخراج وتحویل به دادگاه انجام میشد شاید این اتفاق نمی افتاد .

  • ق
    0

    اون اخراج کنند، تورو جاش ببرند، چقد خوب میشه!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    انالله واناالیه راجعون برادرجان مافقط بلدیم بارسانه ای کردن اعمال زشت وپلیدوسخیف مسئولان ومردم بلادکفررابه رخشان بکشیم ولی در مورد خودوخودیهامان کوروکریم چونکه خودمان را تافته جدا بافته فرض می کنیم یکی خودرامالک اشترمی خواندواین دیگری هم خودرادربیانیه اش هم ردیف شهیدبهشتی جازده است فاعتبروایااوالی الابصار

  • Abbas
    0

    خدا پدرت بیامرزه اگه راست میگید اخراجش کنید تا من یکی باور کنم هرچی شما میگید ...این کارو نمی کنید میدونم اصلا میدنید چیه منم دوست دارم فردا بزنم تو گوش این آقا بعد بیام جلو همه ازش معذرت خواهی کنم ...

  • دنیز
    0

    کمترین جریمه اخراج از مجلس هست ..نماینده هایی مثل ایشان هستن که نون مردمو بخاطر منافع خودشون سنگ کردن.اینجور آدما گرگ انسان نما هستن.

  • مفردی
    0

    مردم ؟ یعنی چی ؟ همچین کلمه ای هم مگر در ادبیات امروز ما معنی دارد ؟

  • دادفر فتاحی
    0

    شاه می بخشه ... جامعه رو بزارید در آرامش باشه. ماهیگیری نکنید.

  • محمد
    0

    انسان ممکن الخطاست قضاوت باید به گونه ای باشد اگر خودمان جای عنابستانی بودیم همین قضاوت را می کردیم چرا مساله را بزرگ می کنید این آقای مسیح هم کارش کساد و هر روز اظهار نظر می کنه

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      خطای عمد وغیرانسانی بوده

  • وجدان
    0

    محاکمه محاکمه ...

  • tn
    0

    الکی اظهار نظر نکنید تاریخ نشان داده هر کس که قدرت داره همیشه به ضعیفتر از خودش زور میگه حالا میخواهد عنابستانی باشه یا من و شما

  • عدالت
    0

    بله شاید این که گروه مخالف از این اتفاق خوشحال باشند این امر طبیعی باشد اما آنها دنبال منافع خودشان میگردند و مردم برای آنها اهمیتی ندارند . آنها به دنبال منافع خودشان هستند تا برتری جناحی پیدا کنند (البته که رفتار نماینده هیچ توجیهی ندارد ) . .مثلا" اگر برادر رییس جمهور مفسد باشد خود شخص رییس جمهور باید آن فرد را اخراج کند اما اگر اینکار را نکرد یعنی اینکه خود رییس جمهور شخصی ........................................................... است . چون این جریان فکری در این دو دوره از هیچ نوع خیانت و فساد و وطن فروشی و بیکاری .فقر شدید .رکود و.... علی برکت الله ادامه دارد0

  • Raz
    0

    قانون برا ضعفایه والسلام

  • ایام خوش
    0

    چه دست دراز شدن چه بی اعصاب مردم زیر بار مشکلات خفه شدن این آ قامشکلش چیه؟

  • ویل ویلو
    0

    گر حکم شود که مست گیرند در شهر ..... / همه تون باید برین . اول عنابستانی آخر ....

  • مينا
    0

    فقط اخراج ميتواند اعتماد مردم را برگرداند

  • سید
    0

    خوب حاج آقا وقتی وزرای دولتی فعلی با خبرنگاران آن رفتارهای انچنانی را داشتند شما کجا بودی ....آخه این قضاوتهای سیاسی چرا و به چه قیمت.....

    نظرات شما -
    • ب سیذ از منم مختار
      0

      بر پدر دروغگو لعنت کجا وزیری زیر گوش کسی زده ریاکار بیسواد هم پیمان عنابستانی.منفوران دروغگو .حیا کنید سیاست را رها کنید.

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر مهاجری

  • منم مختار
    0

    این نماینده شاید آبکی و صنعتی زده باید همان موقع تست اعتیاد ازش میگرفتن تا اگر چنین بود به ترک اعتیاد تحویلش دهند در غیر این صورت باید خودش با اسلحه در دهانش رو به بالا شلیک کند.والسلام

  • ناشناس
    0

    عذرخواهی کافی نیست آدمهای متکبرنباید توی مجلس راه پیدا کنند. عذرخواهی که بخاطر ترس ازدست دادن مسئولیت باشد. فایده ندارد. ازآقای رئیسی وقالیباف محترم میخواهیم برحوردشدیدکنند و این بی لیاقت رابیرون بیندازند. اگراین واقعه چندباراتفاق بیفتد دیگرمردم فرزندانشان رابه سربازی نمیفرستند.بنظرمن حتی اگرسربازرضایت دهدبایدنماینده تنبیه شود.

  • علی
    0

    اخراجش کنید شما که سیاست مدارید انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها