ظریف: موضوع قره‌باغ فرصتی برای صلح و دوستی در منطقه است/ لاوروف: مسکو و تهران خواستار اجرای کامل برجام هستند

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بحران قره باغ به عنوان نگرانی مشترک تهران و مسکو با میانجیگری روسیه حل شده و اکنون به فرصتی برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است.

ظریف: موضوع قره‌باغ فرصتی برای صلح و دوستی در منطقه است/ لاوروف: مسکو و تهران خواستار اجرای کامل برجام هستند

محمد جواد ظریف این موضوع را روز سه شنبه و در نشست مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو مطرح کرد.

در ابتدای این نشست لاوروف با اشاره به روابط خوب تهران و مسکو گفت: در نشست امروز به موضوعات کلیدی از جمله وضعیت منطقه قره باغ، برجام، حل و فصل مساله سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر مسائل خواهیم پرداخت.

لاوروف: مسکو و تهران خواستار اجرای کامل برجام هستند

لاوروف اضافه کرد: جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا برای مذاکره درباره بازگشت به توافق هسته ای ایران ابراز علاقه کرده است اما واشنگتن هنوز به دنبال مذاکرات با تهران نیست.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود ظریف گفت: مسکو و تهران هر دو علاقه مند به اجرای کامل توافق هسته ای هستند.

لاوروف گفت: نجات برنامه جامع اقدام مشترک در مورد مساله هسته ای ایران یکی از حادترین موضوعات در دستور کار است.

ظریف: موضوع قره‌باغ فرصتی برای صلح و دوستی در منطقه است/ لاوروف: مسکو و تهران خواستار اجرای کامل برجام هستند

ظریف نیر ضمن تشکر از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دلیل برقراری صلح قره باغ گفت: بحران قره باغ نگرانی مشترک تهران و مسکو بود که با میانجیگری روسیه حل شده و اکنون به یک فرصت برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: بررسی مسائل منطقه ای و موضوع برجام که آمریکا به طور یکجانبه از ان خارح شد و گسترش روابط دوجانبه را در جلسه امروز بررسی می کنیم.

محمدﺟﻮاد ظﺮﯾﻒ»، وزﯾﺮ ﺧﺎرﺟﻪ جمهوری اسلامی ایران، در ادامه سفر منطقه‌ای خود، صبح روز سه شنبه با هدف رایزنی های دوجانبه و منطقه‌ای با مقامات روس وارد مسکو شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو گفت: شرایط بین المللی با رفتن ترامپ، شرایط ویژه ای است که نیاز است ما و روسیه مواضع خود را در این خصوص هماهنگ کنیم.

ظریف با اشاره به عمق روابط راهبردی تهران و مسکو گفت: در این سفر درباره تحولات منطقه بویژه مسئله قره‌باغ، برجام، روابط دوجانبه و موضوعات بین المللی از جمله سوریه، افغانستان و یمن با وزیر امورخارجه روسیه رایزنی خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها