با فهرست خوراکی‌های مورد علاقه آقایان آشنا شویم

اگر قرار باشد مردی را خوشحال کنیم چطور؟ باید برای او یک عدد پیراشکی شکلاتی بخریم! تعجب کردید؟ بله آقایان هم خوراکی‌های دلخواهی دارند.

با فهرست خوراکی‌های مورد علاقه آقایان آشنا شویم

می‌گویند اگر می‌خواهید خانمی را خوشحال کنید، خرید یک بسته شکلات خوش‌طعم و خوشمزه، کلید موفقیت است! چون خانم‌ها به شکلات خیلی علاقه دارند. حالا اگر قرار باشد مردی را خوشحال کنیم چطور؟ باید برای او یک عدد پیراشکی شکلاتی بخریم! تعجب کردید؟ بله آقایان هم خوراکی‌های دلخواهی دارند.

این‌بار وقتی خواستید برای قفسه خوراکی‌های محل کار خرید کنید، این نکته را رعایت کنید که ذائقه خانم‌ها و آقایان متفاوت است و بخشی از خرید را هم به خوراکی‌های دلخواه آقایان اختصاص دهید. این‌بار به انتخاب خوراکی‌های همکاران مرد خود دقت کنید. بر اساس نظر پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی- تغذیه‌ای دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، آقایان علاقه به خوردن 18 نوع خوراکی دارند و به ‌سختی می‌توانند عادت به خوردن این خوراکی‌ها را ترک کنند. نکته مهمتر اینکه مصرف بعضی از این خوراکی‌ها زمان خاصی هم دارد! اما همین خوراکی‌ها زمینه‌ساز افزایش وزن، به‌ویژه تجمع چربی در ناحیه شکم و ایجاد چاقی شکمی است؛ عاملی که می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات قلبی - عروقی و در سن بالا و سکته قلبی باشد. از میان این 18 خوراکی، 9 خوراکی از مهمترین آنها را انتخاب کرده‌ایم:

1. یک لقمه کباب چرب
آقایان اصولاً میانه‌ای با سبزیجات ندارند. این موضوع را می‌توان از آمار پایین مردان گیاهخوار نسبت به زنان گیاهخوار پی برد. آقایان عاشق خوردن غذاهای گوشتی به‌ویژه انواع پرچرب آن هستند. هرچه گوشت پرچرب‌تر باشد، برای آنها لذیذتر است. بنابراین غذاهایی مانند انواع کباب، استیک، بیفتک و... در اولویت انتخاب‌های آنهاست. گوشت قرمز اگرچه تأمین‌کننده آهن و اسید ‌‌آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن است، اما باید انواع کم یا بدون چربی آن انتخاب شود.
خطر: هر 454 گرم گوشت قرمز پرچرب، هزار کیلوکالری انرژی و 37 گرم چربی غیرمفید دارد. اگر این نوع گوشت سرخ شود؛ خطر استفاده از روغن سرخ‌کردنی را هم باید به آن اضافه کرد.
زمان: این علاقه همیشگی است و با خوردن غذاهای گوشتی مثل استیک یا کباب به آن پاسخ داده می‌شود.

2. سیب‌زمینی خانواده
بله! اشتباه فکر کرده‌اید! این آقایان هستند که به خوردن سیب‌زمینی سرخ کرده علاقه دارند. نکته اینجاست که به سیب‌زمینی در حجم کم هم رضایت نمی‌دهند.
خطر: میزان کالری هر پاکت سیب‌زمینی سرخ کرده بیشتر از یک عدد همبرگر معمولی است. علاوه بر اینکه مقدار زیادی نمک، چربی و نشاسته دارد. این سه عامل باعث افزایش وزن می‌شوند. نمک و چربی این خوراکی باعث افزایش فشار خون و بالا رفتن چربی خون می‌شود.
زمان: همراه غذاهای فست‌فودی یا به تنهایی در زمان تماشای برنامه دلخواه.


3. پیراشکی شکلاتی
همیشه خانم‌ها نیستند که شیفته ظاهر کالایی می‌شوند؛ آقایان هم از این عادت‌ها دارند. این مورد درباره پیراشکی کاملاً صادق است. شکل ظاهری این شیرینی برای آقایان جالب و هیجان‌انگیز است؛ به‌ویژه اگر شکلاتی باشد. حداقل تعداد مصرفی این نوع شیرینی برای آقای دو عدد به طور همزمان است.
خطر: هر عدد پیراشکی ساده 260 کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین هر بسته سه تایی آن، 3 هزار و120 کیلوکالری انرژی دارد. اگر وزن شما 91 کیلوگرم باشد برای سوزاندن هر عدد پیراشکی باید 41 کیلومتر پیاده‌روی کنید. آیا حوصله آن را دارید؟
زمان: آقایان دوست دارند این شیرینی را پشت میز کار خود همراه با یک فنجان چای یا قهوه میل کنند. اگر دو تا باشد که چه بهتر!

4. فقط شکلاتی لطفاً
اگر فکر می‌کنید که با بستنی وانیلی، لیمویی، هلویی و... همسر شما خوشحال می‌شود، سخت در اشتباه هستید. درست است که آقایان علاقه خاصی به بستنی دارند؛ اما از بین طعم‌های مختلف سه طعم قهوه، شکلات و توت‌فرنگی را بیشتر می‌پسندند. شاید به این دلیل که نوع قهوه آن کاملاً تلخ و دو نوع دیگر کاملاً شیرین است. بستنی نیاز بدن به کلسیم و پروتئین را تأمین می‌کند. بنابراین از این نظر خوراکی بدی نیست؛ اما این خوراکی پرکالری است و باید به مقدار مصرف آن دقت کرد.
خطر: هر یک فنجان بستنی حاوی460 کیلوکالری انرژی است. این میزان کالری برای بستنی ساده است. با اضافه شدن انواع مغزها یا ژله و... میزان کالری آن بالاتر می‌رود. شکر موجود در آن نیز زمینه‌ساز ابتلا به قند خون بالا و دیابت نوع دوم است.‌ شکر بستنی می‌تواند به دندان‌ها نیز آسیب برساند.
زمان: پس از هر وعده غذا، به‌ویژه شام.

5. فوتبال با طعم چیپس
در این مورد رتبه اول به تخمه اختصاص دارد. پس از آن یکی از تنقلات مورد علاقه آقایان، چیپس است. بعضی از آقایان دوست دارند چیپس را همراه با پیاز سوخاری میل کنند. این‌بار وقتی نوبت بازی تیم مورد علاقه آنها رسید، به نایلون خوراکی‌ای که همراه همسر یا همکار شماست، دقت کنید. حتماً چیپس و تخمه را داخل آن مشاهده خواهید کرد!
خطر: هر 15 برگه چیپس حاوی 160 کیلوکالری انرژی است. اما معمولاً مقدار مصرف یک پاکت کامل چیپس است! به این کالری، کالری پیاز حلقه شده را هم اضافه کنید. هر شش حلقه پیاز سوخاری، 120 کیلوکالری انرژی دارد. این خوراکی‌ها باعث افزایش مقدار چربی خون به‌ویژه چربی غیرمفید شده و با رسوب چربی در دیواره رگ‌ها، خطر سکته قلبی و فشار خون بالا را افزایش می‌دهد.
زمان: تماشای مسابقه تیم مورد علاقه‌شان در فوتبال یا هر ورزش دیگری و دورهمی‌ها.

6. بال کبابی با نوشابه
آقایان به دیس جوجه کباب کاری ندارند. دست دراز می‌کنند و بال‌ها را از بین همه تکه‌های کباب جدا می‌کنند. اگر به آنها سفارش خرید جوجه‌ کباب بدهید، محال است کنار خرید جوجه، بال کبابی را فراموش کنند.
خطر: هر بسته بال کبابی یک کیلویی، هزار و 400 کیلوکالری انرژی دارد. این کالری بالا ناشی از چربی اشباع و نامناسب در بال است؛ بنابراین علاوه بر کالری بالا، چربی نامناسب نیز وارد بدن می‌شود. با اضافه شدن پودر سوخاری به بال میزان کالری همان مقدار بال به هزار و 800 کیلو کالری می‌رسد.
زمان: همیشه به ‌عنوان یک خوراکی‌ تفریحی به‌ویژه در مهمانی‌ها و به ‌همراه غذای اصلی اگر جوجه کباب باشد همراه است.

7. هرچه تلخ‌تر، بهتر
کمتر اتفاق افتاده شما مردی را در حال نوشیدن شیرقهوه یا شیر کاکائو یا آبمیوه ببینید. اصلاً افت کلاس است! شاید اگر این الگوی سالم را رعایت می‌کردند، کمی خوش‌اخلاق‌تر هم می‌شدند! آقایان علاقه خاصی به نوشیدن نوشیدنی‌های مضر و تلخ دارند. انواع نوشابه‌های غیرالکلی، انرژی‌زا، قهوه و چای از نوشیدنی‌های مورد علاقه مردان است.
خطر: درباره نوشابه‌های انرژی‌زا میزان کالری و کافئین دریافتی بالاست. این نوشیدنی‌ها به دلیل کافئینی که دارند باعث تپش قلب، آسیب به ساختار (DNA)، احساس عطش و آسیب به سیستم عصبی و گوارشی می‌شوند. قند آنها نیز زمینه‌ساز ابتلا به اضافه وزن و دیابت نوع دو است. هر عدد بطری یک نفره سودا، 250 کیلو کالری انرژی دارد.
زمان: بعد از ورزش معمولاً میل به نوشیدن نوشیدنی انرژی‌زا دارند و قهوه و چای را برای محل کار انتخاب می‌کنند.

8. فقط با طعم گوشت
اگر مردی را در حال خوردن پیتزای سبزیجات و دیگر انواع غیرگوشتی دیدید، حتماً دوربین به دست شوید! در بین غذاهای فست‌فودی، بعد از‌ هات‌داگ، پیتزا با تکه‌های گوشت استیکی، پیتزای مورد علاقه بیشتر مردان است. هر تکه از این نوع پیتزا 300 کیلوکالری انرژی دارد.
خطر: چربی بالا، بالا بودن میزان آهن (از سنی به بعد باعث غلظت خون و سکته قلبی می‌شود) این نوع پیتزاها یکی از مهمترین مشکلات آنهاست. به این ضرر، مشکل ناشی از خوردن پنیر پیتزا را هم اضافه کنید؛ چون پنیر پیتزا چربی بالایی دارد.
زمان: بعد از ‌هات‌داگ، دومین انتخاب آقایان در میان غذاهای فست‌فودی است.

9. آبجوی بدون الکل
نوشیدنی به ‌ظاهر کم‌خطر و خوش‌خوراک برای آقایان ماءالشعیر است. اگرچه این نوشیدنی می‌تواند بخشی از ویتامین‌های خانواده (B) را فراهم کند، اما به دلایل متعددی نوشیدنی مناسبی نیست. البته نوع ساده آن بر دیگر انواع آن اولویت دارد.
خطر: هر لیوان بزرگ ماءالشعیر 150 کیلوکالری انرژی دارد. در مردانی که دور کمرشان بیش از 102 سانتی‌متر است، نوشیدن ماءالشعیر زمینه‌ساز ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع دو، سکته مغزی و بعضی دیگر از انواع سرطان‌ها است. مصرف این نوشیدنی باعث بروز نفخ نیز می‌شود.
زمان: بعد از ورزش‌های تفریحی با دوستان یا خانواده؛ همراه با غذا به ویژه فست‌فودها.

منبع: آنیه نو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها