وزیر راه وشهرسازی:

نگفتم خودروهای ما غیراستاندارد است/ ایمنی خودروها باید افزایش یابد

وزیر راه وشهرسازی گفت: من نگفتم خودروهای ما غیر استاندارد است اما از صنعت خودروسازی انتظار داریم ایمنی خودرو را افزایش دهد.

نگفتم خودروهای ما غیراستاندارد است/ ایمنی خودروها باید افزایش یابد

محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها درباه کاهش میزان تلفات جاده‌ای، اظهار داشت: تصادفات و تلفات جاده‌ای از سال ۹۵ و ۹۶ جریان آن معکوس شده بود. از سال ۹۷ دوباره شاهد رشد تلفات جاده‌ای بودیم اما از سال ۹۸ با همکاری پلیس و راهداری رشد تلفات جاده‌ای متوقف و تصادفات کاهش یافت‌.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ نیز اگرچه تلفات جاده‌ای حدود ۲۰ در صد کاهش داشت به همین میزان نیز تصادفات جاده‌ای هم کاهش داشته است. ۸۶ درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو راننده است.

اسلامی گفت: در سال ۹۹ با آوردن بخش‌های فرهنگی و آموزشی و وزارت آموزش به حوزه ایمنی جاده‌ای و مطرح کردن ایمنی راه‌ها در سامانه شاد که با استقبال دانش آموزان روبرو شد شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده ایم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همزمان با اقدامات فرهنگی، اقدامات فنی هم انجام دادیم که رفع ۲۵۱ نقطه حادثه خیز جاده‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در دست اقدام بود که از این تعداد ۲۰۰ نقطه در جاده‌ها اصلاح شده و مابقی با کنترل انتظامی و حضور پلیس مدیریت می‌شود، بنابراین هیچ نقطه‌ای در جاده‌ها نداریم که جاده عامل تلفات جاده‌ای باشد.

اسلامی درباره کاهش ترددهای جاده‌ای بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ، بیان کرد: در اوج ترددها در سال‌های گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه تردد در شبانه روز داشتیم اما با مصوبه ستاد در حال حاضر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد خودرو در شبانه روز کاهش یافته است.

وی بیان کرد: قرارگاه مشترک هلال احمر، پلیس راهور، اورژانس و سازمان راهداری برای استقرار در جاده‌ها به صورت مشترک و در یک قرارگاه به زودی راه اندازی می‌شود.

اسلامی همچنین درباره ایمنی خودروهای داخلی افزود: من نگفتم خودروهای ما غیر استاندارد است اما از صنعت خودروسازی انتظار داریم ایمنی خودرو را افزایش دهد؛ باید سازمان استاندارد و وزارت صمت کنترل کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل را بیشتر کند.

اسلامی همچنین درباره منع تردد ساعتی هم گفت: در بهترین شرایط ۳۷۰ تردد در ساعت داشتیم که با محدودیت‌های ستاد در حال حاضر به ۲۹۰ تا ۳۰۰ تردد در ساعت کاهش یافته است.

وی همچنین درباره کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان و دیگر فعالان حمل ونقل عمومی گفت: طبق پروتکل‌ها اگر فردی بلیت سفر خریداری کند در صورتی که بر روی کد ملی مسافر سابقه کرونا ثبت شده باشد به او بلیت نمی‌دهند.

اسلامی گفت: بیش از ۲ هزار برخورد با شرکت‌های حمل و نقل مسافر در گونه‌های مختلف حمل و نقلی از ابتدای آبان ماه که ستاد کرونا تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل ونقل عمومی تصویب کرده، صورت گرفته است.

وی یاد آور شد: هرجا مردم گزارش می‌دهند برخورد کرده ایم. مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه هوایی و جاده‌ای هم برخورد خواهد شد و نظارت کامل بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • راز
    0

    خیلی هم‌خوب و استاندارد وارزونن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها