کشف تونل‌ها و بمب‌های داعش در صلاح‌الدین عراق/ درخواست کمیسیون امنیتی پارلمان برای نشست با الکاظمی

هیات حشد شعبی عراق از کشف تونل‌های داعش و بمب‌های دست‌ساز اعضای این گروه تروریستی در استان صلاح‌الدین خبر داد.

کشف تونل‌ها و بمب‌های داعش در صلاح‌الدین عراق/ درخواست کمیسیون امنیتی پارلمان برای نشست با الکاظمی

این هیات امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که عملیات‌های امنیتی را در منطقه العیث در استان صلاح‌الدین انجام داده است.

همچنین لشکر نهم حشد شعبی در پی حمله تروریستی که به منطقه العیث شد، عملیات امنیتی را با هدف کشف و شناسایی گروهک‌های تروریستی در روستاهای مجاور این منطقه اجرا کرد که در نتیجه آن تونل‌هایی به طول ۱۰ متر که تروریست‌ها از آنها به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند، کشف شدند.

علاوه بر این در عملیات یاد شده تعدادی بمب‌ دست‌ساز داعشی‌ها که در مسیر کار گذاشته شده بودند، کشف شدند.

حشد شعبی تاکید کرد که نیروهایش به عملیات‌های برقراری امنیت ادامه خواهند داد تا به حضور تروریست‌ها در این منطقه پایان دهند.

عراق که اواخر سال ۲۰۱۷ از پیروزی نظامی خود بر گروه تروریستی داعش خبر داده بود، به تازگی عملیات‌های امنیتی خود را برای شناسایی و نابودی گروهک‌های تروریستی باقی مانده در این کشور افزایش داده است.

از سوی دیگر کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق برای جلوگیری از تکرار نفوذهای امنیتی که اخیرا رخ دادند، خواستار برگزاری نشستی فوری با حضور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور شد.
محمدرضا آل حیدر، رئیس این کمیته امروز در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: شب گذشته نشستی در کمیته برگزار شد که در آن برگزاری نشستی فوری با فرمانده کل نیروهای مسلح کشور برای تعیین راه‌حل‌های لازم جهت جلوگیری از تکرار این نفوذها خواسته شد.

آل حیدر افزود: علاوه بر این کمیته تصمیم گرفت جهت بررسی دلایل این نفوذها و ارائه توصیه‌های لازم در این خصوص میزبان مسؤولان نظامی و امنیتی باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها