یک وکیل دادگستری:

 عنابستانی به جای سفسطه استعفا بدهد/ اعتراضات مردمی از یک حادثه کوچک شکل می گیرد

یک وکیل دادگستری گفت: در کل جهان به دلیل کرونا و در ایران به دلیل بیکاری و وضعیت اقتصادی خشم فرو خورده ای در چهره مردم هست که به اندک کبریتی شعله ور می شود. این آقا داشت آتش معرکه ای را روشن می‌کرد.

 عنابستانی به جای سفسطه استعفا بدهد/ اعتراضات مردمی از یک حادثه کوچک شکل می گیرد

یک وکیل دادگستری با اشاره به اظهارات علی اصغر عنابستانی پس از سیلی زدن به سرباز راهور، گفت: ایشان یک متخلف است. یعنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و سوی دیگر ضرب و شتم انجام داده است. در قانون مجازات اسلامی ضرب و شتم مأمور دولت حین خدمت مجازات دارد.

نعمت احمدی در خصوص سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز راهور، اظهار داشت: آقای عنابستانی ابتدا قضیه را انکار کرد و وقتی نیروی انتظامی فیلم را پخش کرد، ایشان دید که انکار فایده ندارد و به سفسطه پرداخت و گفت که او اول به من توهین کرد و دو ضربه باتوم به شکمم زد و بعد صحبت های اهانت آمیزی کرد. همه اینها نشان داد که ایشان می خواهد به نوعی پرده پوشی کند.

عنابستانی به جای عذرخواهی استعفا بدهد
این وکیل دادگستری افزود: داریوش بزرگ 2500 سال پیش در کتیبه بیستون می گوید خدایا کشور من را از دروغ و خشکسالی نجات بده. وقتی که یک نماینده مجلس دروغ بگوید، آدم دیگر هیچ اعتمادی به او ندارد. من اگر کاریکاتوریست بودم، هر جایی آقای عنابستانی را می دیدم دست او را به شکل یک سیلی به صورت یک سرباز ترسیم می کردم و به باور من ایشان دیگر نمی تواند نمایندگی خود را ادامه بدهد؛ چون از افرادی بود که در مجلس هتاکی هم می کرد. ایشان از حالا دیگر نمی تواند در رسانه ها و نطق های پیش از دستور صحبت هایی را که قبلا می کرد، داشته باشد؛ چون با اعتراض رسانه ها و مردم روبرو می شود. ایشان آب رفته را به جوی برگرداند و به جای اینکه سخنرانی و ویدئو پخش کند که من از آن سرباز تشکر و از مردم عذرخواهی می کنم، به جای عذرخواهی استعفا بدهد.

در قانون مجازات اسلامی ضرب و شتم مأمور دولت حین خدمت مجازات دارد
وی در خصوص پیگیری های حقوقی ماجرا نیز گفت: سه مجموعه در اینجا وظیفه دارند. اول نیروی انتظامی است که شکایت خود را مطرح کرده و ادله و استنادات را هم ارائه داده است. دوم سربازی که به باور من شجاعت به خرج داد و جلوی دوربین حقیقت ماجرا را بیان و مثل یک وکیل دادگستری مستنداتش را هم ارائه کرد. عین یک وکیل دادگستری گفت که مردم شاهد هستند و دوربین راهور هم نشان می دهد. از سوی دیگر ایشان به عنوان یک نماینده مجلس حق استفاده از خط ویژه را برای خودش قائل شده است. از این نظر نیز ظاهرا پرونده به کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان رفته است.

احمدی تأکید کرد: با عذرخواهی آقای عنابستانی مشخص شد که اصل ماوقع درست است و علی رغم فرافکنی ها و دروغ هایی که از زمان پخش این ویدئو تا این زمان صورت گرفته، کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان باید عملکرد این نماینده را بررسی کند و اینکه پشت مجلس پنهان شد و حق مازاد و مضاعفی برای نمایندگان مجلس طلب کرد و قدرت فراقانونی برای خودش قائل شد. ایشان یک متخلف است. یعنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و سوی دیگر ضرب و شتم انجام داده است. در قانون مجازات اسلامی ضرب و شتم مأمور دولت حین خدمت مجازات دارد.

وی ادامه داد: دروغ بالاتر از همه اینها است. گمراه کردن مسئولین قانونی خیلی مهم است. یعنی من در بیانات خودم به عنوان یک متهم مسئول که دستم به رسانه می رسد و تریبون دارم، مقامات قضائی تعقیب کننده را گمراه کرده ام؛ یعنی گزارش خلاف می دهم. اگر حدّ فاصل زمانی که این کلیپ پخش شد تا زمانی که ایشان پشت دوربین نشست و عذرخواهی کرد، رفتار، گفتار و اعمالش را پشت سر هم قرار دهید، چندین عنوان مجرمانه داشت.

اعتراضات مردمی از یک حادثه کوچک شکل می گیرد
این وکیل دادگستری با بیان اینکه اعتراضات مردمی از یک حادثه کوچک شکل می گیرد، گفت: من از خوانندگان شما خواهش می کنم یک بار دیگر صحنه ای که سرباز گزارش می دهد و مردم خشمگینی که آنجا هستند را نگاه کنند. اگر دو دقیقه دیگر این قضیه ادامه پیدا می کرد ممکن بود مردم با این نماینده برخورد حتی فیزیکی داشته باشند و پلیس مجبور بود دخالت کند و قضیه دامنه دار می شد. مگر حادثه تونس چطور شکل گرفت؟ دست فروشی که به او ظلم کرده بودند خودسوزی کرد و فراگیر شد و کل منطقه خاورمیانه را گرفت.

وی تأکید کرد: در کل جهان به دلیل کرونا و در ایران به دلیل بیکاری و وضعیت اقتصادی خشم فرو خورده ای در چهره مردم هست که به اندک کبریتی شعله ور می شود. این آقا داشت آتش معرکه ای را روشن می کرد که من نمی دانم اگر شعله می گرفت چه کسی می خواست آن را خاموش کند. این امر باید تجربه ای شود که یک بار دیگر مسئولین، جامعه شناسان، روانشناسان، حقوقدانان و اولیاء دولتی آن دوربین را تماشا کنند و خشم مردم را ببینند. یعنی آتش زیر خاکستری که در نگاه و چهره مردم وجود داشت. به باور من مسئولین باید از این ویدئو به این نتیجه برسند که علاج واقعه را قبل از وقوع کنند.

احمدی اظهار داشت: اگر دستگاه قضایی و مجلس تصمیمی راجع به عنابستانی نگیرند، مهم نیست، چرا که او از این پس یک نماینده منفعل در مجلس است و دیگر مثل گذشته نمی تواند سینه چاک بدهد و صدا صاف کند که آقای رئیس جمهور در خانه نشسته و مردم بیکار هستند. به محض اینکه حرف غیر متعارفی بزند، که در گذشته علمدار غیر متعارف گویی بود، همه مردم یقه او را خواهند گرفت. ولی اگر قوه قضائیه با او برخورد کند، افرادی مثل این سرباز خدوم و بقیه مردم در برابر قدرتمندان احساس امنیت می کنند.

وی در پایان گفت: من امیدوارم مسئولین قضایی ما این واقعیت را کشف کنند که اگر ورود پیدا نکنند فنر مقاومت مردم را ضعیف تر می کنند و ضریب مقاومت آنها شکننده تر می شود. اگر با او برخورد کنند مردم احساس می کنند که مسئولین دارند پاسخگو می شوند. مهم اینجا است که شکاف بین مردم و مسئولین از بین برود. ما فاصله داریم تا وقتی که مسئولین پاسخگو داشته باشیم. مردم به مسئولین رأی می دهند تا پاسخگوی آنها باشند. یک بار هم که شده به وظیفه ذاتی مسئولیت مسئولین توجه کنیم و آن پاسخگو بودن است.

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • شهروند
    0

    درودبرآقای وکیل

  • نورالله
    0

    لپ کلام...!!! آن ستمکاران که با هم محرم اند // گرگ ها شان آشنایان ِِهم اند . گرگها همراه و انسانها غریب // با که باید گفت این حال عجیب ...!؟

  • کاربر ناشناس
    0

    اخراج

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر عنابستانی استعفا دهد معلوم است پشیمان شده است در غیر این صورت همه را سرکار گذاشته و برای خفظ جایگاه خود اینکار را کرده است کمی از ژاپن،کره جنوبی یاد بگیرید

  • حسن
    0

    من هم مثل همه هموطنان عزیز به رفتارزشت اقای عنابستانی معترضم اما تعجبم از آتش بیاران معرکه است که در سال ۸۸سربازان و بسیجیان مظلوم را لخت کردند و آتش زدند و جیغ کسی درنیامدحالا چه شده دایه مهربانتراز مادر شده اند هر باسوادو بیسواری با یک دره تامل می فهمد که قصد هوچی ها تخریب مجلس است نه یک فرد!!

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      کاملا درسته البته خبر فوری هم مقصر است که تیتر های مناسب آشوب می‌زند و ازکسی که مردم را دعوت به آشوب می کند مصاحبه بگذارند البته نماینده مجلس هم باید مجازات شود ولی نباید کسی از آب گل آلود ماهی بگیرد.

    • ب حسن از داریوش کبیر
      0

      البته که باید با مخلان امنیت برخورد قاطعی صورت گیرد و ریشه این اخلال در دولت احمدی نژاد کاشته شد و ایران را مثل قوم تاتار ویران کرد و این عنابستانی هم در دولت ایشان پست های چند گانه داشت پس بایستی به سوابقش در زمان احمدی رجوع کرد و دید آیا آنجا هم ظلمی اختلاسی .....کرده یا نه اما از دروغگو یی ایشان معلومه که در پستهای قبلیش هم باید تردید داشت که آدم سالمی بوده.

  • ناشناس
    0

    مردم ما بسیار فهیم هستند ،ولی عنابستانی با یک استعفا ومعرفی خود به دادگاه به عنوان گناهکار از مردم دلحویی کند عنابستانی به کل سربازان تاریخ این مرز وبوم سیلی زده است کافیه به سربازی رفته باشی وبه خاطر مسئولیتت سیلی بخوری خدا ازت نگذره مرد بی قانون

  • کاربر ناشناس
    0

    احسناالله شیرحلالزازده خورده ای درود

  • حام
    0

    اين چه وكيلي هست كه موكل نميتونه عزلش كنه؟!!!!

  • اینجا ایران مهد تمدن است
    0

    اینجا ایرانه با مسوولان بی وجدان.برای خوراک دام ذرت فاسد شده وارد می کنندو بنزین سرطانزا توی ماشین میسوزونیم.مرغ آنتی بیوتیکی می خوریم.برنج با سموم بالای ارسنیک وارد می کنیم.لوازم غیربهداشتی و بازیافتی از زباله های خطرناک برای اسباب بازی کودکانمون از چین وارد می کنیم.گوشت هرموجودی رو به عنوان کباب و سوسیس کالباس به خورد ملتمون می دیم.آرد با جوهر قند و جوش شیرین فراوان مصرف می کنیم و ماشین پراید آدمکش رو با قیمت بی ام و می خریم . پس اندازمون هم توسط فریب دولتی ها تو بورس دزدیده می شود ومردممون نون ندارن برای همسایه ! عروسی می گیریم و...حالا از اونطرف اختلاس و فساد و فحشا و اعتیاد و گرونی و بیکاری و .... فرزندان لاکچری نشین مسوولان و.... سیلی هم می خوریم و بدهکار هم میشم.توروخدا نگاه کنین کجای دنیا این همه صفات محسنه ! یکجا جمع شده.اینجا ایران مهد تمدن است!

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر استعفانداد فقط باید اخراجش کنند البته اگر کار به اخراج برسد یه پست بالاتری بهش میدن

  • رضا
    0

    بسیار متین و وزین گفتند نباید اغماضی صورت بگیرد اگر به منافع مردم اعتقاد دارند باید از مجلس اخراج و محاکمه شود. مگر ایشان چه کاره هست خونش از خون دیگران رنگین تر هست؟

  • شهروند
    0

    اول بايد در مقام نمايندگی قصاص شود بعد بايد اخراج گردد

  • روح اله
    0

    همه برای آشوب است راهوردروغ میگیود همه چیزروشن میشود

  • ناشناس
    0

    طی این 40 سال مقامات روی عمرو عاص و دوستانش را سفید کردند لعنت به همه شماها که وارثان بی لیاقت شهیدانی هستید که مخلصانه به خاطر مردم از جانشان گذشتند.

  • نامداری
    0

    کاملا درست فرمودید کاش حضرات دست از رفتار مصاحت اندیشی بی مورد دست بردارند

  • ناشناس
    0

    با احساسات مردم بازی نکنی سیلی این خودخواه به ۸۰ میلیون ایرانی.باید شلاق در ملا عام واخراج همیشگی شود در غیراین صورت ماست مالی وبیشتر مردم منزجرمیشوند. ریا ودروغ از سرصورت این مغرور می بارد.

  • ناشناس
    0

    اگر اقدام شایسته صورت نگیرد فردا جوان ها از ترس هرگردن کلفتی سر چهارراه سیل نخورد از خدمت مقدس سربازی فراری میشوند. به شدت باید برخورد کرد و اخراج شود.تا عبرتی برای سایر ریاکاران وتزویر گران ودروغ گویان گردن کلفت شود.وباعث ارامش جوان ها.

  • وحید
    0

    جمهوری اسلامی یعنی این مجری قانون سیلی می خورد

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      یک نماینده مجلس یک اشتباهی کرده و باید مجازات شود به کل نسبت ندهید

    • به داریوش
      0

      تو کار ایران و مردم ایران دخالت نکن چون ما خودمون بهتر میدونیم چی به چیه! برو به مردم کشور خودت برس!!!!

  • رضا
    0

    این اقایان تندرو ازوقتی واردمجلس که خانه ملت است سیلی های فراوانی به ملت زدند عنابستانی که عددی نیست من به جای مردم سبزواربودم این ادمو دیگه به سبزوار راه نمیدادم ابروی مردم غیور سبزوار روبرد

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      اگر چند نفر اشتباه کنند دلیل نمی شود همه مشکل دارند ! در مجلس قبل از این موارد بیشتر هم داشتیم.

  • دانشجو
    0

    اقای نعمب احمدی!شماهم تامیتوانیدنفت روی این شعله بریز و...

  • ایران
    0

    قانونی نیست این جور ادمها را کنار بزارن ؟ به جای کتک زدن مردم برن مشکلات را حل کنند

  • محم
    0

    جناب وکیل درس وکالت را کجا خوانده ای که اینچنین حکم می کنی برای هر جرمی مجازاتی هست ....

  • amad
    0

    فقط اخراج ومجازات

  • ناشناس
    0

    دوتا هموطن مثل سایر مردم باهم بکو مکو کرده اند.به شما ربطی نداره دو به هم زنان مردم ای وکیل بد جنس

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      کاملا صحیح یقینا نماینده مجازات می شود ولی طوری می گویند که هر کارمند دولت اشتباه کرد مردم باید به خیابان کشاند .

    • یه ایرانی
      0

      دوتا هموطن؟؟؟؟ چطور موقعی که اونها حقوقهای نجومی و امکانات و امتیازان آنچنانی دارن ولی امثال سرباز (این یکی هموطن) تو گرما و سرما و بیماری باید برای یکی دومیلیون حقوق تو شهر غریب کارکنن اونجا صداتون درنمیاد؟؟؟؟ مطمئنم تو ایرانی و هموطن مردم ما نیستی!

  • ارسلان
    0

    من از سرباز یا نماینده حمایت نمیکنم : سرباز می توانست بگوید اجازه بدهید با مافوقم صحبت وکسب تکلیف کنم . نماینده هم می بایستی صبور باشد .همانطوریکه سرباز وظیفه شناس وخدوم است نماینده هم به دفعات مکرر از حقوق سهامداران متضرر درمجلس دفاع کرده با آبروی خود بازی کرده است .هردو فرزندان این ملتند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اجرای قانون که اجازه نمی خواهد همه در برابر قانون برابرند

  • 88-88
    0

    خدا وکیلی ول نکنی بری تازه مجلس انقلابی بعداز توهین به اشخاص که در تمام دنیا به نوعی مرسوم است صاحب سبک شده و چک و سیلی عنابستانی است هادی ساعی هم زد ولی چون باید به ضربه گیر کلاه اصابت نکرد خطا محسوب شد؟؟ ولی در سبک تو مستقیم زیر گوش حریف میخوابانی و امتیازه انقلابی گری که بالا ترین امتیاز در ایران است نصیب خود کردی به امید المپیک با میزبانی شهردار سابق

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خخخخخخخخ.. احسنت

  • ایرانی
    0

    مسئولین فیلمی که از این حادثه گرفته شده را ببینند فقط به عکس العمل مردم دقت کنند یکی داد میزنم حتی به ماشین نماینده حمله شده ،مردم دنیایی حرف دارن! مسئولین به گوش باشید مردم خیلی خیلی عصبی هستند!! خیلی از عملکردهای شما اعصبانیند،حداقل مجازات این نماینده اخراج از مجلس است والی دیگه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد

  • داریوش
    0

    کاملا درست است که باید نماینده مجازات شود البته باید عدالت کامل اجرا شود و دولت هم برای ظلم هایی که به مردم کرده اند مجازات شوند و کسی که گفت من امروز صبح فهمیدم بنزین گران شده ومملکت را به آشوب کشید یا آن کسی که گفت امضای کری تضمین است . وجناب آقای وکیل نباید هر چیزی رو به آشوب وصل کنند ومردم را دعوت به آشوب کنند که اگر از عمد کرده باشند خودشان هم باید مجازات شوند که سعی داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

  • استاد اسناد
    0

    هرچه باشد این عن نابستانی در دولت احمدی نژاد بوده و درس اخلاق را از ایشان یاد گرفته .و شورای نگهبان هم فقط به ایندست آدمها صلاحیت میدهد مهم نیست دروغگو باشند ریا کار باشند توی گوش ماموران دولت بزنند فقط کافیه ادعای انقلابی داشته باشند این نماینده مردم نیست بایستی سوابقش را وزرات اطلاعات برسی کند

    نظرات شما -
    • دادفر فتاحی
      0

      استاد جان ادب داشته باش ما ایرانی هستیم معرفت داریم.

    • یه نفر
      0

      محاله شاگرد احمدی نژاد باشه و توهم بالا بالاها بودن نزنه

  • ناشناس
    0

    خجالت بکش جناب مثلا وکیل جنابعالی برای رانت خواری و مهدی جهانگیری و مدرک تغلبی اون یکی که حتی غلط های نویسنده اصلی رو هم کپی کرده چه حکمی می دهی

  • کاربر ناشناس
    0

    حرف آقای وکیل کاملا درست است این نماینده برای همیشه خانه نشین شد و حالا نوبت قانون است که ازاین سرباز شجاع دفاع کند

  • شادمان رحیمی
    0

    بااحترام اگه تواین مملکت قانون برعلیه مسولین هم اجرامیشد شالیزارهای شمال به شهرکهای ویلایی مسولین وسواحل ویلاهای اختصاصی اقازاده ها نمیشد حتی کوههای لواسان راباقدرت قانون گریزی میشکافند وقصر نمیساختند و...

  • ناشناس آملی
    0

    من تعجب شما وکالت خوندید ترا چه رسد به وکالت اگر جرم یک سیلی اگر ثابت شود این باشد پس جرم هرمجرمی چون آقا وآقازاده تیرک دار است ومردم دنیا جز اندکی نباید زنده بمانند. فقط تو باید بمانی که کارت پول گرفتن وحق را ناحق کردنست

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      فقط اصول گرا باید مجازات بشه . برادر جهانگیری هم به علت فساد دستگیر شد پس جهانگیری هم استعفا بدهد

  • ناشناس
    0

    حال وروزت خوب نیست چرا آدرس غلط می دی وکیل کدوم وری این ور آب یا اون ور آب

  • دادفر فتاحی
    0

    سلام آقای وکیل زیادی شلوغش نکن کیسه شما پر هستش ما گرسنه ایم. از آب گلالود ماهی نگیر.

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      به کسی که به راحتی دروغ میگه خیلی اعتماد دارید؟درست است که وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده ها در سطح خوبی نیست ولی این بحث سیاسی نیست بحث شرافت است.نمره ی راستگویی عنابستانی از ۱ تا ۱۰ صفر است چون ابتدا گفت از ماشین پیاده نشدم بعد بیانیه صادر کرد با باتوم کتک خورده و بعد عذر خواهی کرد.همان طور که عملکرد آقای روحانی قابل انتقاد است ،عملکرد آقای عنابستانی قابل انتقاد است.وزرای رئیس جمهور در زمان اشتباه استیضاح می شوند ولی یک نماینده که یک برخورد اشتباهش را بزرگ کرد و سیاسی نمود قابل انتقادنیست؟

  • فاضل
    0

    تو این مملکت حرف اول را شهرت و ثروت میزنه نه قانون اگه مایه دار و دارای پست و مقام باشی حتی اگه قتل هم انجام بدی بازهم با احترام تبریه میشی اینجا ایرانه وگرنه هر کشوری باشه مجازات میشه و برکنار میشد

  • رحیم آب منگول
    0

    قربان چوب خدا این نماینده عنابی بارها به اسم انقلابی به منتخب 24میلیون بلکه به منتخب ملت توهین کرد و دیری نشد خداوند به کمرش زد....بترسید از خالق هستی .ای دنیاپرستان .

  • یکی از مردم
    0

    چرا این مثلا مسئولین نمیخوان باور کنن که مردم دیگه حرفهاشونو قبول ندارن و طرفشون نیستن!!!! حتی اگه سرباز مقصر بوده باشه بازهم من و خیلی از مردم میگیم حق با سربازه!!!. چون از این جماعت مسئوووووووووووووووووول فقط ضررش به مارسیده!

  • محد
    0

    این وکیل اگر راست میگه بدون دریافت حق وکالت پرونده سرباز را پی گیری کند

  • امین
    0

    مردم از اینهمه دورویی و دروغ و ..... مسئولین خسته اند خداوکیلی شماها با این مردم چکار کردید

  • علی
    0

    آقای عنابستانی از کشورهای دیگر یادبگیر"جوزپه کونته به دنبال انتقادها از او در رابطه با مدیریت پاندمی کرونا در کشورش استعفا کرد".

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      به شرطی که جهانگیری هم به خاطر فساد برادرش استعفا بده.

  • حسین
    0

    عنابستانی اخراج ،تخم مرغ دزد ،شتر دزده

  • امید
    0

    بعضی وقتها پلیس راهور. گستاخ هستند دستش درد نکنه

  • حمید
    0

    ضمن تشکر از وکیل محترم باید یاد اور شوم که اون امام جمعه ی محترم را که در حمایت از این اقا برخاسته و گفته که اون فیلمبردار را پیداکنید را نیز باز خواست کنند

  • ارش
    0

    دوربينهاي مدار بسته كه براي كنترل مردم نصب شده و شبكه هاي مجازي آبرو و حيثيت اين دروغگوها و ظالمان رو برده و مردم رو به راحتي نميتونند فريب بدهند برو استعفا بده نماينده ي 10 درصدي

  • قلندر
    0

    عصر ما عصر بلا عصر لمس انتها عصر فقدان حقیقت عصر انکار خدا عصر تشویش و گله عصر پاپوش و تله عصر افعی عصر گرگ معصیت های بزرگ عصر خواری عصر ذلت دوره کوچ عصر هجرت عصر سیلی خوردن ما سربلندی اراذل عصر بغض و عصر کینه عصر خرافات و حیله .یه دونه بره و یه گله گرگ نه یه چوپانی که هی هی کنه نه یه دلسوزی که گریه‌ای کنه با این رفیقان نیمه راه آفتهای برف این همه راه گرگها نشسته در کمین با دندون های آهنین نه بخت برگشتن دارم نه دل گرگ کشتن دارم دست خدا می دمشون میگذرم از.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها