ترور شیخ یک قبیله در کرکوک عراق

یک فرد مسلح ناشناس شیخ قبیله ای را در استان کرکوک واقع در شمال عراق ترور کرد.

ترور شیخ یک قبیله در کرکوک عراق

یک منبع امنیتی روز سه شنبه گفت: یک فرد مسلح ناشناس با کلت به سوی جمال خلیل شیخ قبیله العنزه نزدیک ایستگاه اتوبوس در جنوب غرب شهر کرکوک شلیک کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: خلیل در پی تیراندازی، بلافاصله جان باخت.

وی افزود: دستگاه های امنیتی تحقیقات در باره این حادثه را به منظور یافتن فرد مجرم که به محلی نامعلوم گریخته است، آغاز کرده اند.

این منبع گفت: به احتمال زیاد گروه تروریستی داعش برای ایجاد فتنه میان اهالی شهر شامل عرب ها، ترکمن ها و کردها، در این ترور دست داشته است.

در ماه‌های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه میان استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

عراق در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، با بازپس‌گیری مناطق اشغال شده به دست داعش که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۶۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها