مطرح شدن احتمال شکنجه فعال لبنانی قبل از ترور

خانواده فعال لبنانی که به ضرب شش گلوله کشته شده است، اعلام کردند که از پزشک قانونی خواسته‌اند تا مشخص کند که وی قبل از کشته شدنش در معرض شکنجه قرار گرفته است یا خیر.

مطرح شدن احتمال شکنجه فعال لبنانی قبل از ترور

رشا الأمیر، خواهر لقمان سلیم، فعال برجسته لبنانی در مصاحبه با شبکه ال بی سی گفت: ما از پزشکی ویژه خواسته‌ایم که جسد سلیم را معاینه کند. ما خواهان میزان شکنجه صورت گرفته در حق وی قبل از کشته شدنش هستیم.

وی ادامه داد: ما خواهان این هستیم که بدانیم چه بر سر وی طی سه ساعت قبل از فوتش آمده است.

برخی از کانال‌های تلویزیونی لبنانی اعلام کردند که سلیم چه بسا قبل از فوتش شکنجه شده باشد، برخی از مسؤولان محلی نیز گمانه زنی می‌کنند که کبودی‌های روی صورت وی اشاره به ضربه خوردن وی قبل از کشته شدنش داشته باشد.

جسد سلیم بامداد پنج‌شنبه در خودرویی در جنوب لبنان پیدا شد. وی به ضرب گلوله از فاصله نزدیک کشته شد. دستگاه قضایی لبنان تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، یان کوبیس، هماهنگ کننده سازمان ملل در لبنان خواهان تحقیقات شفاف و سریع درباره این حادثه شد.

همچنین نجات رشدی معاون هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان با انتشار بیانیه‌ای خواستار آغاز تحقیقات برای یافتن عاملان قتل لقمان سلیم روزنامه نگار و فعال سیاسی شیعی لبنانی شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ترور لقمان سلیم را محکوم کرده و از دستگاه‌های قضایی و امنیتی متخصص خواست فورا عاملان ترور وی را شناسایی و محاکمه کنند.

سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در توییتی در این باره نوشت: سلیم "شهید جدیدی در راه آزادی و دموکراسی لبنان است".

جریان المستقبل به رهبری سعد حریری نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترور لقمان سلیم پژوهشگر و فعال سیاسی لبنانی در یکی از روستاهای جنوب لبنان، جنایتی محکوم است.

در همین حال دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان در واکنش به ترور لقمان سلیم گفت: "من به خانواده سلیم و تمام کسانی که از خبر فوت هولناک او ناراحت شدند، تسلیم می‌گویم. قتل او یک ترور وحشیانه بود."

وی گفت: لقمان سلیم همیشه می‌گفت که زندگی وی در معرض تهدیداتی قرار دارد. با این حال وی با شجاعت تلاش برای عدالت و حاکمیت قانون را ادامه داد.

همچنین وزارت امور خارجه فرانسه قتل لقمان سلیم را "جنایتی فجیع" توصیف کرد و خواستار تحقیقات شفاف شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفت: "فرانسه خواستار روشن شدن واقعیت‌ها و شناسایی کسانی است که می‌توانند در اثبات حقیقت سهیم باشند."

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها