وزیر علوم:

کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در شهر‌های آبی و زرد حضوری می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره شیوه جدید برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در شهر‌های آبی و زرد از نظر شیوع کرونا توضیحاتی داد.

کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در شهر‌های آبی و زرد حضوری می‌شود

منصور غلامی درباره نحوه برگزاری ترم تحصیلی آینده در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود از نظر شیوع ویروس کرونا در کشور پیش بینی می‌کنیم که ترم تحصیلی آینده هم مجازی برگزار شود.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌ها آموزش ترم آینده را از هفته جاری و برخی دیگر از هفته آینده شروع می‌کنند.

غلامی ادامه داد: تلاش بر این است که با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی در مناطقی که در وضعیت آبی و زرد قرار دارند با تعداد کمتری از گروه‌های دانشجویی بخشی از دروس عملی که امکان ارائه آن‌ها به صورت مجازی وجود ندارد به صورت حضوری ارائه شوند.

او با بیان اینکه برخی از دانشجویان با مشکل فارغ التحصیلی مواجه شده اند، ادامه داد: شرایط فوق برای دانشجویانی که فقط چند واحد دیگر درس برای فارغ التحصیلی دارند و با گذراندن این واحد‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، حتما اجرا خواهد شد.

غلامی توضیح داد: دانشگاه‌ها علاوه بر پذیرش تعداد کم دانشجویان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت حداکثری رعایت کنند.

او گفت: تلاش می‌کنیم در کنار محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده دانشجویان آسیب جدی نبینند و فارغ التحصیلی آن‌ها به موقع باشد. این تصمیم در کمیته تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

غلامی تأکید کرد: این شرایط برای جلوگیری از آسیب نخوردن به رویه تحصیل دانشجویانی فراهم شده که مقرر بوده در ترم مهر و یا بهمن فارغ التحصیل شوند و با برگزاری نشدن کلاس‌های عملی با مشکل مواجه شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • تقی
    0

    آقای دکتر ! اگر یکی از بستگان نزدیک شما مبتلا به کرونا میشد و تنفسش را از نزدیک میدیدید، تا چند سال اینده کل دانشگاهها را تعطیل میکردید و مرگ فقط برای همسایه نیست . فکر کنید بچه های خودتان هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها