مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

سفر وزیر آموزش وپرورش به رفع مشکلات هرمزگان کمک کرد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سفر وزیر آموزش وپرورش به رفع مشکلات حوزه های مختلف آموزشی و عمرانی این سازمان در استان کمک کرد.

سفر وزیر آموزش وپرورش به رفع مشکلات هرمزگان کمک کرد

ایرج بیت اللهی روز شنبه دراین زمینه با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به استان هرمزگان افزود: تبیین برنامه‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای موثر اجرایی در نشست با مدیران، معلمان و روسای مناطق از سوی وزیر آموزش و پرورش، به طور قطع مسیر تحقق برنامه‌های ملی را سرعت خواهد بخشید.

وی ادامه داد: توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش در این سفر به حمایت از توسعه زیرساخت‌ها، تامین و تجهیز امکانات آموزشی بویژه هنرستان‌ها، نیروی انسانی، اعتبارات و سرانه مدارس و تحقق رویکردهای مرتبط با عدالت آموزشی، چشم انداز روشنی را برای نیل به اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: به طور قطع رای تحقق بخشی به اهداف یاد شده، با نگرش و نظر ویژه وزیر آموزش و پرورش، مساعدت‌های ویژه‌ای از سوی وزارت انجام خواهد شد.

به گفته بیت اللهی، در این سفر همچنین چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش استان در نشست مشترک روسای آموزش و پرورش و شورای معاونان اداره کل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با موارد مطرح شده وزیر آموزش و پرورش بر حمایت مجموعه وزارتخانه در برون رفت استان از این چالش‌ها تاکید کرد.

وی، از چالش کمبود نیروی انسانی، سرانه‌های مدارس، تجهیزات و زیرساخت‌ها، اعتبارات بخش‌های مختلف بویژه موارد مرتبط با برنامه‌هایی ملی، انسداد مبادی بیسوادی، پوشش تحصیلی، گسترش عدالت آموزشی، مسائل رفاهی و معیشتی فرهنگیان، حمایت از مناطق کم برخوردار وغیره به عنوان محورهای مطرح شده در نشست‌های تخصصی یاد کرد که با حضور مقام عالی وزارت مطرح و راهکارهای اجرایی برای آنان ارائه شد.

این مقام مسوول در پایان اظهارامیدواری کرد با حمایت ویژه وزیرآموزش و پرورش و نگاه جامع و همه‌جانبه ایشان به استان، آثار و دستاوردهای این سفر در رشد و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش بویژه موارد مرتبط با امور آموزشی و تربیتی دانش آموزان به خوبی خود را نشان دهد.

وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه با سفر به استان هرمزگان، از نزدیک چالش‌ها و مشکلات این نهاد آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار داد و با موفقیت‌های نسبی آموزشی و تربیتی این منطقه مرزی نیز بیشتر آشنا شد.

استان هرمزگان در سال‌های اخیر در زمینه مشارکت دانش آموزان در المپیادها و جشنواره‌های علمی و پژوهشی موفقیت‌های نسبی خوبی را به دست آورده و به لحاظ جایگاه استانی نیز در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی رشد داشته اما در زمینه کمبود نیروی انسانی، سرانه‌ی مدارس و دانش آموزان بازمانده از تحصیل همچنان با مشکل مواجه بوده که در این سفر مورد نقد و نظر قرار گرفت.

البته از ۲ سال پیش نهضت مدرسه سازی در هرمزگان به راه افتاده و تنها در سالجاری ۶۳۷ کلاس درس با اعتبار یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و به آموزش و پرورش این استان تحویل شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه دارد.

گسترش عدالت آموزشی، انسداد مبادی بی‌سوادی، پوشش تحصیلی، مسائل رفاهی و معیشتی فرهنگیان، حمایت از مناطق کمتر برخوردار، برچیده شدن مدارس تخریبی و کانکسی، اعتبارات بخش‌های مختلف آموزشی و تجهیزات و زیرساخت‌ها از دیگر چالش‌های مطرح شده روسا، مدیران و معلمان هرمزگان در نشست با مقام عالی وزارت بوده که راهکارهای اجرایی لازم از سوی ایشان ارائه شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای گمنام بندرعباس، دیدار با نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس، گفت وگوی زنده در شبکه شاد با مدیران و معلمان، نشست حضوری با منتخبان فرهنگی و شورای معاونان و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان از دیگر برنامه‌های مهم سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به بندرعباس بود.

در این سفر که رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز وزیر آموزش وپرورش را همراهی می‎کرد، همچنین عملیات احداث بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس بر زمین زده شد و بهره‌برداری از ۲ فضای آموزشی شامل دبستان ۶ کلاسه خیرساز «مادر» روستای سودروی بندرعباس و مدرسه شبانه‌روزی «شهید سلیمانی» ۱۸ کلاسه قشم نیز آغازشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها