تدوین پروتکل بهداشتی برای اعزام زائران به عتبات

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: هر تصمیمی که ستاد در این زمینه بگیرد و به ما اعلام کند، ما همان تصمیم را اجرا خواهیم کرد.

تدوین پروتکل بهداشتی برای اعزام زائران به عتبات

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی درباره سرانجام سفر به عتبات در ماه‌های رجب و شعبان گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، البته ستاد ملی تاکنون با سفر به عتبات موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا با سفر به عتبات موافقت کند، کشور عراق آمادگی سفر زائران به عراق را دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما پروتکل بهداشتی با کمک پزشکان هیات پزشکی حج و وزارت بهداشت را آماده کرده‌ایم و برای دکتر نمکی و وزیر بهداشت و همچنین وزارت بهداشت عراق ارسال کردیم، در این پروتکل به موارد متعددی از جمله اینکه زائران از شهرهای زرد و آبی اجازه سفر به عتبات دارند و همچنین اخذ تست پی‌سی‌آر برای سفر الزامی است و به زائران شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اجازه سفر به عتبات داده نخواهد شد.

رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین به صورت کاملا محدود اعزام زائر در ماه‌های رجب و شعبان صورت می‌گیرد و همچنین عدم اجازه سفر به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نیز از دیگر موارد این پروتکل است. همانطور که گفتم ما پروتکل‌ها را برای ستاد ملی مقابله با کرونا و وزیر بهداشت ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم تا در ستاد مطرح و در این خصوص تعیین‌تکلیف شود.

وی تاکید کرد: مهمترین نکته برای سازمان حج و زیارت سلامت زائران است، بنابراین هر تصمیمی که ستاد در این زمینه بگیرد و به ما اعلام کند، ما همان تصمیم را اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا ثبت‌نام از زائران برای اعزام به عتبات انجام شده‌است، گفت: از زمانی که وزارت بهداشت اعلام کرد، کشور درگیر بیماری کرونا شده است، تاکنون هیچ‌گونه ثبت‌نامی برای اعزام به عتبات عالیات صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ما در این مدت به صورت کارگروه‌های کاربردی کارها را دنبال کردیم و هم بخشنامه و دستورالعمل‌های لازم را تهیه کرده‌ایم و زیرساخت‌ها در عراق و ایران را بررسی مجدد کرده‌ایم و نقاط ضعف و قوت‌مان را احصاء کرده‌ایم و با شیوه نوینی آماده این را داریم که سفر به عتبات را انجام دهیم واگر ستاد با سفر به عتبات موافقت کند، ما آمادگی ثبت‌نام از زائران را خواهیم داشت.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    میگن فاز چهار کرونا داره شروع میشه انوقت این اطلاعیه صادر شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها