استاندار کرمان:

انتقال خط دوم آب خلیج فارس به استان کرمان/ دغدغه تامین آب صنایع بزرگ برطرف می‌شود

استاندار کرمان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس گفت: با اجرای این پروژه دغدغه تامین آب صنایع بزرگ استان کرمان برطرف می‌شود.

انتقال خط دوم آب خلیج فارس به استان کرمان/ دغدغه تامین آب صنایع بزرگ برطرف می‌شود

علی زینی‌وند در حاشیه سفر به شهرستان بردسیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به این شهرستان اظهار داشت: در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان کرمان امروز به بردسیر آمدیم تا هم از طرح‌های صنعتی و هم از سایر ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلفی چون کشاورزی، آموزشی و بهداشتی بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسیر، شهرستان پرظرفیتی است و در حوزه‌های مختلف امکان توسعه، ایجاد اشتغال و تولید بیشتر ثروت در این شهرستان وجود دارد ادامه داد: شهرستان بردسیر نیروی انسانی خوب، معادن خوب و در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مشکلات برخی طرح‌های توسعه‌ای این شهرستان که اشتغالزایی بالایی دارند در کارگروه‌های مربوطه در استان بررسی می‌شود گفت: بعضی شرکت‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود کارهای خوبی انجام دادند که باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه جمع بندی شد تا صنایع بزرگ فولادی که در این شهرستان است که در راستای مسئولیت اجتماعی خود مشارکت بیشتری داشته باشند ادامه داد: در شهرک صنعتی این شهرستان واحدهای خوبی فعال هستند که نیاز به حمایت دارند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر می‌تواند شهرستان بدون بیکار باشد و باید این هدفگذاری برای آن انجام شود تصریح کرد: شهرستان بردسیر هم در زمینه تولید و هم زمینه در اشتغالزایی باید همه ظرفیتهای آن فعال شده تابه جایگاه واقعی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه از آنجا که طرح انتقال آب در استان کرمان به طور کامل اجرا نشده است در طرح‌های آب‌بر با مشکل مواجه هستیم افزود: البته مجموعه جهان فولاد آب اضافه دارد و باید سازوکار قانونی آن برای جابه‌جایی آب و حل مشکل این کارخانه انجام شود.

استاندار کرمان بیان کرد: این طرح اشتغالزایی بالایی دارد، مشکلات محیط زیستی و مشکل تأمین سرمایه برای راه اندازی هم ندارد و تلاش می‌کنیم مشکلات این طرح حل شود.

وی با بیان اینکه معدن جلال‌آباد بردسیر معدن مهمی است و پیگیر حل مشکلات آن هستیم گفت: بنا شد سازوکار عادلانه‌ای برای بکارگیری نیرو با بهره‌گیری از نیروهای بومی منطقه انجام شود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان پیشرفت خوبی دارد، براساس برنامه زمان‌بندی در حال انجام است و مشکل تأمین مالی هم ندارد افزود: هنوز مانعی از پیشرفت کار این پروژه به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تمرکز ما روی خط دوم خلیج فارس است ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس هم پیگیر اجرای این طرح هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه آخرین جلسه این طرح گذاشته شده و تامین سرمایه شده است گفت: حجم سرمایه این پروژه بالا و حدود 46 هزار میلیارد تومان است که صنایع فولادی تعهد کردن آن را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در خط دوم انتقال آب از خلیج فارس سهم دارد و با اجرای این پروژه دغدغه تامین آب صنایع بزرگ استان کرمان را نخواهیم داشت افزود: خط دوم از کنار خط اول عبور کرده و سرعت انتقال آن بالاست.

زینی‌وند با اشاره به اینکه طرح دوم انتقال آب خلیج فارس از استان کرمان به سمت استان‌های خراسان جنوبی و رضوی می‌رود تصریح کرد: پروژه انتقال آب از افتخارات نظام است و مانعی برای اجرای این پروژه‌ها وجود ندارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها