قرارداد ۱۰ میلیون یورویی برای اکتشاف نفت و گاز در گلستان/ چاه هیرکان تا آخر امسال حفر می‌شود‌

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد ۱۰ میلیون یورویی با پیمانکار بسته شده و تا آخر امسال نخستین چاه اکتشاف گاز در استان گلستان حفر می‌شود.

قرارداد ۱۰ میلیون یورویی برای اکتشاف نفت و گاز در گلستان/ چاه هیرکان تا آخر امسال حفر می‌شود‌

رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: عمده عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز در جنوب کشور در حال انجام است و عملا در شمال کشور منابعی که ممکن است وجود داشته باشد نادیده گرفته شده است.

وی گفت: در روزهای اخیر در دیداری که به همراه استاندار گلستان با وزیر نفت داشتیم بر موضوع اکتشاف نفت و گاز در استان و همچنین تسریع در عملیات انتقال دکل‌های حفاری از جنوب به شمال کشور رایزنی‌هایی انجام شد.

رئیس کمیته گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیمانکار تقریبا از 6 ماه قبل کار خود را در محدوده محل اکتشاف نفت و گاز در منطقه گمیشان آغاز کرده و اقداماتی مانند جاده سازی و آماده سازی محل کمپ و محوطه اکتشافی نیز در حال انجام است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قراردادی که با پیمانکار منعقد شده به ارزش 10 میلیون یورو است که قرار است در مدت 290 روز کار حفر نخستین چاه اکتشافی را انجام دهد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی و قول‌هایی که پیمانکار داده با حمل کامل دکل حفاری این چاه تا آخر امسال حفر می‌شود. عملیات حفاری در این مرحله تا عمق سه هزار متر ادامه خواهد داشت.

سنگدوینی افزود: با وجود ثبت جهانی جنگل‌های ارزشمند هیرکانی، نخستین چاه اکتشاف گاز در این استان با نام چاه هیرکان حفر می‌شود. این چاه در 28 کیلومتری آق قلا و 45 کیلومتری گرگان حفر خواهدشد.

وی گفت: امیدواری زیادی برای یافتن میادین گازی در این منطقه وجود دارد و به نتیجه رسیدن عملیات اکتشاف، توسعه و تحول بزرگی را در اقتصاد استان گلستان ایجاد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها