آمریکا پیشنهاد اروپا برای میانجگیری با ایران را پذیرفت

کاخ سفید اعلام کرد که تلاش‌های اتحادیه اروپا برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن را می‌پذیرد.

آمریکا پیشنهاد اروپا برای میانجگیری با ایران را پذیرفت

به گزارش خبر فوری ، به نقل از یاهونیوز، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد تقاضای اروپا با میانجیگری میان تهران و واشنگتن را پذیرفته است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که این اتحادیه در تلاش است تا جلسه‌ای غیررسمی را با مشارکت تمامی طرفین برجام و آمریکا برنامه‌ریزی کند.

این مقام اعلام کرد که هیچ دعوتی تاکنون انجام نگرفته است و چارچوب زمانی برای این جلسه درنظر گرفته نشده است اما قدرت‌های جهانی می‌خواهند هرچه زودتر توافق هسته‌ای را احیاء کنند.

مقام اتحادیه اروپا همچنین بیان کرد: گمان نمی‌کنم که ایران به هرگونه تلاش اساسی برای برگزاری جلسه غیررسمی با سایر کشورهای دور میز - که می‌تواند پایه بازگرداندن برجام به مسیر خود باشد - نه بگوید.

مقام اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرده است که واشنگتن همین حالا نیز به ایده دعوت اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو میان ایران و شش قدرت جهانی که توافق هسته‌ای را امضا کرده بودند، پاسخ مثبت داده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید دقایقی پیش تصریح کرد که ورای "گفت‌وگوی دیپلماتیک" با ایران، واشنگتن "برنامه‌ای برای برداشتن‌ گام‌های اضافی ندارد".

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ی ط
    0

    ایران نیازی به میانجیگری اروپا ندارد آمریکا همان طور که از برجام خارج شد باید لغو تحریم کند.

    نظرات شما -
    • خ ل
      0

      اگر بخواهید با امریکا مذاکره بکنید باید خسارت ملت ایران را به تک تک ملت ایران بپردازد نه دولت ایران ضمنا بزرگ ترین دشمن ایران عربستان است من قدرت داشتم کل عربستان را باخاک یکسا ن می کردم هرچه ضرر کردیم از این عربهای اطراف بود

  • حسین
    0

    اینکه اعلام میکنند زمان مشخصی برای این کاردرنظرنگرفته‌شده‌،نشان از وقت کشی‌وبازبی دادن مجددایران است ،اینها اگه‌بخواند‌کاری‌بکنن فورا‌ میتونن اقدام انجام‌بدن ،ملت ودولت ما‌نباید‌فریب‌این حیله گران‌ودغل‌بازان‌رابخورند ،سوم اسفند آخرین مهلت به‌ این مکاران است‌،وتنها‌راه‌لغو‌کامل‌ ویکجانبه‌تحریم های‌ظالمانه‌ علیه ملت ایران است ولا غیر

  • کاربر ناشناس
    0

    این مسخره بازی را همه کشورهای برجام کنار بگذارند مخصوصا امریکا و ایران و گفتگو کنند و با یک توافق برد برد به نتیجه برسند هم خیال انها راحت شود و هم مردم یک نفس بکشند

  • ملت
    0

    باید در برجام تاکید بشه اگر یکی از اعضاء خارج بشه خسارات وارده به دیگران را متقبل بشه و این موضوع قطعنامه الزام آور سازمان ملل بشه که راه فرار بسته بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    ماشالا

  • باربد
    0

    باز هم قدمی مثبت دیگر از آقای بایدن

  • حمید
    0

    امریکا اعلام کرده در صورت مذاکره احتمالی تحریم را لغو نخواهد کرد.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها