در گفت و گو با شبکه تلویزیون دولتی ترکیه:

احمدی نژاد: ایران و آمریکا می توانند تقابل 40 ساله را به تعامل و همکاری مبدل کنند

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: ايران و آمريكا باید مسائل فیمابین را از ابتدا مرور كنند و برپایه يك توافق عادلانه، احترام آميز و با رعايت حقوق يكسان ملت ها، تقابل 40 ساله میان خود را به تعامل و همكاري مبدل نمایند.

احمدی نژاد: ایران و آمریکا می توانند تقابل 40 ساله را به تعامل و همکاری مبدل کنند

احمدی نژاد رقابت برخي از دولت هاي غربي با ملت ايران را به زیان آنها دانست و گفت: يك ملت بزرگ، متمدن، فرهنگ ساز و سربلند تاريخي مانند ملت ايران مي تواند در جهت صلح، عدالت و پيشرفت، در جهان بسیار نقش آفرین باشد. اروپا و آمريكا در 42 سال گذشته فشارهاي سنگيني به ملت ايران وارد كردند اما راه به جایی نبردند و از اقدامات خود هیچ طرفی نبستند.

متن کامل گفتگوی شبکه انگلیسی زبان تلویزیون دولتی ترکیه موسوم به "تی آر تی" انگلیسی با احمدی نژاد به شرح زیر است:

ابتدا به خاطر وقتی که به ما دادید تشکر می کنیم. شما برای مدتی از سیاست و مدیریت دور بودید. طبق یک نظر سنجی جدید، شما کاندیدای ارجح، برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن هستید. راجع به چگونگی محبوبیت خود، توضیح بفرمایید.

احمدي نژاد: بسم الله الرحمن الرحيم. اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده.

من به شما و همكارانتان و همه عزیزانی که اين برنامه را خواهند ديد سلام عرض مي كنم. اينكه فرموديد من از فضاي سياسي دور بودم، درست نیست. مگر مي شود انسان از محيط سياسي ـ اجتماعي دور باشد؟ ضمن اينكه من هميشه در كنار مردم بوده ام و ان شاءالله، به لطف خدا باز هم خواهم بود. اما اينكه مردم به بنده لطف دارند، از بزرگواري مردم است اما من هم در دلم همه مردم و همه انسانها را دوست دارم و عشق تك تك انسانها دلم را پر كرده است و اميدوارم تا پايان زندگي در این دنيا، اين عشق كه يك هديه الهي است، همچنان در دلم موج بزند.

آیا شما در حال آماده شدن برای بازگشت به سیاست هستید؟

احمدي نژاد: عرض كردم كه من هيچوقت از سياست دور نبوده ام كه بخواهم برگردم. مگر مي شود كه انسان نسبت به سرنوشت اجتماعي بي تفاوت باشد؟ برخي تصورشان اين است كه فقط مناصب سياسي هست كه حاملين آن بايد نسبت به سرنوشت جامعه، احساس مسئوليت كنند. مسئوليت اجتماعي يك امر عام است. تك تك ما در جامعه زندگي مي كنيم و سرنوشت ما به جامعه گره خورده است و بخاطر انسانيت‌مان بايد در كليه مسائل اجتماعي، هم نظارت كنيم و هم مشاركت.

شورای نگهبان در سال 96، صلاحیت شما را برای شرکت در رقابت انتخابات سال 1396 رد کرد و شما نتوانستید در این انتخابات شرکت کنید، آیا فکر می کنید شورای نگهبان صلاحیت شما را در انتخابات سال آینده ایران تایید خواهد کرد؟

احمدي نژاد: من هنوز راجع به انتخابات نظري نداده ام و موضعي نگرفته ام اما نقطه نظراتی دارم که در صورت ضرورت، در موعد انتخابات آن را با مردم در میان خواهم گذاشت .

شما با بایدن مراوده داشته و نامه ای برای او فرستاده اید. آن نامه چه بود؟

احمدي نژاد: من در 15 سال اخير، به تمام روساي جمهور آمریکا، بعد از شروع كارشان نامه نوشتم و در آنها شرايط جهاني را تشريح كردم. مشكلاتي كه امروز به واسطه عملكرد دولتمردان و هيئت حاكمه پشت صحنه آمريكا، دارد جامعه بشري را رنج مي دهد و سختي هاي فراواني را در مقابل آنها قرار داده است تشريح كرده ام و پيشنهاداتي را براي عبور از اين شرايط و ساختن دنيايي بهتر ارائه كرده ام. همه اين نامه ها ، هم براي مردم آمريكا و هم براي سایر ملت ها، از روي خيرخواهي بوده است. البته در تمام اين نامه ها، بطور خاص اشاره اي هم به رابطه دو ملت ايران و آمريكا كردم. شما مي دانيد که بیش از 40 سال است كه به خاطر تصميم سياسي دولت ها، رابطه بين ملت ایران و ملت آمریکا بسيار تضعيف شده و در حد قطع است. در تمام اينها به اهميت رابطه دو ملت اشاره كردم و اينكه دولت ها بايد اختلافات خود را بگونه اي جلو ببرند كه مانع از ارتباط بين دو ملت نشوند و در نامه هاي اخير هم تاكيد كردم كه اين اختلاف طي 40 سال به ضرر هر دو ملت بوده و ساير ملت ها هم نه تنها نفعي نبرده اند بلكه آنها هم ضرر كرده اند و خواستم كه عقلاي دو طرف بنشينند و بر اساس عدالت و احترام مسائل‌شان را حل كنند.

بایدن، گفته است که می خواهد توافق هسته ای سال 2015 را احیا کند، اما اصرار دارد که ایران بایستی ابتدا گامهای هسته ای خود را، معکوس نماید. از طرف دیگر، ایران از آمریکا می خواهد که ابتدا، تحریم ها را بردارد، قبل از اینکه بتوان درباره احیای توافق، بحث کرد. این یک مسابقه اراده هاست. چه کسی ابتدا، چشمک خواهد زد؟ توصیه شما به جانشین تان یعنی رئیس جمهور کنونی ایران چیست؟

احمدي نژاد: به نظر من اولين مسئله بين ایران و آمريكا اين نيست، اولين مسئله، رابطه دو ملت است. هم ملت آمريكا ملت بسيار مهم و اثرگذاري است و هم ملت ايران بسيار اثرگذار است. رابطه اين دو مي تواند به صلح و پيشرفت جهاني و همبستگي بين ملت ها كمك كند. ظرفيت هاي عظيمي در ايران و آمريكا هست كه الان دو ملت از آن محروم هستند.

اما در موضوع برجام و مسائلي كه قبل و بعد از آن پيش آمد، من اول بايد اين سوال را بپرسم كه آيا كسي مي داند داخل برجام چه نوشته شده است؟ اينكه چه كسي اول برود يك مسابقه بي پايان است. به نظرم بايد برگرديم و اين مسئله را بصورت ريشه اي حل كنيم. بالاخره 6 كشور به هر دليلي با ايران در موضوع هسته اي اختلاف داشتند حالا درست يا غلط. اينها با هم گفتگو كردند و به يك توافقي رسيدند. من كاري به جهات ديگر توافق ندارم كه آيا در آن تعادل و توازن برقرار است يا خير؟ تعهدات و اختيارات و منافع، يكسان توزيع شد؟ من فعلا وارد اين مسائل نمي شوم اما به يك نكته كليدي اشاره مي كنم. در هر توافقنامه اي، ساختار و نحوه رسيدگي به اختلافات پيش بيني مي شود. 6 كشور يك طرف هستند و يك كشور طرف ديگر. در اين قرارداد پيش بيني شده كه اگر اختلافي شد، 7 كشور مي نشينند و همه هم راي مساوي دارند. درحاليكه 6 كشور مدعي ايران بودند. آنها هم بايد يك راي مي داشتند. اگر قرار بود ديگراني هم باشند، بايد بي طرف ها مي آمدند. اين به لحاظ حقوق و قواعد بين الملل، شايد بشود گفت كه يك افتضاح است. در واقع به ريشخند گرفتن قواعد بين المللي است و همين امر باعث لاینحل ماندن مسائل مي شود.

يك توافقنامه براي اين است كه مسائل را حل بكند، اختلافات را از بين ببرد و زمینه همكاري را درست كند اما ما مشاهده كرديم كه نه تنها اختلافات را حل نكرد بلكه مسائل را پيچيده تر كرد. من معتقد هستم كه يك بار ديگر ايران و آمريكا و بقيه بايد بنشينند و مسائل را از ابتدا بر پايه عدالت و احترام با هم مرور كنند و اگر توافقي مي شود، يك توافق عادلانه، احترام آميز و با رعايت حقوق يكسان ملت ها تنظيم شود و تقابل 40 ساله، به همكاري و تعامل تبديل شود.

ایران، در حال افزایش تنش، از طریق آزمایش موشکها، غنی سازی تا درصدی بالاتر، و تهدید به محدود کردن بازرسان سازمان ملل است. آیا این حرکتی عاقلانه است؟ تحت نظر شما بود که ایران غنی سازی اورانیوم را شروع کرد و در صحنه بین الملل، منزوی شد، آیا هیچ نوع احساس پشیمانی دارید؟

احمدي نژاد: اولا مگر ايران منزوي است؟ در دولت بنده دقيقا 155 رئيس دولت، به ايران سفر كردند و خود من هم ميهمان بيش از 150 رئيس دولت بودم. دو اجلاس بزرگ، بخصوص در سال پاياني دولت بنده، در ايران برگزار شد. اجلاس عدم تعهد، با بيشترين مشاركت سران دولت ها و اجلاس گروه 15 كه باز در ايران برگزار شد. حجم مبادلات خارجي ايران 7 برابر شد. فكر نمي كنم در دولت ما، ايران منزوي بود. ضمن اينكه بهانه قدرت هاي جهاني، براي مقابله با ايران ممكن است هسته اي باشد اما در واقعيت، موضوع هسته اي نيست. چون كشورهاي متعددي هستند كه در دنيا غني سازي مي كنند. معلوم است كسانيكه خودشان بمب اتم دارند، نمي توانند بگويند غني سازي چيز بدي است. آنها يك احساس رقابت تاريخي با ملت ايران دارند. تلقي غلط آنها اين است كه ملت ايران در مديريت جهاني، آلترناتيو آنهاست. آنها گذشته تاريخي ملت ايران را مي بينند و نگران هستند. بنظرم اين نگراني آنها اشتباه است. اگر آنها 42 سال قبل، انقلاب ملت ايران را که براي آزادي، عدالت، استقلال و برای حاكميت مردم بر سرنوشت خودشان بود، به رسميت مي شناختند و با ملت ايران همكاري مي كردند، خودشان هم برنده بودند.

من بطور قاطع مي گويم كه رقابت برخي از دولت هاي غربي با ملت ايران، طرف برنده اي ندارد و در نهايت ملت ايران برنده است. اگر آنها خيال مي كنند كه سودي بدست مي آورند، اشتباه مي كنند

من بطور قاطع مي گويم كه رقابت برخي از دولت هاي غربي با ملت ايران، طرف برنده اي ندارد و در نهايت ملت ايران برنده است. اگر آنها خيال مي كنند كه سودي بدست مي آورند، اشتباه مي كنند. اروپا و آمريكا هر دو در اين 42 سال ضرر كرده اند. چون يك ملت بزرگ، متمدن، فرهنگ ساز و سربلند تاريخي مانند ملت ايران مي تواند به نفع صلح، عدالت و پيشرفت خيلي در جهان نقش آفريني كند. ولي آنها خودشان را محروم كردند، البته فشارهاي سنگيني هم به ملت ايران وارد كردند. هيچ‌يك از دو طرف تا اينجا سودي نبرده است. به يك زبان ديگري مي توانم بگويم كه ادامه اين راه هم به ضرر همه است. بالاخره يك ملت بزرگ را كه نمي شود منزوي كرد. ممكن است فشارهايي را وارد كنند و تحريم ها و تحميلاتي هم داشته باشند چون نظام پولي جهان در اختيار آنهاست و بخش مهمی از نظام سياسي هم دست آنهاست ولي بايد فكر آينده باشند. موضوع هسته اي هم بالاخره يك قواعدي دارد، بر اساس همان قواعد مي توان موضوع را حل و فصل كرد.

من معتقد هستم كه قدرت هاي بين المللي بيش از آنكه به دنبال له كردن و فشار به ملت باشند، بايد براي همكاري و استفاده از ظرفيت ملت ها استفاده كنند. جهان آينده را بايد همه با هم بسازيم. اينكه يك گروه اقليتي در دنیا بخواهد بر همه ملت ها مسلط باشد، خودش را صاحب ثروت ملت ها بداند یا سرنوشت ملت ها را تعيين كند، اين دوره اش تمام شده است. ايران كشوري نيست كه در تقسيم بندي هاي روي نقشه، توسط قدرت هاي فاتح جنگ بوجود آمده باشد يا توسط استعمارگران بوجود آمده باشد. قديمي ترين و كهن ترين ملت روي زمين است و چند هزار سال سابقه دارد. ما دوست داريم كه همه با هم در فضاي دوستي و احترام و عدالت، جهان آينده را بسازيم. جهاني که همه در آن مرفه هستند، همه در امنيت هستند، همه همديگر را دوست دارند و همه، آن را پايه گذاري مي كنند. الان موضوع هسته اي بهانه خوبي است براي اينكه همه چيز را به دوستي تبديل كنيم. دوران برتري جويي تمام شده است يعني نتيجه اي ندارد. 15-10 سال است كه دارد مذاكره مي شود، چند بار توافق شده است، توافقاتي كه اصول حقوق بين الملل در آنها رعايت نشده است و موفق هم نبوده اند و نتيجه اي هم ندادند. من به هر دو طرف توصيه مي كنم كه از موضع دشمني بيرون بيايند. يك بار هم از موضع دوستي با هم صحبت كنند و سعي كنند مسائل را حل كنند. شرايط امروز قطعا تغيير خواهد كرد. خوب است كه همه ما در اين تغيير، نقش مثبتي را به نفع ملت ها، به نفع صلح، به نفع عدالت و به نفع انسانیت ايفا بكنيم.

دولت بایدن، شورشی های الحوتی یمن را از لیست تروریسم، به جهت برعکس نمودن سیاست دوران ترامپ، خارج کرده است. همچنین، بایدن پایان حمایت آمریکا از حملات علیه یمن به رهبری عربستان را، اعلام کرده است. آیا این دریچه فرصتی جدید و خوب، برای پایان جنگ یمن است؟

احمدي نژاد: ما از هر اقدامي كه به پايان جنگ و استقرار صلح و حاكميت ملي در يمن كمك كند استقبال مي كنيم. البته درباره مواضع دولت جدید آمريكا بايد يك مقدار صبر كنيم و ادامه آن را در يمن مشاهده كنيم. من اميدوارم كه ادامه آن هم به نفع مردم يمن، به نفع حاكميت ملي مردم يمن و به نفع يك صلح پايدار و عادلانه بين عربستان و يمن باشد.

شما اخیرا نامه ای به ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، ارسال کرده، در آن درخواست مذاکرات مستقیم بمنظور کاهش تنشهای منطقه ای، و پایان جنگ یمن را نموده اید. آیا او پاسخی ارایه کرده است؟ آیا شما تمایل دارید روابط با عربستان را، بهبود بخشید؟

احمدي نژاد: هر اقدامي كه به برقراري صلح كمك كند ما از آن استقبال مي كنيم و اگر بتوانيم آن اقدام را انجام مي دهيم. من به عنوان يك انسان، از شرايط يمن بسيار رنج مي برم. من معتقد هستم كه مي شد صلحي را برقرار كرد، امروز هم مي شود. معتقد هستم كه در نهايت هم بايد صلحي بين يمن و عربستان اتفاق بيفتد. آنها هستند كه بايد اراده كنند، تصميم بگيرند و بر اساس عدالت و احترام كنار هم بنشينند و مشكل را حل كنند. آن زمان هم ما پالس هاي مثبتي را دريافت كرديم منتهي چون دخالت ديگران وجود داشت، كار يك مقدار پيچيده شد. اميدوارم كنار هم بنشينند و مسائل را بسرعت حل كنند. آنجا روزانه مردم كشته مي شوند، فقر هست، بهداشت در پايين ترين سطح خودش قرار گرفته است، زيرساخت ها دارد تخريب مي شود، مردم يمن روزانه دارند از قافله پيشرفت عقب مي افتند. اگر از من كاري بربيايد، حتما كمك خواهم كرد كه هر چه زودتر آتش بس و سپس يك صلح پايدار برقرار شود.

بسیاری از کشورهای مسلمان، اخیرا روبط خود را با اسرائیل، عادی سازی کرده اند (امارات، بحرین، مراکش). نظرشما درباره عادی سازی روابط چیست؟

احمدي نژاد: من نظر شخصي خودم را اعلام مي كنم. اگر اين عادي سازي با هدف حل مسئله فلسطين باشد، به نظرم به نتيجه نمي رسد چون كشورهاي زيادي قبلا عادي سازي كرده اند اما مشكل حل نشده است. مسئله فلسطين، مسئله يك ملت است، مسئله سرزمين های اشغال شده است، مسئله آوارگان است و مسئله حق حاكميت ملت فلسطين است كه اينها بايد در سرزمين فلسطين حل شود. اميدوارم كه مسائل هر چه زودتر در فلسطين حل شود و نظر ملت فلسطين هر چه كه هست، همان اجرا شود.

اخیرا نامه ای از شما منتشر شد که به آقای پوتین رئیس جمهور روسیه نوشته بودید، انگیزه شما از نوشتن این نامه چه بود؟

احمدي نژاد: من حدود 9 ماه پيش براي آقاي پوتين نامه نوشتم و در آن به ديدارهاي بسيار مثبت خودم با ايشان اشاره كردم. روابط ايران با روسيه، رابطه بسيار خوبي است. در اين نامه از موضع دلسوزي به ايشان توصيه كردم كه طولاني شدن مدت حكومت ها و حكومت افراد، تبعات منفي دارد و به نفع ملت ها نيست و امروز هم به ايشان توصيه مي كنم كه مراقبت كنند، دائما افكارسنجي كنند، نظر مردمشان را دريافت كنند و اگر ديدند كه نظر مردم منفي است، تصميمات جديدي بگيرند. در واقع بايد دائما طبع مردم را بسنجند، اگر مردم روسيه نظر ديگري دارند، قبل از اينكه منجر به مسائل غيرقابل بازگشت شود، تصميمات را اصلاح كنند. اصل حاکمیت، متعلق به انسانهاست، تجربه هم نشان داده است که وقتی حکومت ها طولانی می شود، مشکلات و مفاسدی ایجاد می شود که این نه به نفع حکومت افراد است و نه به نفع ملت هاست. این یک توصیه دلسوزانه بود که ابعاد آن را تشریح کردم، قبل از اینکه بخواهند قانون اساسی‌شان را تغییر بدهند. هم دلم برای مردم روسیه می سوزد، آنها را دوست دارم و هم اینکه علاقه مند هستم آقای پوتین سرنوشت خوبی داشته باشند و در خدمت به مردم روسیه موفق بشوند.

بنظر شما، دولت ایران چگونه ویروس کرونا را، با یک و نیم میلیون مورد بیماری، و شصت هزار متوفی، اداره کرده است؟

احمدي نژاد: من قبلا نظرم را اعلام کرده ام. از دیدگاه مردم ایران، دولت، آنطور که باید در مدیریت کرونا موفق نبوده است.

آیا شما با نحوه برخورد دولت ایران با موضووع کرونا، موافق هستید؟

احمدي نژاد: من یک ویدئویی پر کردم و نقدهای خودم را درباره مدیریت دولت در موضوع کرونا به صراحت اعلام کردم.

برخی استفاده شما از توئیتر را عجیب می دانند زیرا در دوره ریاست جمهوری شما مقامات ایرانی، فیس بوک و توئیت را در سال 2009 ممنوع کردند، آیا هنوز هم توئیتر در ایران، ممنوع است؟

احمدي نژاد: همان کسانیکه فیلتر می کنند، همان ها هم در ایران فیلترشکن می فروشند. امروز در دنیای ارتباطات فیلتر معنا ندارد. فیلتر کردن و ایجاد محدودیت، یک امر شکست خورده است.

شما از چه ضد فیلتری برای دسترسی به توئیتر، استفاده می کنید؟

احمدي نژاد: این را باید از کسانیکه اجازه نمی دهند بپرسید. من موافق استفاده کامل مردم از فضای مجازی هستم.

به نظر می رسد که شما پس از خاتمه ریاست جمهوری، به میزان زیادی تغییر کرده اید، آیا این برداشت، منصفانه است؟ در این بازآفرینی چه عاملی موثر بوده است؟

احمدي نژاد: بالاخره هر انسانی رشد می کند، دانشش توسعه می یابد و تجربیاتش افزوده می شود اما ما از روز اول و بر اساس اصول ثابت، دنبال صلح و عدالت بودیم. در دولت اول، ما رسما خواستیم که رابطه بین دو ملت ایران و آمریکا برقرار شود. خواستار پرواز مستقیم بین تهران و نیویورک شدیم. بعد از رسیدن به صنعت غنی سازی، من خواستار همکاری به جای تقابل شدم. من همیشه با تجاوز، اشغال سرزمین دیگران، چپاول ملت ها و زورگویی مخالف بوده ام و الان هم مخالف هستم. من همیشه طرفدار صلح، عدالت و احترام برای همه ملت ها بوده و هستم. البته طبیعی است که دریافت من از عدالت و صلح، عمق بیشتری پیدا کرده است و در طول 16 سال اخیر، تجربیات بسیاری اندوخته ام. امیدوارم که همه دست به دست هم بدهیم و ریشه دشمنی، جنگ، فقر و ریشه کینه را از جهان برکنیم و دنیایی پر از برادری، صلح و انسانیت، بر پایه عدالت و احترام برپا کنیم. سلام مرا به مردم ترکیه برسانید. از خداوند متعال برای همه، بهترین ها را آرزو می کنم.

منبع: کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی دکتر احمدی‌نژاد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • بردیا
    0

    جناب دکتر قطعا نامه شما به آقای بایدن در توافقات آینده بی تاثیر نیست ممنون از شما

    نظرات شما -
    • احمدی
      0

      هههههههههه بابا چی میگگی

    • متين
      0

      همينطوره احتمالا در نامه هم اشاره به مذاکرات شده اي ولا داري اقاي احمدي نژاد

  • مهدی
    0

    درود بر دکتر احمدی‌نژاد مردم شما را قبول دارند.ولی این حکومت نه

    نظرات شما -
    • الن
      0

      خخخخ محموتی بازیگر همین حکومت ، تو ساده نباش

  • ۱۴۰۰
    0

    درود بر احمدی نژاد تحریم شده توسط گروههای ثروت و قدرت داخلی که از بیت المال جهت تخریب خادم ملت هزینه می کنند ایشان کاندید اصلح۱۴۰۰هست

  • ناشناس
    0

    برومثل بقیه تاریخ گذشته ها کشکتو بساب تو دیگه مهره ی سوخته ای

  • ایرانی
    0

    چرا اون موقع که رییس بودی اینا را نمیگفتی؟ کل زندگیت شده بود هولوکاست. بهترین مبلغ شدی برای اسراییل و بدترین و ظالمانه ترین تحریمها را برای ما به ارمغان آوردی. اون موقع کپکت خروس میخواند. حالا که به رای احتیاج داری باز با چرب زبانی دل بدبخترین مردم دنیا را باز میخوای بدست بیاری؟ البته حق داری این مردم شایسته افرادی مثل تو می‌باشند.

    نظرات شما -
    • حرف حساب جواب نداره
      0

      هزار تا لایک داری ایرانی

    • ۴۶
      0

      ۲۰ میلیون منفی داری ایرانی !

  • محسن
    0

    امریکا به برجام بر نمیگرده تو انتظار داری برگرده خباثت هاش رو مرور کنه فکر نمیکنی اونجوری خیلی بدهیش بیشتر میشه عقل چیز خوبیه امریکا خدارو شکر خودش رو به زواله دیگه رو برگ بازنده قمارنکن

  • محسن
    0

    امریکا به برجام بر نمیگرده تو انتظار داری برگرده خباثت هاش رو مرور کنه فکر نمیکنی اونجوری خیلی بدهیش بیشتر میشه عقل چیز خوبیه امریکا خدارو شکر خودش رو به زواله دیگه رو برگ بازنده قمارنکن

  • آرش علوی
    0

    مگر اختیار صلح با آمریکا در دست ریس جمهور است؟ کجایی احمدی نژاد؟ شما نتوانستی خانم ها را به استادیوم جهت تماشای فوتبال ببری حالا وعده ....

  • ث
    0

    بنده به شخصه برای آقای احمدی نژاد بواسطه زحمات عدیده ای که برای کشور و ملت چه در حوزه داخلی و چه در سیاست خارجی کشیده اند احترام خاصی قائلم اما ارتباط ملتها که هماره ایشان بدان تاکید دارند بسته به نوع رژیم سیاسی کشور متبوع می باشد مردم آمریکا و بعًضا اروپا تابع رژیم سیاسی لیبرال هستند کافی است اشخاص حاکم بر این رژیم ها سر کیسه را سفت کنند مردم مهاجر آمریکا آفریقای تبارها و آسیایی تبارها مجبورند ار آمریکا به کشور خود یا سایر کشورها مهاجرت کنند موضوعی که در حال حاضر در آمریکا شاهد آن بود و مردم بسوی استرالیا در حال مهاجرتند لذا بهترین گزینه اینست که در کشور ما که رژیم سیاسی اسلامی است اجازه حضور لیبرال ها داده نشود تا مردم را در تنگنا قرار داده شرایط کشور را به گونه ای رقم بزنند که شاهد آن هستیم و ملت نسبت به کشور خود بی تفاوت شده بدنبال مهاجرت باشند .تعامل با دنیا زمانی خوب است که بدوا قدر ملت خود را بدانیم..

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      پول نفت ان زمان را چه کرد پول مسکن مهر منظور ودیعه مردم را جمع کرد و کلنگ زد ورفت هنوز تمام نشده است

  • فواد
    0

    من موندم چرا آقای احمدی نژاد و دیگر رجال سیاسی ایران همه از ملت ایران مایه میزارن مگه ملت ایران دنبال هسته ای هستن مگه ملت ایران خودشان خودشان رو بدبخت کردن مگه ملت ایران احمدی نژاد رو می خوان واقعا بعضی وقت ها فکر میکنم اگر ما این بشر رو ۸ سال رئیس جمهورمون کردیم پس حقمونه که این بلاها سرمون بیاد تا سر عقل بیایم

  • A
    0

    اینهم یک ترفنددیگه است مردم اعتمادندارندچون۴۲سال حرف قشنگ زدیدولی عمل صفر.

  • سرمد
    0

    احمدي نژاد براي شما متاسفم وقتي مجري ايران را عامل تنش مي نامد و الحوثي يمن را تروريست مي نامد كوچكترين حرفي در رد حرف اين مرتيكه مزخرف نمي زنيد فاتحت را خونديم

    نظرات شما -
    • محد
      0

      شاید شما هم از گروه ثروت و قدرتید که دهنتان لق هست

  • کیان
    0

    احمدی نامه تو اگر در کنار یک استاد بزرگ شده بودی یاد میگرفتی که برای بزرگتر نامه زدن و راه و روش زندگی رو به اون یاد دادن بسیار کار زشتی است و فقط خودت را سبک میکنی!! که کردی تو میخوای بایدن را به امورات جهان آگاه کنی گرگ پیری که همه جهان را زیر نگاه خود دارد یا پوتین را نصیحت کنی که زیاد در مسند قدرت نمان و نظر سنجی به عمل بیاور دست از این جنگولک بازیها بردار فقط نامه به جولی عیب نداره تو تنها مشکلیه داری عاقل تر و با دانش تر نشدی بلعکس مردم باهوش تر و با دید بهتری اوضاع دورو بر خود را مینگرن و این کار را برایت سخت کرده پیش خود می‌گویی با سیب زمینی که نمی‌شود؟ با یارانه 2/5 میلیونی به هر نفر ایرانی حیوانات باغ وحش هم خندان شان میگیرد معتادان را بغل کردیم نشد تو راهپیمایی فیلم هندی به راه انداختیم نشد؟ این صادق محصولی هم نمیاد چند هزار میلیارد تومانی خرج کنه بعد یک پست خوبش بدم فقط توش موندی با چه کلکی وارد معرکه شوی 90%هم مشکلت قیف هست که رد بشی رد بشی ره رو زدی باز

    نظرات شما -
    • رفیق
      0

      چرا شما کم سوادی هدف از این نامه ها برگرداندن چهره بدی از ایران هست که تبلیغات بیگانگان برای مردم جهان به نمایش گذاشته اند و اثبات حقانیت کشور ایران هست

  • حسن لر
    0

    خیلی ساده ای اقای احمدی نزاد روز از نو روزی از نو همین تعهدات به سر انجام برسد تا یرسد به نظر شما که باز خاله خاله بازی با امریکا و اروپا دو باره شروع شود فشار اقتصادی سخت سخت بر مردم قابل انکار نیست انها تو مخیراتشان دل شان به حال ما نسوخته است

  • مریم
    0

    احمد محمودی نژاد خخخخخخخخخ تو دیگه برووووو بابا. یا از اینور بوم میفتی یا از اونور بوم. موندم سواد حامیانت چقدره که واسه اومدنت لحظه شماری می کنن؟!؟!؟!؟!

    نظرات شما -
    • لیل
      0

      مریم گلی تو که گلی چرا تحمل خار را تداری گل با خار زیباست آیا فکر مردم هستی که پول ندارند گل بخرند

  • ناشناس
    0

    تو حق نداری از طرف کسی صحبت کنی،خون حاج قاسم ها هنوز می جوشد وهیچ کس حق ندارد حرف اضافه بزند کافیست بر سرهر کوچه وخیابان سری بزنی وردصلاحییت درست بوده وبسیار بی ارزشی

    نظرات شما -
    • هم وطن
      0

      باز هم تحت تأثیر حاله نور قرار گرفتی تفکرت خفت آور است ماهی گیر ناشی

  • رسول
    0

    عجب برنامه ریزی میکنند که احمدی نژاد رو مردمی جلوه بدن بدش تائید صلاحیت کنند و مردم بیان انتخابات و احمدی نژاد هشت سال دیگه ملت و ...

  • بهلول
    0

    جمله رو داشته باشین: "..من بطور قاطع مي گويم كه رقابت برخي از دولت هاي غربي با ملت ايران، طرف برنده اي ندارد و در نهايت ملت ايران برنده است..."

  • عباسی
    0

    جناب احمدی نژاد برو مصاحبه اخیر جناب والا مرد همه کاره پشت پرده اقای حداد عادل را گوش کن وسپس فکری به حال خود بکن چون اب پاکی را کلا روی دست شما ریخته وافاضه فرمودند احمدی نژاد برای همیشه تمام شده است . پس سنگین باش و از این سبک بازی ها در نیاور ، اطراف بایدن صدها مشاور کار کشته وجود دارد واز انها مشاوره می گیرد که چکار کند .

  • دکتر سید
    0

    احسنت بر جناب دکتر پروفسور احمدی نژاد متخصص در امور مدیریت جهانی.

  • مهدی
    0

    احمدی نژاد میخواد خودشو به هر دری بزنه تا دوباره رای بیاره اما زرشک دیگه کسی بهش رای نمیده

  • حسنی
    0

    احمدی نژاد: ایران و آمریکا می توانند تقابل 40 ساله را به تعامل و همکاری مبدل کنند!!!!!!!!!!!!! جناب احمدی نژاد : فرمایشات گهر بار چند سال پیش شما از قبیل : تحریم ها کاغذ پاره است ، اون .... را گربه برد ، اب را بریز همون جا که ..... هنوز تو ذهن همه هست . حالا می فرمایی با امریکا تعامل و همکاری کنیم . پ یهو چی شد ؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      بابا بلاخره دلارهای نامشروع اثرخودشو حتما میذاره

  • کریمی
    0

    جناب آقای احمدی نژاد شما که اینگونه نبودید شما نصیحت کردید آنها هم باور کردند شما که هلوکاست رارد کردید بااین مواضع سیاسی به سر نوشتی قذافی دچار میشویدسازش با استکبار مفهومی بجز نابودی ندارد

  • ناشناس
    0

    امیدوارم شما را هر چه زودتر پای میز محاکمه ببینم احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • ....
      0

      البته بعدروحانی....

  • گل آقا
    0

    احمدی ناجی هاله نور یک نامه بزن به مجلس بگو این تاریخ 1420 قرار هست چطو بشه؟؟ هاکاوس دیگری اتفاق نیفته چون خودتم منکرش بودی دنیا تو را با هاکاوس میشناسند فقط نامه بزن به اینجا آنجا همجا

  • ناشناس
    0

    سخنان شما در سازمان ملل که باعث ایجاد تحریم های فعلی شد را یادمان نرفته سخنان شما در مورد حجاب که فرمودذین واقعا مشکل مملکت ما مگر چهار لاخ مو هست و بعد گشت ارشاد امد را یادمان هست سخنانتون در مورد گوجه و قیمت اجناس و تحریم و البته غنی سازی در زیرزمین هم یادمان هست و در پایان امارهایتان جالب بود در مناظرات متاسفانه انها را هم یادمان هست چی در ریاست جمهوری هست که برایش وعده های دروغین تا این اندازه میدهید؟

  • ناشناس
    0

    ایشون اگه اومد بایدن هم ستاره دار میکنه ...

  • سعادت
    0

    با اقای بایدن راجع به پیشنهاد شما صحبت شد ایشان گفتند از اقای احمدی نژاد سوال کنید هنوز روی ان موضعش که می گفت زدن برج های دوقلو در امریکا دروغه و کار خود امریکایی ها بوده که دو کشوراسلامی را اشغال کنند و... هست یا تغییر تاکتیک داده وبه این باور رسیده که کار القاعده بوده ، اگرنظرفعلی اش را گفت ان وقت به توصیه هایش عمل می کنیم .

  • ایرانی الاصل
    0

    درود بر این همه شجاعت ودرایت واقعا کی جرات داره تو این دوره از این همه جسارت شجاعانه وعالمانه از خود به خرج بده واین و اون نصیحت کنه انشالله که همشون و همه شما مخاطبین بفهمید ودرک کنید عدالت و احترام وصلح و دوستی با همه انسانها ارزویمان است تا کور شوند بد دلان وبد عهدان اتفاقا دکتر عزیز ساعتها مطالعه می کردند تا همه خواسته های ملت ستمدیده را بر اوده کنند اگر هم بعضی کارها صورت نگرفت از فساد و سفسطه بد خواهان به سر انجام نرسید دررررررررررررود بر استا د معلم و دکتر مدیر این سرزمین مایه افتخاری ایرانی

    نظرات شما -
    • الن
      0

      اگر تفاهم با امریکا اینقدر مهم است چرا آقای احمدی نژاد در هشت سال ریاست جمهوری خودش برای این مهم تلاشی نکرد؟!!! یا شما خیلی فهیم هستید یا ما خیلی نفهم هستیم که پروپاگاندیهای این مفسدان فی الارض را متوجه نمی شیم.

  • ت
    0

    هوکاست چطور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها