جزئیات اقساط و نرخ سود وام های مسکن ۹ گانه + جدول

در حالی که شورای پول و اعتبار با پرداخت انواع وام‌های مسکن موافقت کرده، اما به دلیل سختی شرایط دریافت آنها، بسیاری از مردم امکان دریافت این تسهیلات را ندارند.

جزئیات اقساط و نرخ سود وام های مسکن ۹ گانه + جدول

معاون وزیر علوم اخیراً از مصوبه ۲۳ دی ماه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی از ۲۵۰ به ۵۰۰ میلیون تومان خبر داده است.

وی همچنین از تصویب اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در شورای پول و اعتبار سخن به میان آورده است.

دی ماه امسال همچنین بانک عامل بخش مسکن سقف‌های جدید تسهیلات مسکن ایثارگران در تهران تا ۱۶۰، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تا ۱۲۰، سایر شهرها ۱۰۰ و روستاها ۶۰ میلیون تومان را به شعب این بانک ابلاغ کرده است.

بر اساس تصویب هیئت دولت، تسهیلات مسکن ایثارگران با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا خواهد شد.

بنیاد ملی نخبگان نیز با تصویب شورای پول اعتبار تا ۳۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت ۵ تا ۱۵ ساله بر اساس نرخ سود و دوره بازپرداخت مختلف، به اعضای این بنیاد وام خرید مسکن می‌دهد.

هیئت دولت همچنین امسال وام مسکن بازنشستگان را در تهران ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها و روستاها ۴۰ میلیون تومان تعیین و نرخ سود این تسهیلات را در تهران ۹ درصد، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۷ درصد و در سایر شهرها و روستاها ۴ درصد با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله اعلام کرد.

چند بانک خصوصی نیز تسهیلات متفاوتی در بخش مسکن پرداخت می‌کنند:

یک بانک خصوص ۵۰ میلیون تومان وام مسکن در صورت سپرده گذاری ۴ ماهه همین مبلغ با نرخ سود ۱۳ درصد، بازپرداخت ۳ ساله و اقساط ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

یکی دیگر از بانک‌های خصوصی، تسهیلات خرید مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با ترهین سند ملک، بازپرداخت ۵ ساله، نرخ سود ۱۸ درصد، انسداد ۲۲ درصد مبلغ وام تا پایان دوره بازپرداخت و اقساط ۵.۵ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

یک بانک خصوصی هم ۲۰ میلیون تومان وام مسکن با سپرده گذاری ۳ ماهه ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد، بازپرداخت ۳ ساله بدون انسداد بخشی از وام و اقساط ۷.۷ میلیون تومانی اعطا می‌کند.

یک بانک خصوصی دیگر ۷۵۰ میلیون تومان وام خرید مسکن با ترهین سند ملک، بازپرداخت ۵ ساله، انسداد ۹۱ میلیون تومان از مبلغ وام تا پایان سال پنجم و اقساط ۱۹ میلیون و ۴۵ هزار تومانی به مشتریان پرداخت می‌کند.

اینها غیر از تسهیلاتی است که بانک عامل بخش مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به متقاضیان فردی و زوجین و با سپرده گذاری یک ساله ۴۰ و ۸۰ میلیون تومانی و اعطای تسهیلات ۸۰ و ۱۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

بانک مذکور و همچنین بانک ملی از محل اوراق تسهیلات مسکن نیز وام‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۷.۵ درصد به متقاضیان واگذار می‌کنند. ضمن اینکه بانک عامل بخش مسکن، وام مسکن جوانان تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و با شرایط خاصی اعطا می‌کند.

جدول کامل انواع تسهیلات مسکن-مصوب شورای پول و اعتبار (اعداد به تومان)

مبلغ وام نام وام مسکن دوره بازپرداخت نرخ سود اقساط ماهانه
۱۶۰ میلیون مسکن یکم زوجین ۱۲ ساله ۸ درصد ۱ میلیون و ۷۳۲ هزار
۸۰ میلیون مسکن یکم فردی ۱۲ ساله ۸ درصد ۸۷۰ هزار
۲۰۰ میلیون وام با اوراق زوجین ۱۲ ساله ۱۷.۵ درصد ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار
۱۰۰ میلیون وام با اوراق فردی ۱۲ ساله ۱۷.۵ درصد ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار
۷۵۰ میلیون وام مسکن بانک خصوصی ۵ ساله ۱۸ درصد ۱۹ میلیون
۱۶۰ میلیون وام مسکن ایثارگران ۲۰ ساله ۴ درصد ۹۶۹ هزار و ۵۰۰
۳۰۰ میلیون وام مسکن نخبگان ۱۵ ساله ۱۸ درصد ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار
۵۰ میلیون وام مسکن بازنشستگان ۱۰ ساله ۹ درصد ۶۳۳ هزار
۵۰۰ میلیون وام مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ۲۰ ساله ۱۸ درصد ۷.۷ میلیون
۴۰۰ میلیون وام مسکن حساب جوانان ۲۰ ساله ۹ درصد ۳.۶ میلیون

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    کثیف ترین بانک وکارمندانه کثیف بی ابرو

  • پدر
    0

    با درود در گزارش خودتان لطف كنيد و سود واقعي بازپرداخت وام ها را اعلام كنيد . در هيچ كجاي دنيا به اسم بانكداري اسلامي به اين شكل نزول خواري نمي كنند فرموديد يكي از بانك ها 200 ميليون تومان با سود 18 درصد و مسدود نمودن 22 درصد از وجه وام . خدا وكيلي حساب كنيد سود 200 ميليون تومان را مي گيرند و مبلغ 44 ميليون تومان در حساب مسدود مي گردد يعني در واقع 156 ميلون تومان به وام گيرنده پرداخت شده است . در ايران مردم بيچاره را به فقر و نداري كشيده ايد و وام هاي اين چنيني و با ضمانت سند در رهن كه آن نيز هزينه سنگيني به وام گيرنده تحميل مي كند پرداخت مي كنند . كمي كلاه خويش را بالا برده و ببينيد چه به روزگار مردم آورده ايد و چرا مراجع و ... در مقابل اين همه بي عدالتي و حرام خواري سكوت كرده اند . سپاس

  • پاپی
    0

    با سلام متاسفانه نزول و ربا در کشور ما رایج شده است و هیچکس هم نیست برخورد کند.

  • سعید
    0

    ننگ براین بانک ها وعلی الخصوص بانک مسکن با این وام های مزخرفشان

  • گفتم بدن و میدن
    0

    وام یکم 80 میلیون . خیلی کارآآآآآآمد هست . برای خونه 2 میلیاردی فقط 80 میلیون وام !!!؟؟ شرمنده میکنین . اینجوری همع را صاحب خانه میکنیم . به مقام انسانیت هم رسیدیم رفت

  • ضیاء اله ابارقی
    0

    بنده چهل سال است مستاجرم به هر بانکی رفتم وام بانکی بهم نمیدن بخدا با پول کارگری هم باید خرج خانواده ام تامین کنم هم کرایه خانه و در اثرتصادف پای چپم شکسته شبها ازدرد پا و پلاتینی که تو لگن پایم گذاشتن گرفتارم کرده خیلی گرفتارم خیلی حیرانم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها