رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بیشترین مبتلایان کرونایی قزوین در هفته اخیر زنان خانه‌دار بودند/‌ تکذیب ابتلای ۱۹ نفر به کرونای انگلیسی‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات ‌درمانی استان قزوین گفت: بیشترین مبتلایان به کرونا در هفته اخیر زنان خانه‌دار بودند که ۳۸.۵ درصد از مبتلایان کرونایی استان را شامل می‌شوند.

بیشترین مبتلایان کرونایی قزوین در هفته اخیر زنان خانه‌دار بودند/‌ تکذیب ابتلای ۱۹ نفر به کرونای انگلیسی‌

پیمان نامدار درباره درصد موارد ابتلا به کرونا در گروه‌های شغلی مختلف در هفته اخیر اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به کرونا در هفته اخیر زنان خانه‌دار بودند که 38.5 درصد از مبتلایان کرونایی استان را شامل می‌شوند و بعد از این گروه کارگران کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی با 11.9 درصد بیشترین میزان ابتلا را دارند.

وی اضافه کرد: همچنین رده‌های سوم، چهارم و پنجم میزان مبتلایان به کرونا در بین گروه‌های شغلی به ترتیب با 8.9 درصد 7.2 درصد و 6.9 درصد متعلق به کادر بهداشتی درمانی، کارمندان و دانش‌آموزان و دانشجویان است. ضمن اینکه افراد بیکار با 4.3 درصد، سایر مشاغل با 3.1 درصد کارگران شهرداری با 2.6 درصد سایر گروه‌های شغلی پرابتلا در استان قزوین محسوب می‌شوند.

نامدار با بیان اینکه مغازه‌داران با 1.4 درصد کمترین میزان ابتلا به کرونا در میان مشاغل استان را دارند، ادامه داد: سایر گروه‌های شغلی مبتلا به کرونا که در مجموع 15.2 درصد از کل مبتلایان کرونایی استان در هفته اخیر را تشکیل می‌دادند، شامل رانندگان، افراد با شغل آزاد، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، دامداران و کشاورزان، کارکنان بهداشتی و درمانی و مغازه‌داران و فروشندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی این آمار به ما نشان می‌دهد که حضور در سطح جامعه و محل کار چندان ملاک برای شیوع کرونا نیست و نقطه اصلی خطر شیوع کرونا در استان قزوین اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی هستند.

تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی 7 نفر بیشتر نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به آمار ابتلا به کرونای انگلیسی در استان قزوین گفت: انتشار خبر شناسایی 19 مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی و جهش‌یافته نادرست است و در حال حاضر با توجه به فوت اولین مبتلا به کرونای انگلیسی تعداد بیماران مبتلا به این نوع کرونا در استان قزوین 7 نفر بیشتر نبوده است.

نامدار افزود: دلیل اعلام این آمار از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک این دستور وزیر بهداشت و درمان بود که گفتند باید هر مورد کرونای شناسایی‌شده در استان قزوین را از این به بعد کرونای جهش‌یافته در نظر بگیریم؛ اما شناسایی دقیق نوع کرونا از نظر توالی ژنی توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ای انجام می‌شود که فقط 3 نمونه آن در ایران وجود دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها