معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

چرا هزینه آب مصرفی مدارس استان مرکزی تنها 30 درصد کاهش یافته است؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با توجه به تعطیلی بیش از ۹۰ درصد مدارس در دوران کرونا، چرا باید هزینه مصرف آب مدارس استان تنها حدود ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.

چرا هزینه آب مصرفی مدارس استان مرکزی تنها 30 درصد کاهش یافته است؟

بهروز اکرمی در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در پاسخ به گفته معاون خدمات مشترکین و درآمد آب و فاضلاب استان مبنی بر اینکه میزان مصرف آب در مدارس شهری ۲۷ درصد کاهش و در مدارس روستایی ۵ درصد افزایش داشته گفت: آب و فاضلاب استان باید مصرف آب مدارس را جداگانه به آموزش و پرورش اعلام کند و مدیران مدارس درخصوص مصرف بالای آب این فضاهای آموزشی پاسخگو باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: در صورتی که مدارس مورد استفاده دانش آموزان و والدین محله‌ها قرار گیرد باید هزینه لازم برای تعمیر آنها نیز لحاظ شود چراکه ممکن است خساراتی به مدارس وارد شود.

حسین محمدی بیان کرد: در حوزه خیرین سه مشکل مربوط به زمین، نقشه و خدمات فنی و اعتبار پایدار وجود دارد. در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد زمین‌های در اختیار آموزش و پرورش با نشریات فعلی سازمان مدیریت مطابقت ندارد و از طرفی تعداد پرسنل موجود در سازمان برای تهیه نقشه و خدمات فنی کافی نیست که باید تدابیر لازم در این خصوص نیز اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بیشترین منابع مالی سازمان از منابع ملی تامین می‌شود، پروژه‌هایی چندین سال بلاتکلیف مانده بود و از آنها به عنوان پروژه مرده یاد می‌شد که در حال حاضر تعداد این پروژه‌ها به کمتر از چهار پروژه رسیده و امیدواریم تا اواسط سال آینده صفر شود.

وجود ۷۶ مدرسه شبانه روزی در استان مرکزی

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در ۷۶ مدرسه شبانه روزی در سطح استان ۱۰ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند. آموزش و پرورش ۸ میلیارد تومان بدهی به دستگاه های خدمات‌رسان آب و برق و گاز دارد که بیشترین بدهی مربوط به اداره گاز است.

بهرام حسین آبادی بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۳ و ۱۶ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، بر اساس مصوبات این ماده‌ها، مصوب شد شهرداران در زمینه وصول عوارض برای آموزش و پرورش همانند سنوات قبل همکاری خود را ادامه دهند، بخش عمده ای از درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش از محل ماده ۱۳ و ۱۶ است که همانند سنوات قبل تمدید و تجدید شد.

وی‌ افزود: همچنین در خصوص ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش باید پیش بینی فضاهای آموزشی برای مجموعه های مسکونی تا ۲۰۰ واحد صورت گیرد که مصوب شد افرادی که مجموعه مسکونی تا ۲۰۰ واحد می‌سازند فضاهای اموزشی را نیز لحاظ کرده و مجوز را باید از سازمان نوسازی مدارس اخذ کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران در خصوص انشعابات مدارس خیرساز، می‌طلبد فرمانداران و شهرداران همچنان همکاری داشته باشند تا بتوان بیشتر از ظرفیت خیرین استانی بهره مند شد.

حسین آبادی بیان کرد: مدرسه به عنوان کانون یادگیری محله تعریف شده که در این راستا تعاملی بین مدرسه و تمام نهادها و دستگاه های جوار مدرسه با رویکرد استفاده از ظرفیت مدارس به صورت تعاملی ایجاد شده و باید اولیا و دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام کرونا مدارس به صورت غیرحضوری و در بستر سامانه شاد اداره می‌شود، شورا مجوز داد که سرانه‌های دانش آموزی صرف هزینه‌های ملزومات بهداشتی شده یا برای تردد دانش آموزان روستایی استفاده شود.

گفتنی است، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در این جلسه عملکرد شورای آموزش و پرورش استان را مطلوب عنوان کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها