ترفند‌های برگزاری یک جشن خانگی برای روز پدر

کرونا یک سال است همه برنامه‌ها و دورهمی‌های شاد همه مردم جهان را بهم ریخته است، اما قرار نیست لذت شادی‌های خانگی را از ما بگیرد.

ترفند‌های برگزاری یک جشن خانگی برای روز پدر

دیگر یک‌سال است که به برگزاری جشن‌های کوچک خانگی عادت کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم مناسبت‌هایمان را اگرچه کوچک، ولی حتما برگزار کنیم. شیوع کرونا سال گذشته همزمان با روز‌های شادی برای میلاد حضرت علی (ع) آغاز شد و حالا یک دور سال را گشته است. اما باعث این نمی‌شود که نتوانیم برای میلاد امیرالمومنین و گرامیداشت پدرهایمان کاری انجام ندهیم. به خصوص که پدر‌ها به دلیل تعطیلی‌های متعدد و مشکلات اقتصادی امسال بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کردند و دور نیست که بگوییم این روز‌ها خسته هستند. پس روز پدر بهانه خوبی‌ست که این خستگی را هرچند اندک، اما از تن‌شان در بیاوریم. پس اگر این روز‌ها به فکر برگزاری یک جشن خانگی شاد روز پدر هستید این گزارش را بخوانید.

روز پدرانه، مدیریت مادرانه

مدیریت برگزاری روز پدر و برگزاری جشن میلاد امیرالمومنین راحت‌تر از جشن روز مادر است، چون مادر‌ها زمان بیشتری را با بچه‌ها می‌گذرانند و مدت زمان بیشتری هم خانه هستند. پس قطعا بهتر از پدر‌ها می‌توانند یک برنامه درست و حسابی بچینند. برنامه‌ای که حال بچه‌ها و پدر‌ها را حسابی خوش‌حال کند. پس قبل از شروع کار مدیریت را دست بگیرند و با مشورت بچه‌ها یک برنامه درست و حسابی بچینند. برنامه‌ای که در آن غذا و خوراکی پدر‌ها گنجانده شود و باهم فکر کنند که پدر‌ها در یکسال گذشته دلشان چه چیز‌هایی دوست داشته و یا نیاز داشته‌اند، اما طیق معمول نخریده‌اند. حالا وقت آن است که با بچه‌ها چندساعتی بنشینند و مرد خانه و نیازمندی‌ها و مشخصاتش فکر کنند.

برای پدر‌ها نامه بنویسید، نقاشی بکشید

اگر از پدر‌ها بپرسید یکسال گذشته را چطوری گذراندند تعدادی زیادی از آن‌ها نفس عمیقی خواهند کشید و به روی‌تان می‌خندند. اما باید پذیرفت که اگر یکسال گذشته برای هرکسی سخت بود برای پدر‌ها چندبرابر سخت‌تر بود. بسیاری از مشاغل پدر‌ها در کرونا دچار رکود شدند و چندین مرتبه مجبور شدند که کسب و کارشان را تعطیل کنند یا در روز‌های سخت کرونا در شلوغی وسیله‌های حمل و نقل عمومی به محل کار بروند. روز پدر روز بی‌نظیری برای این است که بچه‌ها با دستخط کودکانه شان و یا اگر سواد خواندن و نوشتن ندارند با کمک مادرشان نامه تشکری برای پدرشان بنویسند که قدر زحمت‌ها خستگی‌های او را می‌دانند و حواسشان هست که برای رفاه آن‌ها چه سختی‌هایی را تحمل می‌کند. کنار نامه نقاشی هم فراموش نشود. کشیدن یک پدر پشت میز کارش یا در لباس کسوتی که دارد می‌تواند هدیه شیرینی برای آن‌ها باشد.

پنجره خانه را چراغانی کنید، پرچم بزنید، مولودی پخش کنید

روز پدر به خاطر میلاد حضرت علی (ع) نامگذاری شده‌است. از شیرینی روز میلاد غافل نشوید. حالا که بهتر است در خانه بمانیم. بگذارید صدای شادی‌تان کمی توی کوچه بریزد تا حس شادی‌تان را با اهالی محله تقسیم و تکثیر کنید. پنجره رو به کوچه را چراغانی کنید. پرچم بزنید. اگر میکروفون و دستگاه پخش صدا دارید شب میلاد یکی دو ساعت قبل از اذان مغرب مولودی پخش کنید و عابران خیابان را شاد کنید. فقط مواظب باشید بیش از حد صدا را بالا نبرید که برعکس موجب آزار همسایه‌ها شوید. ما به شما چند مولودی خوب معرفی می‌کنیم:

خانه را تزیین کنید

تزئین خانه که فقط مخصوص روز‌های تولد خودتان نیست. چه روزی زیباتر از روز شادی تولد اهل بیت (ع) خانه را با کاردستی و حتی نقاشی‌هایی که برای روز پدر ساخته‌اید تزئین کنید. ریسه‌های تزئینی بسازید. بگذارید امروز متفاوت‌تر از روز‌های قبل باشد. بچه‌ها باید با همه وجودشان در عید‌های مذهبی‌شان شاد باشند. آن‌ها نباید خیال کنند که تنها مناسبت‌های عزاداری جدی گرفته می‌شود.

لباس مهمانی بپوشید

بچه‌ها یکسال است که به مهمانی نرفته‌اند و به احتمالا عید نوروز امسال نیز خانه‌نشین هستند. آن‌ها دلتنگ لباس‌های مهمانی توی کمدهایشان هستند. لباس‌هایی که ممکن است کم‌کم برایشان کوچک و بلااستفاده شود و حسرت پوشیدنش به دلشان بماند. پس برای شب و روز عید لباس مهمانی‌ها را بیرون بیاورید تا لذت عید چندبرابر شود. شبیه یک مهمانی خانگی!

مراسم برگزار کنید

یک جشن خانگی که مزین به نام امیرالمومنین است بهتر است همراه با یک مراسم مذهبی هم باشد. مثل سخنرانی بزرگتر‌ها برای بچه‌ها و حتی برعکس! هیچ اشکالی ندارد بچه‌ها توی خانه برای پدر و مادرهایشان منبر بروند. به شرطی که از قبل با دادن کتاب مرتبط و یا یک تحقیق اینترنتی باهم متن سخنرانی را آماده کرده باشید. برای مراسم‌تان می‌توانید دعا آماده کنید. مناجات امیرالمومنین را بخوانید و یا چند حکمت کاربردی از نهج البلاغه به بچه‌ها بیاموزید. این قبیل کار‌ها کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند با نهج البلاغه و سخنان امیرالمومنین خو بگیرند.

غافلگیری داشته باشید

پدر‌ها را غافلگیر کنید. غافلگیری می‌تواند از لحظه‌ای که وارد خانه می‌شوند، باشد. می‌تواند گذاشتن یک نامه محبت آمیز توی جیب و یا روی صندلی ماشین‌شان باشد یا فرستادن یک گل زیبا به محل کارشان. هرچیز غیرقابل پیش‌بینی و کاری که آن‌ها توقعش را ندارند یک غافلگیری به حساب می‌آید. لازم نیست برنامه غافلگیری شما قرار نیست یک چیز گرانقیمت باشد. می‌تواند تولید یک فیلم محبت آمیز ویدئویی از خودتان و اطرافیان پدرتان باشد که در آن روزش را به او تبریک می‌گویید. پدر‌ها باید احساس کنند حالا که همه سال به فکر خانواده هستند، امروز خانواده به فکر آنهاست تا حسابی از او قدردانی کند.

خوراکی‌های خوشمزه درست کنید

همه پدر‌ها یک غذای موردعلاقه دارند. غذایی که از در ورودی وقتی بویش به مشام‌شان می‌رسد لبخند روی لبانشان می‌آورد و خستگی‌شان را کم می‌کند. اگر پدر خانواده شما هم غذای خاصی را دوست دارد، روز پدر وقت آن است که برایش مهیا کنید و شبش را شیرین‌تر کنید. برای آنکه روز پدر‌ها شیرین شود اجازه دهید بچه‌ها اگر می‌توانند بخشی از کار را به عهده بگیرند. به طور مثال کیک خانگی درست کنند. غذا را تزیین کنند. جوری رفتار کنید بچه‌ها خیال کنند اگر کمک آن‌ها نبود کار لنگ می‌ماند.

پای حرف‌ها و بازی‌های پدرانه بنشینید

برای روز پدر بازی طراحی کنید. این بازی می‌تواند اطلاعات عمومی از پدرتان باشد. مثلا چالش اینکه چه کسی از کودکی و علاقمندی‌های پدرش بیشتر می‌داند. خاطره تعریف کردن هم موردعلاقه پدرهاست. بعضی پدر‌ها به خاطر خستگی‌های زیاد کمتر در خانه حرف می‌زنند. روز پدر فرصت آن است که امروز فقط و فقط از خودشان بگویند. از علاقه‌هایشان، آرزوهایشان و حتی توقعاتی که از فرزندانشان دارند. در ذهن پدر‌ها جستجو کنید.

منبع: فارس

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها