علم‌الهدی: متأسفانه زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند

امام جمعه مشهد از نحوه صدا زدن زنان و مردان در خانه انتقاد کرد.

علم‌الهدی: متأسفانه زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره عمل به تقوا در ارتباطات خانوادگی و رابطه بین همسران بود، به مناسبتی که با میلاد حضرت علی(ع) مقارن است چند نمونه از سیره زندگی ایشان را عرض می‌کنم.

امام جمعه مشهد افزود: فرهنگ زندگی خانوادگی امام علی(ع) به صورتی بود که ورودشان را با سلام اعلام می‌کردند و زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند.

وی با اشاره اینکه در بین ما شیعیان این فرهنگ حاکم بود، بیان کرد: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

اهم اظهارات او را بخوانید:

*{درباره دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری} نکته‌ای که در رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یک دستورالعمل راهبردی وجود داشت این بود که فرمودند در مسائل هسته‌ای مقابل دشمن، مردم یک صدا داشته باشند. این یک صدا که بایستی همه به آن ملتزم باشند، این همان صدای ولایت است و ایشان در ادامه فرمودند قانون مجلس در زمینه رفع تحریم‌ها قانون خوبی بود؛ پس آن یک صدایی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند دقیقا باید همان قانون باشد که دو جنبه داشت؛ یکی جنبه حقوقی و دیگری جنبه سیاسی. جنبه حقوقی عنوان می‌کرد اگر تحریم‌ها لغو نشود ما نیز متعهد به پروتکل الحاقی نیستیم؛ یعنی وقتی فعالیت‌های هسته‌ای در یک کشور متعهد به NPT وجود دارد باید از آژانس هسته‌ای امکانات نظارت طبق یک مسیر خاص ایجاد شود؛ یعنی هر وقت خواستند سرکشی کنند قبلش باید زمان و مکان را مشخص کنند و سپس به بررسی و تصویب برسد و سپس اینها در همان محدوده نظارت و بازرسی داشته باشند. پروتکل الحاقی اما می‌گوید هر زمان خواسته باشند و در هر مکانی می‌توانند بازرسی داشته باشند و البته این قانون نیست و داوطلبانه نیست و ایران متعهد داوطلبانه این پروتکل الحاقی بود.

* در قانون مجلس عنوان شد اگر تا 5 اسفند تحریم لغو نشد از پروتکل الحاقی خارج می‌شویم و معنایش این است که نظارت حساب نشده آزادی که آژانس بین‌المللی نسبت به غنی سازی اورانیوم داشته دیگر نیست و اگر می‌خواهند نظارت کنند باید براساس قانون پادمان باشد. این نظارت از 5 اسفند براساس قانون مجلس بسته می‌شود و دیگر این نظارت نیست؛ اینکه دولتمردان ما با مدیر آژانس بین‌المللی تفاهم کنند که در این مدت تمام برنامه‌های اجرائی در جریان غنی‌سازی اورانیوم را ضبط کنند که هر روزی که اینها تحریم‌ها را لغو کردند سلسله نظارت لغو نشود، این خلاف قانون است. قانون این است که تحریم اگر لغو نشد این نظارت هم نباید وجود داشته باشد؛ اگر بنا شد یک ماه تحریم را لغو نکنند در همین یک ماه هم نباید نظارت نداشته باشند؛ شما که گفتید ما حقوقدان هستیم و سرهنگ نیستیم؛ این خلاف قانون است.

*قانون لغو تحریم‌ها در مجلس برای این بود که با برخوردهای مستکبرانه آمریکایی و اروپایی برخورد و مقابله شود؛ وزیر خارجه فرانسه گفت نظارت ما برقرار است و لغو نشده؛ قرار بود با برخوردهای مستکبرانه برخورد شود و این اثرش رفت و اروپایی‌ها آن اطلاعیه کذایی را صادر کردند و آمریکایی‌ها گفتند ما تحریم‌ها را لغو نمی‌کنیم. مجلس و دولت طبق فرمایش رهبری باید با یکدیگر این را حل کنند اما آنچه به ما مربوط است این است که چرا از آمریکا و غرب باید بهراسیم و مماشات کنیم و باید در برابر این کفار نامرد ضدخدا دائم عقب‌نشینی کنیم؟ مقام معظم رهبری فرمودند روزی که آمریکا از برجام خارج شد ایران باید تمام تعهداتش را کنار می‌گذاشت. چرا نکردیم؟ ما قرآن را باور داریم. سرسپرده قرآن هستیم. وعده خدا مشخص است و باید قرآن را باور کنیم.

* امام بزرگوار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این ناشی از یک باور قرآنی بود؛ اینکه امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یک پیشگویی سیاسی و شعار و بلوف نبود بلکه استفاده از آیه قرآن بود. 40 سال از آن روز گذشته و در این 40 سال دو نمایشگاه در دنیا برای اثبات حرف امام به وجود آمد یک نمایشگاه در آمریکا و یکی در ایران. نمایشگاه آمریکا آن بود که کارتر و ریگان و بوش پدر و کلینتون و بوش پسر و اوباما و ترامپ آمدند و ثابت شد هیچ غلطی نکردند و مقابل چشم امام این نمایش فرمایش امام جلوه‌گر شد.

*هر کدام از اینها شیطنت‌هایی داشتند اما همگی شکست خوردند؛ نمایشگاه دوم هم در ایران بود؛ ما مقابل آمریکا و غرب ایستادیم و هیچ غلطی نکردند؛ مقاومت ما امروز بیشتر از روز اول است و اقتدار و قدرتمان نیز بیشتر است و اینها هیچ کاری نتوانستند بکنند. شما طمع دارید به اینکه اینها با چنگ و دندان با شما مهربانی کنند؟ 25 سال آمریکا بر این مملکت مسلط بود. نتیجه آن 25 سال چه بود که 40 هزار مستشار اینها بر مردم مسلط شدند و جز دزدی چه داشتند؟ 40 سال است مقابله و مقاومت می‌کنیم و در عین حال بازهم بترسیم و عقب‌نشینی کنیم؟ برادران مسئول و جریان‌های سیاسی قرآن بخوانید و قرآن را باور کنید.مگر برجام مقدس است؟ 8 سال پای آن ایستادید و دلار 3 هزار تومان به 25 هزار تومان رسید و این نتیجه برجام بود. برگشت به برجام مستلزم لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی در عمل است.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • بی نام
    0

    چشم از این به بعد میگیم حاج آقاااااا خداوکیلی دست از سر مردم بردار...

  • علی
    0

    بر پدرتون لعنت.اخه شما کی زمان امام ها بودین این همه اراجیف رو میگین. خدا لعنتتون کنه. که همه دین اسلام رو بخاطر شما ها کنار گذاشتن.

  • محمود
    0

    ولی صمیمیت و احترام نباید به گونه ای باشد که مانند شما بزرگوار وقتی همسر ادم فوت میکند اسمش را روی سنگ قبرش ننویسیدو بنویسید ارامگاه همسر نماینده ولی فقیه

  • کاربر ناشناس
    0

    تو این بدبختی ب هم فحش ندیم صلوات مگه اعصاب مونده

  • کاربر ناشناس
    0

    ای کاش میدونستیم تحصیلات حوزویت چقدره

  • کاربر ناشناس
    0

    سواد دینییه درستی نداری

  • کاربر ناشناس
    0

    حرفهای نامربوط

  • کاربر ناشناس
    0

    این آقا دوست داری اسمش تو خبرگزاریها باشه ولو با اراجیف

  • م
    0

    این فردا میاد میگه زن و مرد نباید رابطه جن.سی داشته باشن و باید هاگ پاشی کنن خخخخخخ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عااااالی گفتی م جان!باور کن این هم از ایشون بعید نیست!

  • عارف
    0

    چیزی برا گفتن ندارید حرف بی ربط نزنید تو فدای امام علی بشی حرف موفت نزن از بدبختی مردم گرسنه بگو از جوانان بیکار بگو از مشکلات اقتصادی بگو اگه نمیترسی چاپلوس

  • عباس
    0

    خداوکیلی حرفهای شماها ارزش جواب دادن نداره حیف وقت که برای شماها بزاریم

  • الهام
    0

    همسر علم الهدا : حضرت ایت الله عظما اجازه می فرمائید غلامان برای حضرت عالی چای بیاورند .

    نظرات شما -
    • نگون بخت
      0

      آری،آری،مااجازه دادیم،بیاورند

  • سید
    0

    کرونا کجایی بیا الم الهدی نماز جمعه خوانده. حرف زده . امروز زنم دیگه اسم مرا نگفت . ما قرا ر گذاشتیم .اوبه من بگوید الش و من به او بگویم کولش.

  • بدون مرز
    0

    نمیدونم دلتون به چی خوشه امیدوارم بعد از مرگ دیگه اسم و چهره ای ازشماهانباشه

  • مورچه
    0

    حاجی بخدا شما بمب خنده هستی همینکه هفته ای یکباردل مردم راشادمیکنی من ازت نهایت تشکررادارم لطفآ هفته دیگه زودتربیا

  • منم مختار
    0

    هر ننه قمری میفهمه با اسم کوچک صدا. کردن زوجین نشانه صمیمیت است هرچند با سیاست بازی شما طلاق و فساد و بی اخلاقی بین جامعه رواج یافته

  • سعید
    0

    این دوباره زر مفت زد یکی بزنه تو دهن کثیفش

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      سلام با ادب بهتر می توانی صحبت کن

    • ناشناس
      0

      مردم که نظر میدی ؟ اسم کوچیکت چیه عزیزم.

  • ناشناس
    0

    پس چی می خواهی با نام خانوادگی و جناب آقای ... و سرکار خانم ... یکدیگر را صدا بزنند؟!!! الآن برخی شاغلین در محیط های اداری و کاری به دلیل علائق شخصی و احساس نزدیکی به مخاطب خود همکاران خود را با نام کوچک مورد خطاب قرار می دهند و حتی در صدا و سیما مجریان بعضاً یکدیگر را با نام کوچک صدا می زنند چه رسد به محیط خانه و زن و شوهری و پدر و مادر - فرزندی که روابط عاطفی و نزدیک و خصوصی بین آنان برقرار است.

  • احمد
    0

    این عظما چقدر می فهمد ماشاءالله همه چه را بدهید دست این آقا درست می کند

  • متفاوت
    0

    زندگی مانند امتحانی است که مردم ازروی دست هم تغلب میکنند غافل ازاینکه در زندگی سوال برگه هرکسی با دیگری متفاوت است.

  • ناشناس
    0

    امام علی(ع) زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند دربون خونه بودی چقدر دقیق میگه

  • رها
    0

    شاید منظورش لفظ صدا مثل عشقم، عزیزم، نفسم، جانم ، بوده

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      خب چه اشکالی داره؟ مگه نباید زن و شوهر به نیازهای همدیگه پاسخ بدن که سراغ نامحرم نرن؟

  • عبدالله
    0

    مشکل اصلی این است که جنابعالی ان قدر شکمت سیر است که نیم متر از وجود مکرم جلو زده است ، مسئله این است که با امدن بایدن مجلس سرهنگ قالیباف هیچ فرصت معقولی برای مذاکره وراه حل برای ایران وامریکا نگذاشت وبا اولتیماتوم ۵ اسفند ماباید ازپروتکل خارج می شدیم که این امر دقیقا خواسته اسرائیل وعربستان بود ابتکار دولت این فرصت رااز دشمنان گرفت تا شاید راه حل مناسبی پیدا شود واین تصمیم شورای امنیت ملی بود اما چرا امثال جنابعالی وقالیباف به ان خرده می گیرید معلومه فقط وفقط چوب لای چرخ حرکت دولت گذاشتن به خاطر منافع جناحی .

  • بینا
    0

    این آقا فک میکنه ویلایی در بهشت براش ساختن تا در این دنیاست باید هر حرفی بزنه و کسی هم جرات رویا رویی با ایشان ندارد ????????!!!!!!!

  • ناسناس
    0

    باز دهن باز کردی حاج آقا مملکتی که امثال شماها برا مردم تصمیم بگیرید ازاین بهترنمیشه نفست از جای گرمی میاد

  • ناشناس
    0

    اقای علم الهدی شما اگر سکوت کنند نفعش به جامعه بیشتر است. هر وقت سخنی بگویید جز ضرر چیزی حاصل نمی شود

  • احمد
    0

    کسی سخنرانی تصویری اون رو اگر دارد بزاره باید ببینیم قبل و بعد سخنرانی چی بوده

  • ,خانم رقیه
    0

    چقدر دلتون خوشه شماها ،ملت دارند از فقر می‌نالد شما دنبال چی هستید

  • خ
    0

    بانو جان جانان بنظرتان امروز نهار سیب زمینی اب پز میل بفرمایم یاتنوری .ج حضرت همسرگرامی ولی نعمت خانه نه سیب زمینی داریم نه نان اقای همسر بفرماید بروید یک ساندویچ چهار نونه بیگرید باهم امروز جشن فلافل بگیریم

  • هما
    0

    احمد !!!نمازجمعه تموم شد، یه چندکیلومیوه بخربیارررررر.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      بیچاره خانمش که فوت کرد از دست این راحت شد! این بلده خرید کنه؟ جز حرف زدن کار دیگه ای بلد نیست!.. اسم که هیچ حتی اجازه نداده فامیلی همسرش رو روی سنگ قبر بنویسند!!!...اسم تمام دختران و همسران پیامبران و ائمه رو همه میدونند ...حالا این چرا بالاتر رفته!!!!!!!!!!!!!!!! بماند...

  • کاربر ناشناس
    0

    ادم انقدر فضول ندیده بودم یعنی تو خونه مردم هم سرک میکشه حیا کن

  • یکی از مردم
    0

    حالا چرا گفته زن و همسر نگفته زن و شوهر؟... یکی به این (اسمشو نبر) بگه مشکل زن و شوهرها اسمهاشون نیست! صدتا مشکل فقط شماها براشون ساختید...برید پی حل اونها به باقیش کاری نداشته باشید

  • جوان ناکام
    0

    این نوع گفتارها دلیل این است ذهن مردم را از بلوچستان پرت کنند ،، مردم ما هم که علاقمند به حاشیه ،، خدا پشت و پناه مردم ایران چه بلوچ و چی سپاهی و خدا ایران را حفظ کند

  • عباس خاقانی
    0

    به نظر شما اون زمانی که عقل و معرفت تقسیم میکردن این آقا کجا بوده . هر کس پاسخ صحیح بده جایزه داره

    نظرات شما -
    • الن
      0

      تو پیاز

    • خ
      0

      خودشوزده بوده بخواب

    • ناشناس
      0

      مشغول غبار روبی حرم بوده

  • ابراهیم
    0

    خنده کن خنده بر هر دردی دواست خدا خیرتون بده علم هر روز صحبت بفرما غمت نباشه هر کی هر چی مخوادبگه

  • ایرانی
    0

    کاش این آقایون بعد از یه سنی منبر و منصب رو بقیه واگذار کنند و با اظهارات بی پایه و اساس خودشون رو مضحکه و دست انداز نکنند . آخه مرد حسابی ، اگر اینجور باشه که تو میگی پی امام و آقای رفسنجانی و بسیاری دیگه از آقایون هم پیرو فرهنگ غربی هستند . کاش به کم فکر کنید بعد حرف بزنید !!!!!!

  • غیر قابل نشر
    0

    اصلا بهتر نیست برا زنها شماره بذاریم که رو قبرشونم بشه نوشت

  • غیر قابل نشر
    0

    تازه یه کارای دیگه هم میکنن که ادم روش نمیشه بگه

  • ناشناس
    0

    عه حاج اقا یعنی من بجای اینکه به شوهرم بگم حمیداقا بگم ارباب؟ اونم بجای اینکه بمن بگه مینا خانم بگه ضعیفه؟ 😂😂😂😂حاج اقا الان که همه خوانندگان اسم من و شوهرم رو یاد گرفتن چطور شد بی احترامی به من شد یا شوهرم؟ شما نه تنها دنبال حذف هویت ایرانی ما هستین بلکه کلا میخواین ما هیچ هویتی نداشته باشیم حتی اسم.....اخه مرد حسابی مگه غریبه ایم که بخوایم با القاب همدیگه رو صدا بزنیم

  • 0

    چشم .من از فردا به همسرم میگم ام الامیررضا اونم باید بمن بگه ابو الامیررضا😂😂😂😂😂😂

  • 0

    یه چیزی دقت کردین این بنده خدا اینقدر حرف میزنه تقصیر خودش نیست مشکل از فامیلشه فکر میکنه چون فامیلش علم الهدی ست پس باید همه رو هدایت کنه ...مث بچه ای که از بس بهش گفتن بزرگ شدی تو بحثهای بزرگترا دخالت میکنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها