آپدیت macOS مشکل شارژ مک بوک پس از استفاده از داک USB-C را رفع می‌کند

به گفته‌ی کاربران، مک بوک پس از متصل شدن به داک یا هاب USB-C از کار می‌افتد. اپل با انتشار به‌روزرسانی ۲٫۱۷ گیگابایتی macOS، این مشکل را رفع کرده است.

آپدیت macOS مشکل شارژ مک بوک پس از استفاده از داک USB-C را رفع می‌کند

اپل به‌روزرسانی نرم‌افزاری دیگری منتشر کرده است تا نگذارد مشکلی که اخیرا در زمینه‌ی شارژ مک بوک ایجاد شده، باعث خالی شدن باتری آن‌ شود. تعدادی از کاربران در چندین گزارش گفته‌اند مک بوک پرو ۲۰۱۹ به ‌بعد و مک بوک ایر ۲۰۲۰ به ‌بعد، ‌هنگام متصل شدن به هاب و داک USB-C متفرقه آسیب می‌بینند.

براساس گزارش ورج، هنوز مشخص نیست این مشکل مک بوک اپل تا چه حد گسترده است؛ اما یک نظرسنجی در انجمن ردیت انجام شد و ۷۴ نفر از مجموع ۲۲۱ نفری که در آن شرکت کردند، گفتند مک بوک پرو یا مک بوک ایر M1 آن‌ها پس از متصل شدن به هاب، خراب شده است. همچون تمام نظرسنجی‌‌ها، بهتر است به نتیجه‌ی این نظرسنجی با شک و تردید نگاه کنیم. البته گزارش‌های نسبتا زیادی نشان می‌دهند کاربران مک بوک اپل با مشکل شارژ مواجه هستند.

در اکثر مواقع به ‌نظر می‌رسد مشکل اصلی پس از استفاده از داک متفرقه ایجاد می‌شود. اکثر این داک‌ها توسط برندهای ناشناس ساخته شده‌اند؛ اما در بین آن‌ها موارد قابل ‌تشخیصی وجود دارند که باعث خاموش شدن لپ‌تاپ‌ها شده‌اند. اپل در بخش توضیحات به‌روزرسانی، از آن دستگاه‌ها به‌عنوان «داک‌ها و هاب‌های USB-C ناسازگار» یاد می‌کند.

اپل اخیرا با مشکلاتی در سیستم تحویل انرژی محصولاتش مواجه شده است. آخرین به‌روزرسانی مک او اس (نسخه‌ی ۱۱٫۲٫۱) با این هدف منتشر شد که مشکل شارژ مجدد رایانه‌های مک را برطرف کند. برخی از کاربران گفته بودند پس از رسیدن درصد شارژ لپ تاپ به صفر، امکان شارژ مجدد برای آن‌ها وجود ندارد.

اپل همچنین فراخوان جمع‌آوری مک بوک هایی را منتشر کرد که درصد شارژ باتری آن‌ها از یک درصد عبور نمی‌کرد. همچنین مدتی پیش اپل اعلام کرد «تعداد بسیار کمی» از ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ که پس از نصب به‌روزرسانی توانایی شارژ شدن را از دست می‌دهند، باید به این شرکت برگردانده شوند تا مشکلشان برطرف شود. امیدواریم شاهد بروز مشکل دیگری در شارژ محصولات اپل نباشیم.

اگر رایانه‌ی مک بوک خود را به هر نوع داک یا هاب وصل می‌کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر سراغ دانلود به‌روزرسانی مک او اس بیگ سر بروید.

منبع: زومیت

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها