جدال لفظی نوبخت و نماینده تهران در مجلس

نماینده تهران با انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت به صحبت‌های منتشر شده از رئیس دفتر رئیس جمهور درباره گران کردن نرخ ارز اشاره کرد و آن را اعترافی از جانب دولتمردان دانست.

جدال لفظی نوبخت و نماینده تهران در مجلس

مالک شریعتی در جلسه علنی عصر امروز شنبه و در خلال بررسی جزئیات لایحه بودجه در تذکری اظهار کرد: حدود دو سه ماه قبل در صحن علنی تذکری دادم مبنی بر اینکه دولت در بازار ارز مداخله می کند که با توجه به اتفاقات خارجی نحوه توزیع ارز را در کشور طوری رقم زند که متناسب با خواسته های خودش شود. آن زمان دوستان در دولت تکذیب کردند اما اخیرا رئیس دفتر رئیس جمهور این موضوع را تایید کرده و اعتراف کرد که قیمت ارز بالاتر از آن چیزی است که در اقتصاد ما محاسبه می شود و این کار بنا به خواست دولت بوده است.

وی افزود: امیدواریم همچنان این اعتراف ها ادامه داشته باشد تا مردم ایران مشکلات اقتصادی شان را از زبان دولتمردان با اعتراف بشنوند.

در واکنش به این صحبت ها محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه که برای توضیح در خصوص یک پیشنهاد جهت الحاق یک بند به لایحه بودجه پشت تریبون رفته بود، به این صحبت های شریعتی پاسخ داد و گفت: آقای شریعتی یک کذب را مجددا تکرار کرد. آقای واعظی اعلام کرد آنچه بیان شده مطلب کذبی است اما آقای شریعتی باز هم آن موضوع را تکرار می کند که بی بی سی هم آن را تکرار کرد.

وی افزود: وقتی فردی فریاد می زند که آن مطلب دروغ است اخلاقی نیست که مجددا به آن استناد شود. خواهش می کنم اخلاق اسلامی را مراعات کنید نه اینکه به حرفی استناد کنید که آن فرد تاکید داشته که آن را بیان نکرده است.

بعد از صحبت های نوبخت شریعتی با استناد به ماده ۷۵ آئین نامه در تذکری توضیح داد: اینکه نماینده دولت حرف رئیس دفتر رئیس جمهور را پس می گیرد و به نوعی عذرخواهی می کند عیبی ندارد و حتی پسندیده هم است چون از حرف غلط عقب نشینی شده است. اما اینکه آن را با چاشنی توهین به نماینده مردم همراه کنند قابل قبول نیست. می توانید بگویید تکذیب می کنیم و آن را قبول نداشته که عذرخواهی هم تلقی می کنیم.

جدال لفظی نوبخت و نماینده تهران در مجلس/دفاع رئیس سازمان برنامه و بودجه از واعظی/ نماینده را به کذب گویی متهم می کنید؟

وی افزود: دولتی که دائما از توهین به خودش گلایه می کند توهین به مردم نیست که در صحن علنی مجلس نماینده را به کذب گویی متهم می کنید؟ از طرف دیگر صحبتی که آقای واعظی مطرح کرده در موارد متعدد دیگر هم بیان شده، از جمله آن می توان به جلسه با صادر کنندگان اصفهان اشاره کرد که در آنجا گفته شد ارز را باید از محل صادرات تامین می کردیم اما نتوانستیم و از شما صادر کنندگان گرفتیم و یا اینکه به دلیل کاهش فروش نفت ارز کافی نداشتیم و مجبور به این کار شدیم. آقای واعظی با اشاره به رسانه های بیگانه باز می گوید ما این کار را کردیم و تدبیر اداره کشور بوده است. سوال این است که آیا تدبیر اداره کشور گران کردن ارز بوده و یا بورس را آنچنان به فلاکت بیندازید که تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از محل تراکنش ها دولت بخواهد کسری بودجه خود را جبران کند؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: مردم در هفت و نیم سال گذشته قضاوت می کنند که چه کسی راست گفته و چه کسی دروغ گفته است. از وعده ۱۰۰ روزه حل مشکلات اقتصادی تا چرخیدن چرخ سانتریفیوژها و رونق اقتصادی را مردم دیدند و همه را در زندگی شان دیدند که چنین اتفاقی رخ نداد.

شریعتی گفت: مگر کالاهای اساسی که در گمرک دپو شده بود شش روزه در زمان بایدن ترخیص نگردید. این پیوند زدن اقتصاد کشور با بیگانه نبود؟ این حفظ استقلال اقتصادی کشور است که دولت قسم یاد کرده آن را حفظ کند.

وی در پایان گفت که گزارشی در مورد اختصاص ارز به کالاهای اساسی در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و به صحن می آید. ما درباره ارز هم پیگیری می کنیم.

گفتنی است روز گذشته محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور توضیح داد که از حرف هایش در جلسه با فعالان بخش خصوصی اصفهان برداشت نادرست شده و نگفته دولت ارز را گران کرده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • مشهدي
    0

    این نمایندهای مجلس حداقلی با رفتن ترامپ قاتل چرا اینچنین بهم ریختن... شاید چون همصدایشان با ترامپ درمورد برجام... به دیوار کوبیده شده. نگرانند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه برادر مشکل خود دولت گرین کارتی است که به طور عمد قیمت دلار را برای کسری بودجه برد بالا و تحریم را بهانه کرد با کاهش فروش نفت و میعانات گازی دولت امد همان مقدار کم را بادلار بالا فروخت به قول خودشان این جوری جبران کرد درحالی که از ریشه زندگی مردم را نابود کرد

    • امیرم
      0

      ناموسا هنوز به برجام امیدوار بودید. بیا اینم جو ببینم چه کار میکنید???? هشت سال همه چیو دادین رفت آخرشم جو گذاشتن کف دستتون.

  • ناشناس
    0

    وقتی رییس جمهور خود اعتراف میکند که با تحریم نمی تواند کشور را اداره کند نوبخت جای خود دارد بله مشخص است که دولت از دلار به عنوان درآمد زایی استفاده میکند ای کاش سپاه در موضوع دخالت میکرد وکم وکیف ماجرارا کشف میکرد تا میشد از نوبخت شکایت به عمل میآورد

    نظرات شما -
    • هم وطن
      0

      رییس جمهور خود در چهل سال گذشته مسئولیت داشته و میداند که ایران تحریم خیز است ونمی تواند بگوید که غافل گیر شده حتی زمین هشتصد متری در سعادت آباد را متری سه هزار تومانی را مابیضای چنین کارهایی گرفته چرا این چنین رفتار میکند جای تأسف است !!!!؟

    • اقتصاد
      0

      یادمان نرود این آقا دریافت یارانه قانونی را:مر دم نیازمند خطاب میکرد وتوهین را از حد گذرانده بود،مردم چند ده میلیونی که چند برابر آن تاوان داده بودند خدا نگذرد از جماعت انشاالله

  • .. ..
    0

    دفاع یک دروغگو از همکار دروغگویش در دولت راستگویان.......

  • مجید
    0

    باید به نوبخت بگی، کافر همه رو به کیش خود پندارد

  • قلندر
    0

    پایه گذار رانت و فساد و پاچه خواری و چاپ پولهای بی پشتوانه در دولت احمدی نژاد کلید خورد .ودولت روحانی در این سالهای سخت تحریم هر کار کرد تا مملکت را حفظ کند به هر شکلی.مجلس 4 درصدی بسوزد و سر بر دیوار بکوبد شما همه دست بوسید.

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتش نیست این آقای نوبخت بازنشسته بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا این آقای نوبخت همیشه نوبخت ما ملت همش بدبختیم

  • رحیم
    0

    خدایا قسمت میدم این ملت مظلوم و درد کشیده از ظلم و فساد دولت روحانی را نجات بده خدایا خسته شدیم از این ظالم ها دلار را شش برابر کردند بعد می گند نه واعظی تکذیب کرده خدا انشالله تقاصش را از شما می گیره آقای رئیسی عدالت عدالت

  • ارین
    0

    اقای نوبخت تو خسته نشدی بسکه ۷ساله دروغ گفتی وسر ملت کلاه گذاشتی تو رو داری شب بری پیش زن بچت تا حالا بچت بهت نگفت بابا اینقدر دروغ تاویل مردم نده .....

  • نوبر
    0

    دولت دروغ و تکذیب مردم خواستار محاکمه دشمنان خدا هستند (مگر نه اینکه درغگو دشمن خدااست )

  • یاسر
    0

    من اصلا روحانی و دولت پیر و فرسوده اش را قبول نداشته و ندارم و به ایشان رای هم ندادم. ولی با آقای شریعتی در سازمان مدیریت صنعتی همکار بودم. این آقای شریعتی در آنجا فقط حقوق می گرفت و هیچ کاری نکرد . بنده خدا انقدر بیکار بود که ما فقط در زمان نمازجماعت ایشان را مشغول کار می دیدیم و در نهایت هم یک جایزه مدیریت انرژی را دنبال کرد که آن هم به هیچ جایی نرسید. نتیجه اینکه دولت و مجلس در کنار هم و مانند هم هستند . آقای مالک شریعتی نیاسر لطفا فکر نان باش که خربزه آب است.

    نظرات شما -
    • مالک شریعتی
      0

      سلام آقا یاسر عزیز! کاش خودتان را کامل معرفی می کردید تا دقیق بشناسم ولی ظاهرا معلومه خیلی اشراف به سازمان مدیریت صنعتی و جایزه مدیریت انرژی نداشتید، چون بنده کارمند حقوق بگیر سازمان نبودم و در طرح جایزه انرژی بطور ساعتی کمک میکردم که برای اصلاح الگوی مصرف جایزه طراحی و اجرا شد که بعد دبیر جایزه شدم و در سال اول (94) بالغ بر 100 میلیون تومان برای سازمان درآمدزایی کرد و هنوز بهترین دوره برگزار شده است.

  • یا کریم بابا
    0

    همتون سر و ته یه کرباسین مجلس روسی دولت انگلیسی و آقازادگان و رانت خواران چینی بیچاره مردم و سرزمین ایران که به دست شماها دارن نابود میشن

  • کاظم حسین نسب
    0

    حالا که به پایان دولت روحانی نزدیک میشویم، نمایندگان مجلس جرات انتقاد پیدا کردن؟

  • کاربر ناشناس
    0

    درودبردکترنوبخت یک انسان شریف و کاربلد، ولی تندروها چشم دیدنشون ندارند، چون سرازکار واقتصاد درنمیارن امثالهم مالک و..... باید حالا حالا کارآموز کنید20سال آینده به الان دکتر نوبخت شايد برسین

    نظرات شما -
    • بهرام
      0

      من 30 سال کار مالی و بودجه نویسی کردم تخصص تحصیلی 8ساله حسابداری داشتم نوبخت زبان باز و خلاف کار حرفه ای با روش حساب سازی و متمم نویسی بخاطر عدم اگاهی کافی نمایندگان از اصطلاحات مالی راحت انها را می پیچاند و امثال شما هم برایش کف میزنیدد و هورا میگویید در صورتی که دارد جیب تان را میزندق

  • پونه
    0

    همچین میگید نماینده مردم انگار روحانی رو مردم انتخاب نکردن یادتون نرفته که۲۴ ملیون بهش رای داده شما نمایندگان نماینده ۲ درصدید جوگیر نشید.

  • بهرام
    0

    من از حرفهای اقایان اطلاع ندارم اما به دروغگویی و حقه بازی و فرصت طابی شریعتمداری و بخصوص نوبخت شکی ندارم و از دادن رای اعتماد نمایندگان به ابنها به اعصاب و روانم فشار میاید چرا انها بدون تحقیق و شناخت رای خرید و فروش میکنند و سپس اما اخ چه کنم چه کنم سر می دهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها