احضار نماینده اتحادیه اروپا از کوبا بر سر نامه جنجالی‌ به بایدن

سفیر اتحادیه اروپا در کوبا برای ادای توضیحات درباره امضای نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا که از او می‌خواست دیگر در امور داخلی کوبا مداخله نکند، به بروکسل احضار شد.

احضار نماینده اتحادیه اروپا از کوبا بر سر نامه جنجالی‌ به بایدن

سخنگوی اتحادیه اروپا شنبه به روزنامه پولیتیکو گفت، «آلبرتو ناوارو» سفیر این اتحادیه در کوبا در رابطه با نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فراخوانده شد.

چهارشنبه گذشته، گروهی متشکل از ۱۶ عضو پارلمان اروپا در نامه ای به جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اخراج ناوارو شدند. اصلی‌ترین دلیل مورد اشاره آنها، امضای این سفیر بر پای این نامه جنجالی است و اینکه او از بایدن خواسته تا شخصا رفع تحریم‌های کوبا را تضمین کند.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: ما درخواست این نمایندگان را دریافت کرده و از سفیر خودمان خواسته‌ایم تا برای ادای توضیحات به بروکسل بازگردد. در همین حال از او خواسته‌ایم تا یادداشتی درباره جزئیات این موضوع تدارک ببیند.

این سخنگو اشاره‌ای نکرد که آیا جوزپ بورل اخراج این سفیر را مدنظر دارد یا خیر اما احضار او به بروکسل با توبیخ شدید همراه خواهد شد.

همانطور که در گزارش‌ها آمده بود، جوزپ بورل هم اوایل همین ماه در سفر به مسکو از تحریم‌های آمریکا علیه کوبا انتقاد کرده بود اما قانونگذاران اتحادیه اروپا از اقدام خودسرانه ناوارو در امضای این نامه شگفت‌زده شده‌اند. علاوه بر ناوارو، این نامه اکثرا به امضای مقام‌ها و شهروندان کوبایی رسیده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها