«نود سالگی بندر نوشهر در آینه تاریخ» نقد و بررسی می‌شود

برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ در تازه‌ترین قسمت خود در گفت‌وگو با راحیل موسوی کتاب «نود سالگی بندر نوشهر در آینه تاریخ» را بررسی می‌کند. این برنامه ساعت ۱۳:۳۰ امروز پخش می‌شود.

«نود سالگی بندر نوشهر در آینه تاریخ» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش خبر فوری، برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ در تازه‌ترین قسمت خود به بررسی کتاب «نود سالگی بندر نوشهر در آینه تاریخ» با ویراستاری سیده راحیل موسوی می‌پردازد. در این برنامه که از ساعت ۱۳:۳۰ امروز یکشنبه ۱۰ اسفند (۱۳۹۹) پخش می‌شود، راحیل موسوی پاسخگوی سوالات محمد آسیابانی (کارشناس این هفته برنامه) است.

این کتاب به کوشش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوری استان مازندران - نوشهر، بهار امسال (۱۳۹۹) با شمارگان هزار نسخه و ۴۳۷ صفحه توسط انتشارات ناسنگ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

کتاب شامل پنج فصل به ترتیب با این عناوین است: «تاریخچه بندر در ایران»، «نوشهر یا خواچک؟»، «ساخت بندر نوشهر»، «سیمای بندر نوشهر» و «نگاهی به روند نود ساله بندر نوشهر». کتاب همچنین شامل اسنادی تاریخی مهمی از بندر نوشهر است. تاریخ شفاهی برخی از مسئولان این بندر نیز از جمله مباحث مهم مطرح شده در کتاب است.

بندر نوشهر که نام پیشین آن دهنو بود در بازه زمانی سال های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۸ خورشیدی ساخته شد و در هجدهم آذرماه ۱۳۱۹ با ورود نخستین کشتی حامل قطعات کارخانه ذوب آهن کرج به بهره برداری رسید.

برنامه «سیم و زر» با تهیه کنندگی فریده گودرزی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار یکشنبه‌ها از ساعت ۱۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها