کاهش التهاب بازار مرغ در گیلان/ توزیع روزانه ۳۲۰ تن مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کاهش التهاب بازار مرغ گیلان در روزهای آینده خبر داد و گفت: توزیع مرغ در گیلان به ۳۲۰ تن در روز افزایش یافت.

کاهش التهاب بازار مرغ در گیلان/ توزیع روزانه ۳۲۰ تن مرغ

مسعود الماسی اظهار داشت: استان گیلان در حوزه تولید مرغ یکی از استان‌های برتر و مستعد بوده و از شرکت‌های زنجیره‌ای خوبی نیز در استان بهره‌مند هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: در شرایط بسیار طبیعی در یک شبانه روز در استان گیلان حدود 190 تن مصرف مرغ برآورد شده است.

الماسی گفت: در شرایط نوسانات و تغییر بازار توانستیم تولید را متناسب با تغییرات به 220 تن در روز برسانیم و 10 اسفندماه 320 تن مرغ گرم در استان گیلان توزیع شد و در روزهای آینده نیز این مقدار برای پیشگیری از التهاب بازار در دسترس است.

وی درباره وجود التهاب در بازار با وجود 70 تن توزیع بیشتر افزود: با توجه به اینکه 10 اسفندماه نخستین روز توزیع این مقدار بوده طبیعتاً به تدریج اثر خود را در بازار اعمال می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان کرد: با توجه به شرایط جوجه‌ریزی که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده اکنون شاهد تولید متناسب با نیاز و ظرفیت بازار هستیم.

الماسی خاطرنشان کرد: برای هفته آخر اسفند و 2 هفته ابتدای فروردین‌ماه سال آینده با توجه به آمار و جوجه‌ریزی‌های انجام شده تولید و عرضه به بازار گیلان افزایش شدیدی می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای گیلان برای تولید مرغ میزان تولید به مراتب از میزان مصرف در استان بالا بوده و افزایش تولید از 190 تن به 320 تن در روز اثبات این امر است.

وی درباره ارسال مرغ به استان‌های دیگر اظهار داشت: طبیعتاً زمانی که در یک حوزه تولیدکننده بزرگی هستیم باید برای این تولید بازارهای متعددی را نیز داشته باشیم اما اولویت اصلی مردم استان گیلان هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها