عرضه‌کنندگان متخلف سیمان در استان بوشهر ۱۰میلیارد ریال جریمه شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: عرضه‌کنندگان متخلف سیمان در استان بوشهر با تشکیل پرونده‌هایی قضایی ۱۰میلیارد ریال به سبب توزیع سیمان خارج از شبکه، گران‌فروشی و احتکار جریمه شدند.

عرضه‌کنندگان متخلف سیمان در استان بوشهر ۱۰میلیارد ریال جریمه شدند

سیدحسین حسینی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای 3 کارخانه سیمان در دشتی، دشتستان و کنگان است اظهار داشت: در این کارخانه‌ها روزانه بیش 11 هزار تن سیمان و کلینکر تولید می‌شود.

وی، با بیان اینکه ظرفیت تولید سیمان کارخانه موند دشتی روزانه 3 هزار تن است گفت: سالانه در این کارخانه بیش از یک‌میلیون تن سیمان تولید و عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ظرفیت تولید کارخانه سیمان ساروج کنگان سالانه را 2 میلیون تن در سال دانست و بیان کرد: روزانه در این کارخانه شش‌هزار تن سیمان و کلینکر تولید می‌شود که 70 درصد آن کلینکر است.

حسینی تولید سیمان کارخانه سیمان دشتستان را بیش از 3 هزار تن در روز دانست و تصریح کرد: مصرف سوخت کارخانه‌های سیمان در بخش گاز، برق برطرف شده است.

وی، با تاکید بر برخورد با متخلفان در عرضه سیمان خارج از شبکه توزیع افزود: کارخانه‌های سیمان استان بوشهر براساس تاکیدات استاندار بوشهر تا رفع نیاز داخل اجازه صادرات ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه کارخانه‌های سیمان مند دشتی و دشتستان باید کدام روزانه 2500 تن سیمان به بازار داخلی عرضه کنند تاکید کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر روزانه باید شش‌هزار 600 تن سیمان از سه کارخانه سیمان استان بوشهر تولید و به بازار داخلی استان عرضه شود.

حسینی همکاری کارخانه‌داران سیمان استان بوشهر در این حوزه را ضروری دانست و بیان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر صادرات سیمان از سوی کارخانه‌های سیمان استان منوط به تامین روزانه شش‌هزار و 600 تن سیمان در بازار استان است.

وی از جریمه 10 میلیارد ریالی متخلفان در توزیع سیمان خبر داد و خاطر نشان کرد: عرضه کنندگان متخلف سیمان در استان بوشهر با تشکیل پرونده‌هایی قضایی 10 میلیارد ریال به سبب توزیع سیمان خارج از شبکه، گران‌فروشی و احتکار جریمه شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه 3 هزار و 750 مورد بازرسی از کارخانه‌های سیمان استان بوشهر انجام شده است گفت: در این راستا 103 فقره پرونده تخلف در بخش عرضه سیمان خارج از شبکه، گران‌فروشی، احتکار و امتناع از عرضه سیمان تشکیل شد.

حسینی با بیان اینکه این موارد تنها نظارت بر توزیع سیمان بوده افزود: بازرسی و نحوه تحویل سیمان به بخش‌های مختلف به شکل تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خروج سیمان از استان بوشهر ممنوع است خاطر نشان کرد: افزایش تولید سیمان از کارخانه‌های استان مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها