اعمال محدودیت ورود خودرویی به استان فارس از ۲۵ اسفند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: از ۲۵ اسفند ماه خودروهای غیر بومی استان فارس اجازه ورود به استان را نخواهند داشت.

اعمال محدودیت ورود خودرویی به استان فارس از ۲۵ اسفند

عبدالرضا قاسم پور بیان کرد: طی دو ماه اخیر استان فارس در روند کنترل بیماری اقدامات با ثباتی داشته و آمارها با شیب صعودی اما اندک همراه بوده است این در حالی است که میزان تراکم حضور مردم در جامعه در حال افزایش است و برخی از مردم به دنبال خرید عید هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به روند موجود در میزان ابتلاء به در سطح استان فارس امسال نیز همچون سال گذشته دورهمی و بازدید عید وجود ندارد و علت آن نیز رفتار تهاجمی‌تر ویروس است این در حالی است که چند مورد ویروس انگلیسی در استان فارس شناسایی شده است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: ۵ شهرستان استان فارس همچنان در شرایط نارنجی شیوع کرونا است که از جمله این شهرستان‌ها می‌توان به لامرد، مهر، پاسارگاد، گراش و خنج اشاره کرد البته در راستای مقابله با این ویروس در سطح استان فارس شاهد تشدید بازدیدهای میدانی و کنترل بیماری هستیم لذا اگر میزان مبتلایان در استان افزایش یابد و شاهد تغییر رنگ شهرستان یا استان باشیم محدودیت‌های سخت‌گیرانه تری مطابق با شرایط استان و بر اساس قانون اعمال خواهد شد.

او در خصوص شایعه تعطیلی واحدهای صنفی نیز بیان کرد: این موضوع در حد شایعه بوده اما اگر میزان ابتلاء به کرونا در فارس افزایش یابد و استان به رنگ نارنجی یا قرمز تغییر وضعیت دهد بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت و تعطیلی گروه‌های شغلی دوم، سوم و چهارم خواهیم بود.

محدودیت ورود به شیراز و فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص محدودیت‌های تردد در فارس گفت: ورود به شیراز توسط خودروهای شخصی ممنون است و پلاک‌های غیر از بومی استان اجازه ورود به شیراز را ندارند.

ابوالرضا قاسم پور اضافه کرد: از بیست و پنجم اسفند ماه ورود خودروهایی که پلاک آنان بومی استان فارس نیست به استان ممنوع خواهد بود و اگر این خودروها وارد استان شوند با جریمه قانونی ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می‌شوند

او ادامه داد: کمپ‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز اسکان طی نوروز امسال تعطیل خواهد بود و مدیران این مراکز اجازه اسکان به مسافران را نخواهند داشت این در حالی است که اگر فردی به عنوان مسافر وارد استان شد باید پیش از ورود به استان محل اسکان خود را مشخص کرده باشد.

به گفته معاون استاندار فارس تنها مراکزی که طی نوروز امکان اسکان افراد را خواهد داشت هتل‌ها خواهند بود.

وی تاکید کرد: محدودیت تردد شبانه همچنان در حال اجرا است و خودروهایی که جز مشاغل گروه اول که مشاغل ضروری است نیستند از ساعت ۲۱ لغایت ۳ صبح با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در صورت تردد در سطح شهرها مواجه می‌شوند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها