حمله کیهان به گلدن گلوب ۲۰۲۱/ جوایز به فیلم‌های تهوع‌آور و فمینیستی اهدا شد

کیهان نوشت: مطابق انتظار، جوایز هفتادوهشتمین دوره گلدن گلوب باز هم به فیلم‌های ایدئولوژیک آمریکایی رسید!

حمله کیهان به گلدن گلوب ۲۰۲۱/ جوایز به فیلم‌های تهوع‌آور و فمینیستی اهدا شد

یک روز پس از برگزاری گلدن گلوب ۲۰۲۱، روزنامه کیهان ذیل تیتر "یکه تازی فیلم‌های تهوع‌آور و فمینیستی در گلدن گلوب 2021" نوشت: در حالی که علیرغم محدودیت تولید و اکران بسیاری از پروژه‌ها و فیلم‌ها در سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا، به هر حال تعدادی فیلم‌های قابل قبول به لحاظ محتوا و استاندارد سینمایی ساخته شد مانند "هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه" یا "اولین گاو" و یا "بگذار همه حرف بزنند" اما در میان حیرت بسیاری از منتقدین و کارشناسان سینمایی، گلدن گلوب 2021 (جوایز رسانه‌های مقیم هالیوود)، دو تا از جوایز مهم خود یعنی بهترین فیلم کمدی یا موزیکال و بهترین بازیگر مرد این دسته از فیلم‌ها را به فیلم ضعیف "فیلم بعدی بورات" و بازیگر یهودی آن "ساشا بارون کوئن" داد که به نوشته بسیاری از نشریات سینمایی و منتقدین، به‌دلیل صحنه‌های سخیف و لوس و... تحمل بیش از 10 دقیقه آن واقعا دشوار بود!

به نوشته کیهان جوایز اصلی بخش فیلم‌های درام همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به فیلم فمینیستی (تم اول فصل جوایز 2021)، ایدئولوژیک و شعاری "سرزمین آوارگان" و کارگردان و بازیگر اصلی آن رسید و جایزه بهترین فیلم بین‌المللی هم به فیلم "میناری" داده شد که ضمن تقدیر از رویاهای آمریکایی به تحقیر مهاجران کره‌ای به این کشور می‌پرداخت.

جایزه بهترین فیلم انیمیشن همانطور که انتظار می‌رفت به اثر ایدئولوژیک دیگری به نام "روح" رسید که با نگاهی کاریکاتورگونه به جهان پس از مرگ زندگی دنیا را پوچ و بی‌هدف تصویر می‌کرد.

اما تم دوم فصل جوایز امسال یعنی "سیاهپوست درجه دوم" نیز برای بهترین بازیگران مرد فیلم‌های درام (چادویک بوزمن) در فیلم "مارینیز بلک باتم" و دانیل کالویا در فیلم "یهودا و مسیح سیاهپوست") و همچنین انیمیشن "روح" اختصاص داده شد و بالاخره اینکه فیلم "محاکمه شیکاگو 7" نیز به دلیل تجلیل و تحسین سیستم قضایی آمریکا و محکوم کردن معترضان به دخالت آمریکا در جنگ ویتنام ، جایزه بهترین فیلمنامه را برد!

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    مگر در دنیا فمنیستی تر ومرد ستیز تر از ایران وجود دارد که کیهان از فیلم آن ایراد گرفته خوبه جناب شریعتمداری کمی به اوضاع فمنیست در ایران یا همان فمنیستهای مذهبی که در حال زوال خانواده وجامعه هستند بپردازد

  • مرتضی
    0

    مگه تو جشنواره فجر همه جوایز به فیلم های جنگی یا سفارشی خودتون میرسه کسی چیزی میگه .

  • خیزران
    0

    کیهانم مثل سگ های نگهبان شده یه لقمه نون بهش میدن پاچه همه روبگیره.

  • محمود
    0

    شریعتمداری شده نخود هر اش چون کیهان را فقط برا پاک کردن شیشه ها میخرند.ناراحته یه جوری باید تخلیه شود. بخاطر همینه که هر چند وقت میزنه بالا.

  • جالبه
    0

    من موندم کیهان چه جوری به فیلمهای جشنواره دسترسی داشته و همه شون رو دیده و تحلیل کرده و آخرشم نتیجه گیری کرده؟آقای شریعتمداری اونجا بودی یا غیرقانونی دانلود کردی یا فقط خواستی مثل همیشه نظرمخالف بدی؟

  • سلام
    0

    معلومه که که انها دنبال اهداف و برنامه های صهیونیست جهانی هستند مگر غیر از این انتظار میرفت .....حرف که حرف درستی است حالا من به گوینده حرف کار ندارم هرکی میخواد باشه ولی همه ساختار رسانه ای اونها دنبال تاثیر گذاری شدید روی افکار مردم و اعمال آنها نه تنها در ایران بلکه مردم دنیا است ....راه مقابله هم ساخت اثرهای واقعا ارزشمند است حالا هرکی با هر طرز تفکری میخواد باشه مهم نیست اثر مطلوب تولید بشه واقعا

  • ناشناس
    0

    حاجی .. کسی روزنامه تون که مطالعه نمیکنه اما اظهار نظرتون میخونن .. یه خواهش دارم نظر کاربران هم یه نگاه بندازید!!! جایگاه مردمی خودتون پیدا میکنید ..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها