نگرانی کیهان از تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت

کیهان نوشت:در حالی که هیچ تغییری در رویکرد ضدایرانی گردانندگان FATF رخ نداده، نشریات زنجیره‌ای، در یک عملیات روانی هماهنگ ادعا کردند نظر مخالفان در مجمع تغییر کرده و احتمال تصویب دو لایحه مربوط به آن افزایش یافته است!

نگرانی کیهان از تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت

این عملیات روانی در حالی اتفاق می‌افتد که از یک سو دست رسانه‌های زنجیره‌ای از ارائه کارنامه مثبت دولت به مردم یا پاسخگویی و توجیه سوءتدبیرهای فاحش در عرصه اقتصادی و دیپلماتیک (برجام) خالی است و بنابراین ناچارند برخی سوژه‌های فرعی را تبدیل به مسئله مهم کنند. ثانیاً نه تنها در رویکرد FATF نسبت به ایران- پس از 5 سال همکاری در قالب اجرای 39 بند از 41 بند اکشن‌پلن مدنظر FATF- تغییر مثبتی رخ نداد، بلکه سخت‌گیری‌ها بیشتر شد و حال آن که، اصل تحریم‌های موجود به اعتبار عهدشکنی ادامه‌دار آمریکا در برجام اعمال می‌شود.

به عبارت دیگر، برجام سندی است بر این ادعا که دیگر نباید سراغ وعده‌های بی‌محل غرب رفت، چه رسد به این که گردانندگان FATF حتی در حد «وعده» نیز، اشاره‌ای به لغو تحریم‌ها نمی‌کنند. با مجموعه این واقعیات، جای سؤال از مدعیان است که برای چه باید در نگاه کارشناسی مخالفان تصویب دو لایحه مربوط به FATF تغییری ایجاد شده باشد؟ و چرا موافق اندک شمار آن در مجمع، تبدیل به مخالف نشده باشند.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کیهان هزینه ای برای زندگی از جیب خود نمیدهد لذا نگرانی ندارد از جیب ملت خرج کردن چه نگرانی دارد تازه آدم خوب هم هستند و این گونه نگرانیها سرمایه وابستگان کیهان میباشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها