نماینده ادوار مجلس:

روحانی با سناریوی برجام دنبال تحمیل FATF به کشور است

نماینده ادوار مجلس گفت: حرف‌هایی که رئیس‌جمهور درباره FATF می‌زند، همین حرف‌ها را سابقا درباره پذیرش برجام مطرح و تمام مشکلات کشور از محیط زیست تا آب خوردن مردم را وصل به برجام کرده بود.

روحانی با سناریوی برجام دنبال تحمیل FATF به کشور است

ابراهیم کارخانه‌ای با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور پیرامون لوایح FATF گفت: FATF تاکنون فقط ۳۵ کشور به همراه دو عضو ناظر به این تشکیلات پیوستند و اینگونه نیست که همه کشورهای جهان به گروه ویژه اقدام مالی ملحق شده باشند.

کارخانه‌ای تاکید کرد: FATF یک تشکیلات سیاسی با ابزار و اهرم فشار مالی بر کشورهایی است که با آمریکا و غرب ناهمسو هستند. آمریکا خودش پدر پولشویی در جهان است و بزرگترین حجم پولشویی توسط این کشور و دست نشانده‌هایش مثل عربستان و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع صورت می‌گیرد.

وی افزود: این کشورها که منبع مالی تروریسم در جهان است، تا چندی پیش بعنوان عضو ناظر FATF بود که اخیراً به عنوان عضو این تشکیلات پذیرفته شده است. ازسوی دیگر ایران و کره شمالی که ناهمسو با سیاست‌های سلطه جویانه غرب هستند، در لیست اقدام متقابل یا لیست سیاه قرار دادند در حالی که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که بزرگترین پولشویی های تروریستی جهان با هدایت آمریکا توسط آنها صورت می‌گیرد، به عضویت FATF درآمدند

نماینده ادوار مجلس گفت: ایران با چه آینده نگری و سابقه‌ای به عضویت این تشکیلات بپیوندد و شروط آن را بپذیرد. سال گذشته رئیس FATF یک فرد آمریکایی بود و با صراحت اعلام کرد اینگونه نیست که اگر ایران شروط ما را بپذیرد، تحریم‌ها برداشته و مشکلاتش رفع می‌شود.

کارخانه‌ای تاکید کرد: وقتی کشورهای حامی تروریسم عضو این تشکیلات هستند، ایران چرا باید عضو آن شود. حرف‌هایی که اخیراً رئیس‌جمهور می‌زند، همین حرف‌ها را سابقا درباره پذیرش برجام مطرح و تمام مشکلات کشور از محیط زیست تا آب خوردن مردم را وصل به برجام کرده بود.

وی افزود: با پذیرش برجام نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تحریم‌های بیشتری با اهرم برجام به ایران تحمیل شد و همان سناریو امروز در ارتباط با FATF مطرح می‌شود و عنوان می‌کنند مشکلات مالی ما با FATF حل می‌شود و جیب مردم به FATF ارتباط دارد.

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر جمهوری اسلامی بخواهد FATF را بپذیرد، عملاً اقتصاد کشور و راه‌های دور زدن تحریم‌ها و تمام اطلاعات اقتصادی ما در اختیار FATF و جاسوسان آمریکایی قرار می‌گیرد و این یک خطر بزرگی برای کشور خواهد بود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • محسن
    0

    تا حالا هم چقدر ماشاالله تونستيد تحريم هارو دور بزنيد...!!! راستي اونهايي كه تحريم ها رو دور زدن ميشه به مردم معرفي كنيد كه حداقل به عنوان يه سمبل ازشون ياد كنيم. (‌يه مشت آقا زاده هستن كه فقط اجازه واردات دارن ديگه...) چرا نمي گي نونمون آجر ميشه؟ درسته كه شايد با عضو شدن تحريمها برطرف نشه ولي با عضو نشدن حتما بد تر كه ميشه و اين به نفع شما و امثال شماست و دقيقا داره آب به آسياب شما ميريزه.

  • هاشم طاها
    0

    خدا خودش ما را از شر شما تندروها حفظ کنه

  • شهرام.ر
    0

    تو این مجلس آدم نرمال هم هست ؟؟؟

  • مومنی
    0

    برجام که شکست خورد و ابزار دست اصلاح طلبان فنا شد دیگر ک حربه برای فریب مانده همین طرح استعماری اف ی تی اف است که می خواهند با لابی گری و هر طرفندی شده تایید بشه تا تیر آخر را بزنند ، چونکه اصلاح طلبان و تمامی مخالفان نظام این طرح را آخرین امید خودشان برای بقا و خودنمایی در انتخابات می دانند تا شاید بار دیگر همانطوریکه ۳۶؟سال است که حکومت دست این اصلاح طلبان است بار دیگر حضور ننگین شان را ادامه بدهند تا فشار تورم و گرانی و احتکار را به اوج برسانند تا انقلاب را نابود کنند ، اما اینبار تیرشان این آخرین تیرشان هم به امید خدا و هوشیاری مجلس و خبرگان و مردم به سنگ می خورد و کلا شیطان بزرگ را نا امید و فتنه گران داخلی هم نابود شوند این طرح استکباری ماموریت ویژه روحانی و دولت اشرافی آش است که با هوشمندی آن شاالله به شکست بیانجامد.

    نظرات شما -
    • امید
      0

      چرا قیمه رو میریزی تو ماستا

  • بدیعی
    0

    با این خودشیرینی در دولت اتی اصولگرایان قطعا به پستی خواهی رسید

  • ص _ ن
    0

    بهترین راه درست نپذیرفتن اف.ای.تی.اف.بدتر از برجام است.

  • بهمن امامیان
    0

    اطلاعات این آقا غلط است و192کشور آنرا پذیرفته اندو فقط سه کشورمانده اند

  • علی
    0

    مرگ برfatfوهر معاهده ی ننگین دیگر با آمریکا.ساده لوحانه رفتار نکنید .بعداز برجام و ترور سردار عجب رویی دارید شما؟

  • حیدر
    0

    حیدر واحدی: ‏دیروز؛ هسته‌ای را بدهیم تحریم‌ها لغو می‌شود! امروز؛ به ‎#FATF بپیوندیم تحریم‌ها لغو می‌شود! فردا؛ موشکی را بدهیم تحریم‌ها لغو می‌شود! به زودی؛ ایران را بدهیم تحریم‌ها لغو می‌شود!

  • احمد
    0

    ایشون با این طرز تفکر چرا بیرون مجلس وایستاده؟ خودیه، بایستی با حداقل رای واردش میکردند!!!

  • فریبرز مددجو
    0

    خداروشکر یکی پیدا شده همه چی رو سرش خراب کنید.

  • قلندر
    0

    این فضول بی بصیرت و مجلس باصطلاح انقلابی جدید ارتزاق کندگان از خون ملت هستند.شرم بر شما نا اهلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها