یک نماینده مجلس:

جمعی از مسؤولان بورس به قوه قضائیه احضار شدند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ارسال نامه نایب اول رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه، برخی از مدیران سازمان بورس به دستگاه قضا احضار شدند.

جمعی از مسؤولان بورس به قوه قضائیه احضار شدند

حسینعلی حاجی دلیگان اظهار کرد: در پی ارسال نامه نایب اول رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه ، برخی از مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده درباره علل سقوط شدید ارزش سهام بازار سرمایه در تابستان امسال به دستگاه قضا احضار شدند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمعی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی مستند از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازار سرمایه تهیه کردند؛ دربخشی از گزارش نمایندگان دخالت برخی از مقامات در بورس از عوامل سقوط ارزش سهام خریداری‌شده سهام‌داران خرد بیان‌شده است.

حاجی دلیگانی افزود: در حالی سقوط بیشتر بازار سرمایه، سلب اعتماد، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را شاهد هستیم که پس از شروع ریزش بزرگ بازار برخی از مقامات ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش را مطرح کرده بودند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که حبابی شدن شاخص‌های کل و اوج امیدواری در حال به وجود آمد که شرکت‌های شاخص ساز قیمت‌های سهام خود را مرداد امسال غیرواقعی بالا بردند و در اقدامی هماهنگ با خروج گسترده نقدینگی از بازار، دارایی قریب به‌ اتفاق جمعیت چند ده‌میلیونی خرده سهامداران حاضر در بازار سرمایه را تباه کردند.

وی با اشاره به مستندات گروه کارشناسی حقوقی - اقتصادی و گزارش مراجع رسمی تصریح کرد: پس از شروع ریزش بزرگ بازار برخی از مقامات دولتی نظیر رییس دفتر رئیس‌جمهور، برخی از اعضای شورای عالی و هیأت‌مدیره بورس، وزیر اقتصاد در رسانه ملی و رسانه‌های گروهی با طرح ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را رقم زدند.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس از قول رئیس مجلس شورای اسلامی برای تقویت و ساماندهی بازار بهابازار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شرایط کنونی تغییر خواهد کرد و بازار سرمایه به جایگاه گذشته باز خواهد گشت.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مریم
    0

    الان که چی ضرر اونایی که دم عید فروختن جبران میشه

  • سیدعلی
    0

    فقط درحدحرف بخدامازندگیمون تباه شدعملی ندیدیم میخاستیم اون موقع که شاخص یک وششصدبودخروج بزنیم بخاطرحرف آقای واعظی که گفت پایین ترازین نمیادشاخص ب حرف ایشون گوش کردیم ایشون هم مقصروبایدمحاکمه بشه خداکنه ی عملی ازین مجلس انقلابی ببینیم ب خاک سیاه نشستیم

  • حسن
    0

    میخواهند بگویند ما پیگیریم.خ...خودتی.بیا ببین چه سهم هایی اینها دارند همیشه سبز است ما سهامداران خرد نمیتوانیم بخریم .دربورس هم رانت هست.

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم پول از دست رفتشون را میخوان

  • علی راعی
    0

    من از مسولین بورس خواهش میکنم یه کاری بکنن حد اقل مردم به حق و حقوقشون برسن ما چه گناهی کردیم که اعتماد کردیم سرمایه ای که سی سال زحمت کشیدیم وبه امیدی سهام خریدیم که یک شبه به باد. رفت توی این سن وسال به خاک سیاه نشستیم باور کنید اگه بازار بهتر نشه بهترین راه کار خود کشییه ومسولین بورس باعث این همه بدبختییه ما شدن

  • احمد
    0

    هرچی از سن پانزده سالگی تا حالا جمع کرده بودم از دستم رفت الان چهل و سه سالمه نه دیگه رفبتی به کار دارم و نه حال و حوصله ایی تو کشوری که مسئولین اون کشور برای درآمد حداقلی مردم ضعبف و زحمت کش اون کشور نقشه میکشن تا زندگیشون رو به تباهی بکشن چطور میشه زندگی کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها