طرز تهیه لواشک انار و به

لواشک جزء دسته ی هله‌هوله جا دارد، نگاهی به تاریخچه‌ی لواشک نشان می دهد که لواشک فقط شامل دوره ی ما نیست و حتی قبل از میلاد مسیح هم مورد علاقه بوده است.

طرز تهیه لواشک انار و به

مواد لازم:

به بزرگ: یک عدد

آب لیموی تازه: ۳قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق مربا خوری

روغن: یک قاشق مربا خوری

دانه انار یا آب انار: ۲لیوان

طرز تهیه:

اولین کاری که می کنید خریدن یک کیلو انار قرمز و آبداره، انار ها را بخوبی بشویید و دانه کنید و دانه ها رو تو ظرف مناسبی بریزید.

حالا یک قاشق مربا خوری نمک روی دانه های انار بپاشید و با قاشق به آرامی هم بزنید تا نمک بخوبی در همه جای انار پخش شود بعد ظرف حاوی دانه های انار را دو ساعتی در یخچال بگذارید.

در این مرحله دانه های نمک زده را داخل میکسر یا غذاساز بریزید تا یک مخلوط آبدار بدست آید.

حالا نوبت اضافه کردن به است یک به بزرگ را بعد از شستن، پوست بگیرید بعد به را به برش های کوچکی تقسیم کنید.

حالا قابلمه ای روی گاز بگذارید داخل قابلمه آب انار و عصاره ی آن را بریزید و بعد تکه های به را به آن اضافه کنید بعد سه قاشق مربا خوری آب لیموی تازه داخلش بریزید و بگذارید روی شعله نیم ساعت با هم بجوشند.

بعد از این که احساس کردید که ترکیب موجود در قابلمه غلیظ شد، قابلمه را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا سرد شود و به دمای اتاق برسد.

یک سینی فلزی رابردارید و داخلش فویل بگذارید حالا مواد لواشک را آرام در سینی بریزید.

سینی را درون فر که از قبل گرمش کردید با دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار بدهید.

به لواشک نگاه کنید اگه لواشک دیگه از حالت مایع خارج شد و سفت شد آن را از فر در بیاورید صبر کنید تا سرد شود وقتی که سرد شد می توانید دو طرفش نایلون فریزر بزارید و درون فریزر یا یخچال نگهداری کنید. حالا اگه شما فر ندارید اصلا نگران نباشید.

می توانید از نور آفتاب کمک بگیرید. باید بدانید که خشک کردن لواشک خیلی مهمه که اگه با دقت انجامش ندهید همه زحمت‌هایتان از بین می رود. شما به سینی فلزی و یک نایلون بزرگ و کمی روغن نیاز دارید‌.
یه سینی فلزی بردارید حالا یک نایلون که بزرگ‌تر از سینی باشد داخلش پهن کنید.
بعد با شوت همه جای نایلون روی سینی را با روغن مایع چربش کنید.

حالا از مواد لواشک داخل سینی بریزین. مدل ریختن تتن به این صورت باشد که یه لایه ی نازک از مواد روی نایلون باشه. اگه حجم موادتون زیاده از دوتا سینی استفاده کنید! حالا سینی رو بزارید جلوی نور آفتاب تا لواشکتون خیلی خوب خشک شود.

دو روز لواشک باید جلو آفتاب باشه اگر نگران آلوده شدن لواشک به گرد و غبارید می‌توانید یه نایلون دیگه رو چربش کنید و روی لواشک پهن کنید. آفتاب باید تند روی لواشکتان بتابد در غیر این صورت لواشک کپک می زند. بعد از آماده شدن با قیچی تو هر سایز دلخواهی برش بزنید و تو یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها