نمکی:

۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در ایران در بیماران زمینه‌ای رخ داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال ۳۱۳ هزار مرگ به جز مرگ‌های کرونایی در کشور داشتیم و ۸۳ درصد فوتی‌های کرونا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در ایران در بیماران زمینه‌ای رخ داد

سعید نمکی در بیستمین آیین پویش ره سلامت بهره برداری از پروژه‌های مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، اظهار کرد: قلب‌های بسیاری امروز در سینه‌ها می‌تپد که بعد از خدا این تپش‌ها مدیون استادان و دانشجویان این مرکز درمانی است و بیماران بسیاری برای شفا به این مرکز می‌آیند. امروز آمده ام دست همه آن‌هایی را ببوسم که در طول سال‌های گذشته به مردم خدمت کردند.

او ادامه داد: امروز در دوران وزارت کار اجرایی خود در کشور را مرور می‌کردم که ۲ کار را ذی قیمت می‌دانم. یکی اینکه من ۳۰ سال پیش اداره کل بیماری‌های غیر واگیر را ایجاد کردم و دوم درمان گلودردهای اسپرپتکوکی که از تبدیل شدن آن به مشکلات قلبی جلوگیری می‌کرد، را ارائه کردم.

۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در بیماران زمینه‌ای رخ داد

نمکی گفت: امروز ۱۰۰ هزار مرگ در سال فقط به دلیل پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن داریم و امسال ۳۱۳ هزار مرگ به جز مرگ‌های کرونایی داشتیم که فوت بر اثر سکته قلبی و مغزی و بیماری‌های قلبی در صدر قرار دارند. در دوران کووید به ما اثبات شد آسیب پذیرترین افراد آن‌هایی بودند که یک بیماری زمینه و بیماری قلبی عروقی داشتند. ۸۳ درصد مرگ‌های کرونایی در بیماران زمینه‌ای رخ داد و این تلنگری به روح و ذهن و رفتار اجتماعی ما می‌زند که به بیماری‌های غیر واگیر به ویژه بیماری‌های قلبی توجه کنیم.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    با این حرفا گناهتون کم نمیشه مقصرید واکسن تهیه کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    پل صراط یقه تعلل کنندگان در تهیه واکسنو میگیریم

  • سوال
    0

    همه تو بازارها مشغول خرید عید هستند مهمانی های خانوادگی را ازاد کردید چرا

  • کیوان
    0

    نمکی منو با خودت نبر من به موندن قانعم؟ واکسن چی شد؟

  • جمعه
    0

    بی انصاف تو که از خودت اراده ای نداری و تابع نظرات دیگران هستی مثل ظریف شهامت داشته باش و بگو من تابع سیاست نظام هستم و در خصوص کرونا و واکسن کرونا حقیقت را نمی توانم بگویم.

  • رب
    0

    خوب پاکسازی کردین و هزینه دارو را برای خود کم کردین و بازنشستگان چین خاین نسل کشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها