قهرمان پاراوزنه‌برداری زنان: رسیدن به رکورد جهانی دور از دسترس نیست

قهرمان دسته ۶۷ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری زنان ایران گفت: بدون مربی و با تجربه کم به این عنوان رسیدم اما اگر به صورت حرفه‌ای و با دانش مربیان پیش بروم بدون شک رسیدن به رکورد جهانی دور از دسترس نیست.

قهرمان پاراوزنه‌برداری زنان: رسیدن به رکورد جهانی دور از دسترس نیست

دومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور در بخش زنان (پاراوزنه‌بردای)، گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نهم اسفند ماه با حضور ۱۷ تیم از استان‌های مختلف در فدراسیون برگزار شد و در نهایت تیم کرمانشاه با ۵۴ امتیاز قهرمان شد و فارس با ۴۷ امتیاز و لرستان با ۴۶ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

«زهرا محمدیان» وزنه‌بردار دسته ۶۷ کیلوگرم یکی از ورزشکارانی بود که از استان اصفهان در این رقابت‌ها حضور داشت. وی روز شنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه پیش از این در مسابقات دوومیدانی معلولان فعال بودم اظهار داشت: تلاش فدراسیون برای طراحی لباس زنان پاراوزنه‌برداری و مجوز این مسابقات یکی از مهمترین اقدامات چند سال اخیر به شمار می‌رود. اقدامی که بدون شک آغاز راه دورانی خواهد بود که می‌تواند شمار مدال‌های ایران را در تورنمنت‌های بین‌المللی افزایش دهد. هر چند که این رشته در ابتدای راه است اما با حرفه‌ای شدن ورزشکاران آن بدون شک می‌توان شاهد تکرار برخی از موفقیت‌های مردان بود.

او با بیان اینکه در هر ۲ دوره مسابقات پاراوزنه‌برداری زنان حضور داشتم گفت: در دوره نخست که سال گذشته برگزار شد عنوان سوم را کسب کردم و در این دوره قهرمان شدم. رکوردم ۷۵ کیلوگرم بود که برای ابتدا راه خوب است. البته تا رکورد جهانی فاصله زیادی دارم اما راه رسیدن به نفر نخست جهان سخت نیست بلکه باید با مربیان حرفه‌ای کار کنم. من علاقه زیادی به این رشته دارم و به دنبال موفقیت در آن هستم.

دارنده مدال طلا دسته ۶۷ کیلوگرم قهرمانی ایران گفت: شاید برخی تعجب کنند که زنان چگونه در این رشته فعالیت می‌کنند اما ظرفیت دختران ایرانی و افتخاراتی که در رشته‌های مختلف کسب کردند نشان از آن دارد که این دختران فعل توانستن را معنی کردند. نمی‌گویم شاید در آینده به تمام افتخارات تیم مردان برسیم اما واقعیتی که وجود دارد این است که می‌توانیم مدعی قهرمانی در تورنمنت‌های بین‌المللی باشیم.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها