مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان:

هیچ‌گونه کمبودی در ذخایر خونی همدان وجود ندارد

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۷۰ واحد خون اهدایی از همدان به استان‌های دیگر اسال شده است.

هیچ‌گونه کمبودی در ذخایر خونی همدان وجود ندارد

‌افشین محمدی ضمن قدردانی از مردم همدان برای اهمیت به فریضه اهدای خون، اظهار داشت: اهداکنندگان خون حتی در شرایط کرونایی هم میدان را خالی نکرده و به کمک بیماران نیازمند شتافتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 5هزار واحد خون اهدایی به استان‌های تهران، گیلان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان ارسال کردیم تصریح کرد: با این حال هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌های استان وجود نداشته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه همه ساله در روزهای پایانی سال مصرف فرآورده‌های خونی بالا می‌رود گفت: به همین دلیل در این ایام روزانه 6 برابر نیاز مصارف بیمارستانی را دخیره سازی می‌کنیم.

محمدی با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر انجام می‌شود اظهار داشت: در سال‌های گذشته اهدا کنندگان بار اولی را حذف کردیم اما امسال بخاطر بحران کرونا و شرایط پیش آمده از ظرفیت اهداکنندگان بار اولی هم استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه مشکل و دغدغه همیشگی ما مربوط به کمبود پلاکت است تصریح کرد: پلاکت قابلیت ذخیره‌سازی ندارد و بیش از سه روز قادر به نگهداری آن نیستیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون همدان از انجام روش آفرزیس و جداسازی اجزای خون خبر داد و گفت: در این روش اجزای مورد نیاز خون از اهداکننده گرفته میشود و مابقی اجزا به بدن او برگردانده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در شرایط کنون روزانه بین 120 تا 130 نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند اظهار داشت: بدون شک با فروکش کردن بیماری تعدا مراجعه کنندگان اهداخون نیزافزایش می‎‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود گفت: تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها