حمایت ایران از موضع چین در مساله هنگ کنگ

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ویبو (weibo) از موضع و سیاست چین در قبال هنگ کنگ پشتیبانی کرد.

حمایت ایران از موضع چین در مساله هنگ کنگ

سفارت ایران در چین روز شنبه در پستی در ویبو نوشت: «ایران و چین شرکای همه جانبه راهبردی هستند و ایران در مسایل کلیدی مربوط به منافع اصلی چین قاطعانه در کنار چین می ایستد».

در ادامه این پست آمده است: تهران قاطعانه از تلاش های چین در شکوفایی و ثبات درازمدت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ حمایت و با هرگونه اقدام تحریک آمیز برای تخریب حق حاکمیت چین مخالفت می کند.

سفارت ایران تاکید کرده است: هنگ کنگ متعلق به چین است و با مدیریت هنگ کنگ توسط میهن پرستان، آینده هنگ کنگ بهتر خواهد شد.

کنگره ملی خلق چین روز گذشته /جمعه/ یک لایحه قانونی پیشنهاد داده است که بر اساس آن علاوه بر اِعمال تغییرات در کمیته انتخاباتی هنگ کنگ که رهبر این شهر را برمی‌گزیند، به این کمیته برای معرفی نامزدهایی برای کرسی‌های مجلس قانونگذاری اختیارات جدیدی اعطا می‌کند.

بر این اساس، قرار است متمم‌های قانون اساسی هنگ کنگ بازبینی می‌شود تا روزنه‌های انتخاباتی را برای مخالفانی که به دنبال استقلال از چین هستند ببندند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته به این لایحه واکنش نشان داد و در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که ایالات متحده «تجاوز مداوم چین به نهادهای دموکراتیک در هنگ کنگ» را محکوم می‌کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها