بازدید از کلیسای چورا در تور استانبول 1400

اگر برای تعطیلات نوروز تور استانبول را انتخاب کرده‌اید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا با یکی از زیباترین ابنیه تاریخی آن آشنا شوید. ترکیه کشوری با قدمت بالا است و طی سالیان مختلف اقوام مختلفی بر آن حکومت کرده‌اند.

بازدید از کلیسای چورا در تور استانبول 1400

یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخی در ترکیه، دوره عثمانی است.

طی حکومت عثمانی بسیاری از کلیساها تبدیل به مسجد شدند و کلیسای چورا هم یکی از آن‌ها است. با این وجود این بنای تاریخی همچنان یکی از زیباترین مکان‌های تاریخی استانبول محسوب می‌شود و کسانی که با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنند، حتما به این کلیسای تاریخی سر می‌زنند.

کلیسای چورا

کلیسای چورا یا کلیسای ناجی مقدس در قرن چهارم به ‌نوان اولین کلیسای ارتدوکس یونانی در حومه شهر در جنوب گلدن هورن ساخته شد؛ اما با آسیب دیدن در زلزله، برای سال‌ها متروکه ماند. در قرن‌های بعد موردتوجه قرار گرفته و بازسازی شد.

ساختمانی که امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول شناخته می‌شود، در سال 1500 ساخته شده و آن را به‌نام موزه کاریه هم می‌شناسند. این ساختمان سه بخش دارد؛ قسمت ورودی، بدنه اصلی کلیسا و قسمت عبادت‌گاه.

هر کدام از این بخش‌ها، زیبایی و جذابیت ویژه خود را دارند و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این کلیسای زیبا به استانبول سفر می‌کنند. چورا در زبان یونانی به معنای حومه شهر است و البته همان‌طورکه گفته شد، این کلیسا به نام ناجی مقدس شناخته می‌شود.

در گذشته کلیسای چورا در مرکز شهر استانبول نبوده و با گسترش شهر این کلیسا هم وارد منطقه شهری شده است.

کلیسای چورا که امروزه به‌عنوان مسجد شناخته می‌شود، در منطقه ادیرنه کاپی و قسمت غربی شهرداری منطقه فاتح واقع شده است. کلیسای چورا به سبک معماری بیزانس ساخته شد و در طول تاریخ تغییرات زیادی داشت. این کلیسا در سال 1945 به موزه تبدیل شده بود و مردم به‌صورت عمومی اجازه بازدید داشتند؛ اما در سال 2020 باز هم تغییر کاربری داده شد و اکنون به ‌نوان مسجد شناخته می‌شود.

ساعت بازدید از کلیسا

اگر با تور استانبول در تابستان به این شهر سفر می‌کنید، باید بدانید موزه و کلیسای چورا از ساعت 9 صبح تا هفت بعدازظهر باز است. اما این برنامه در زمستان‌ها تا حدودی تغییر می‌کند و برای بازدید از کلیسا در زمستان از 9 صبح تا پنج بعدازظهر وقت دارید.

کلیسای چورا مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به هنر نقاشی و معماری است. دیوارهای این کلیسا منقش به نقاشی‌هایی از حضرت عیسی و مادرش حضرت مریم هستند. به همین خاطر مدت زمان بازدید از کلیسا با میزان علاقه شما به هنر نقاشی ارتباط دارد. در سفر به استانبول به کلیسای چورا و مجموعه سلطان احمد سر بزنید و از مشاهده تاریخ و هنر تلفیقی مسیحیت و اسلام لذت ببرید.

مبلغ ورودی برای هر نفر در سال 2021، 65 لیر ترکیه مشخص شده است. نکته مهم در ارتباط با کلیسای چورا این است که شما نمی‌توانید به‌راحتی از طریق حمل و نقل عمومی خودتان را به موزه کاریه و کلیسا برسانید.

در صورتی که برای کاهش هزینه‌ها قصد دارید با اتوبوس در شهر جابه‌جا شوید، باید با اتوبوس از مرکز حمل و نقل شهر قدیم استانبول به نام Eminonu خودتان را به پل گالاتا برسانید و از آنجا اتوبوس‌های منطقه سلطان احمد را سوار شوید. اگر هم با تاکسی رفت‌وآمد کنید رسیدن به موزه چورا حدودا 20 الی 25 لیر برای شما هزینه دارد.

نقاشی‌های کلیسای چورا

کلیسای چورا مانند دیگر کلیساهای شهر استانبول آنقدر بزرگ نیست و حدودا 740 متر مربع وسعت دارد. دیوارهای این کلیسا آنقدر به لحاظ هنری زیبا و باشکوه هستند که گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و هنر برای بازدید به آن قدم می‌گذارند.

با اینکه این کلیسا از مناطق اصلی و مرکزی شهر دورتر است؛ اما بازدیدکنندگان خاص خود را دارد. کاشی‌کاری‌ها و نقاشی‌های چورا راوی یک داستان جالب از کتاب مقدس هستند و این داستان‌ها مانند یک تصویر سریالی روی دیوارها نقش بسته‌‎اند. این داستان‌ها از زمان تولد حضرت مسیح آغاز می‌شود و تا لحظه مصلوب شدن آن ادامه دارد. اگر این دیوارها را به ترتیب دنبال کنید با گردش در کلیسا سیری در تاریخ خواهید داشت.

تور استانبول یکی از جذاب‌ترین تورها برای ایرانیان است. اگر شما هم قصد دارید در سال 1400 به استانبول سفر کنید، حتما لیستی از مکان‌های جذاب و دیدنی را در برنامه داشته باشید. کلیسای چورا و موزه کاریه می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر برای شما باشد.

بعد از بازدید، می‌توانید از مکان‌های گردشگری دیگری مانند دیوارهای تئودوسیان دیدن کنید. تئودوسیان دیوارهای تاریخی هستند و در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شده‌اند.

در سفر به ترکیه و به‌ویژه استانبول بهتر است غذاهای محلی را تجربه کنید؛ غذاهای ترکی به ذائقه ایرانی نزدیک هستند. اطراف منطقه ادیرنه‌کاپی بدون شک رستوران‌های خوبی پیدا می‌شود و می‌توانید خودتان را به یک وعده غذایی خوشمزه مهمان کنید.

منبع : تور استانبول علی بابا ( https://www.alibaba.ir/tour/turkey-istanbul )

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها