رعایت ۷۰ درصدی منع تردد شبانه در قزوین/ ۴ هزار خودرو جریمه شدند

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: مقررات منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح که برای قطع زنجیره شیوع کرونا پیش‌بینی شده، فقط ۷۰ درصد در استان رعایت می‌شود.

رعایت ۷۰ درصدی منع تردد شبانه در قزوین/ ۴ هزار خودرو جریمه شدند

محمد افشار با انتقاد از عادی‌انگاری و جدی‌گرفته‌نشدن برخی محدودیت‌های و ممنوعیت‌های کرونایی توسط مردم در این روزها اظهار داشت: متاسفانه مقررات منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 3 صبح که برای قطع زنجیره شیوع کرونا پیش‌بینی شده، فقط 70 درصد در استان رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: با دستور جدی استاندار قزوین برای نظارت جدی بر نحوه اجرای قانون منع تردد شبانه ظرف 10 روز اخیر 4 هزار و 36 تخلف در حوزه ترددهای شبانه ثبت شده است که نشان می‌دهد اگر حضور پلیس راه و راهور در این حوزه جدی نباشد، میزان تخلف تا چه جدی بالاست و همین تخلفات چه تاثیر وحشتناکی بر گسترش زنجیره شیوع کرونا خواهد داشت.

افشار ادامه داد: بنابراین در 10 روز گذشته 4 هزار و 36 خودروی متخلف که قانون منع تردد شبانه را شکسته‌اند، مشمول اعمال جریمه 200 هزار تومانی شده‌اند.

مشکلات اعمال ممنوعیت‌های کرونایی

رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا در ادامه با اشاره به مشکلات اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های و ممنوعیت‌های کرونایی در استان قزوین گفت:‌ عدم کنترل کافی در ساعات ممنوعیت تردد، ابهام در ارائه خدمات رستوران‌ها، کافه‌ها و فست‌فود‌ها به صورت بیرون‌بر توسط پیک‌های تحویلی در بعد از ساعت ممنوعه از جمله مشکلات بزرگ ما برای اجرای طرح یادشده است.

افشار همچنین با اشاره به تخطی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ شهر قزوین از مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: متاسفانه در حوزه مدیریت و کنترل این فروشگاه‌ها در استان ابهام‌هایی وجود دارد و هنوز متصدیان این فروشگاه‌ها خود را ملزم به پیروی از دستورات اتحادیه کشوری عنوان می‌کنند.

وی ادامه داد: با این همه طبق دستور استاندار قزوین همه مراکز تجاری و صنفی درون استان باید از دستورات ستاد کرونای استانی تبعیت کنند و در غیر این صورت به عنوان واحد متخلف پلمب شده و به دادستانی معرفی می‌شوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها