فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد:

برخورد جدی با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش در آستانه نوروز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن توصیه به خودداری از خرید این گونه‌های ممنوعه و ارزشمند خاطرنشان کرد: با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش در استان تهران برخورد جدی می‌شود.

برخورد جدی با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش در آستانه نوروز

قاچاق و فروش گونه‌های ارزشمند حیات وحش در ایام ‌پایانی سال و به‌منظور تزیین سفره هفت سین موضوعی است که سال‌ها در استان‌های مختلف کشور به یک معضل تبدیل شده است.

فرهاد زندی ضمن اشاره به نزدیکی به ایام نوروز گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال گشت و کنترل و فعالیت یگان حفاظت محیط زیست استان تهران برای جمع‌آوری گونه‌هایی مانند سمندر لرستانی، انواع لاک ‌پشت و مار آبی که از استان‌های دیگر به استان تهران به‌منظور تزیین سفره هفت سین قاچاق و به فروش می‌رسد افزایش ‌پیدا کرده تا اگر موردی در این زمینه مشاهده یا گزارش شد با متخلفان برخورد جدی شود.

وی ضمن بیان اینکه طرح برخورد با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قرار دارد و از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است، اظهار کرد: در این مدت موارد متعددی از قاچاق گونه های ممنوعه به تعداد زیاد گزارش نشده است و تاکنون دو تا سه مورد قاچاق لاک‌پشت برکه‌ای که از استان‌های شمالی کشور به تهران منتقل شده‌اند را کشف و این گونه‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم. این گونه‌ها فعلا در مرکز حیات وحش ‌پردیسان نگهداری می‌شوند تا در اسرع وقت به استان مبدا و زیستگاه اصلی خود عودت داده شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ‌با اشاره به اینکه قاچاق سمندر لرستانی مورد توجه جدی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، گفت: درصورت مشاهده یا گزارش قاچاق سمندر لرستانی به‌منظور فروش آن برای تزیین سفره هفت سین، با متخلفان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد و این گونه ارزشمند به زیستگاه خود منتقل داده می‌شود.

وی ضمن انتقاد از تزیین سفره هفت سین با گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراض اظهارکرد: از مردم خواهش می‌کنم به هیچ عنوان از گونه‌های وحشی برای تزیین سفره‌های هفت سین شب عید خود استفاده نکنند چراکه بسیاری از این گونه‌ها در معرض خطر انقراض هستند و زمان زیادی خارج از زیستگاه طبیعی خود زنده نمی‌مانند بنابراین خرید، فروش و نگهداری از این گونه‌ها ممنوع است.

زندی در ‌پایان گفت: شهروندان اگر مواردی از فروش گونه‌های حیات وحش را در اماکنی چون میادین تره‌بار، میوه‌فروشی‌ها یا توسط دستفروشان حاشیه معابر مشاهد کردند فورا آن را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا همکاران ما بتوانند با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش برخورد و اقدام به جمع‌آوری این گونه‌ها کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها