رئیس جمهور سابق پوست‌اندازی سیاسی کرد؟

بازی تاج‌وتخت احمدی‌نژاد/ پلان آخر برای بازگشت به پاستور

اظهارنظرهای ۱۶ سال پیش احمدی‌نژاد را که مرور ‌کنیم متوجه می‌شویم « انقلابی بودن» و «ولایی بودن» و ... از زبانش نمی‌افتاد و خود را اصولگرای تمام عیار می‌دانست و موافق ساده زیستی؛ اما این رویه چندسالی بیشتر دوام نیاورد.

بازی تاج‌وتخت احمدی‌نژاد/ پلان آخر برای بازگشت به پاستور

با ماشین فیات وارد ساختمان میدان فاطمی شد و شناسنامه به دست مستقیم به طرف درب ورودی ساختمان رفت؛ آن زمان جوانتر بود و موهایش هنوز جوگندمی نشده بود؛ پایتخت نشینان خوب او را می‌شناختند، هر چه نباشد به برکت شورای شهری کاملا اصولگرا ۲ سالی بود که ردای شهرداری به تن کرده بود، حالا دیگر می‌خواست نشستن بر روی کرسی ریاست جمهوری را هم امتحان کند؛ امتحان هم کرد و برای ۸ سال شد هفتمین رئیس جمهور ایران اما رئیس جمهوری که رفتارهای سینوسی‌اش زبانزد خاص و عام شد و کمتر کسی را می‌توان در این فاصله زمانی با این چرخش دیدگاه سراغ گرفت.

«از ساعت چند اینجایید ۹؟ ۸؟ ۷؟ » به هر کسی که این جمله را بگویید قطعا یک اسم را به زبان می‌آورد و آن « محمود احمدی‌نژاد» است البته این روزها تنها این جمله یادآور احمدی‌نژاد نیست و بر اساس همان چرخش سیاسی ۱۸۰ درجه‌ای «چه خبرتونه؟..... چه خبرتونه» جایگزینش شده است همان جمله‌ای که سال ۹۶ در بست‌نشینی امام‌زاده صالح خطاب به دولتی‌ها و حکومتی‌ها گفت.

آغاز پوست‌اندازی سیاسی

اظهار نظرهای ۱۶ سال پیشش را که مرور می‌کنیم « انقلابی بودن» «ولایی بودن» و ... از زبانش نمی‌افتد و خود را اصولگرای تمام عیار می‌داند و موافق ساده زیستی اما این رویه چندسالی بیشتر دوام نیاورد و بعد از انتخابات پر حرف و حدیث سال ۸۸، وقتی دولت دومش را آغاز کرد کم‌کم اختلافاتش عیان‌تر شد. تصمیمات خلق‌الساعه و از دور خارج کردن وزرای منتقد، اوضاع را خراب‌تر کرد آنقدر که وقتی بحث تعیین وزارت اطلاعات پیش آمد به نشانه اعتراض ۱۱ روز خانه نشین شد واز همینجا فاصله گرفتن‌ها از آن احمدی‌نژادی که دم از ولایی بودن می‌زد آشکارتر شد. خرداد ۹۲ دوران ریاست جمهوری رئیس دولت نهم و دهم به پایان رسید و با شروع دولت یازدهم و سکان‌داری حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد در سکوت کامل فرو رفت وتنها اظهارنظر اعتراضی‌اش مربوط به مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا در دولت روحانی بود آن هم وقتی که گفت « آن موقع (در دولت دهم) باید نرمش قهرمانانه اعلام می‌شد که نشد»

بازی تاج و تخت محمود احمدی‌نژاد /پلان آخر برای بازگشت به پاستور

رویای بازگشت به قدرت هیچ‌گاه از سر احمدی‌نژاد بیرون نرفت و نمی‌رود؛ چهار سال اول دولت روحانی، همچنان خود را به عنوان سیاستمداری در چارچوب نظام نشان داد و نهایتا سخنرانی‌هاین به همراه یاران گرمابه و گلستان در حد چند انتقاد به دولت یازدهم می‌گذشت. اما پوست‌اندازی احمدی‌نژاد از روزهای منتهی به انتخابات ۹۶ شروع شد.

«یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما که شما شرکت کنید ... یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو.» مهرماه ۹۵ بود که این جملات را رهبری در جلسه درس خارج بیان کرد؛ هرچند اسمی آورده نشد اما مخاطب این جملات مشخص بود و برای همه اظهرمن الشمس بود که روی سخن به محمود احمدی نژاد است. چند ماه بعد از این جملات یعنی درست ۲۳ فروردین ماه سال ۹۶ احمدی‌نژاد دست در دست بقایی و مشایی وارد ساختمان وزارت کشور شد. قرار بود حمید بقایی اعلام کاندیداتوری کند اما چند دقیقه‌ای که از مانور دادن تیم سه نفره جلوی دوربین‌های مسلح شده خبرنگاران گذشت به یکباره از همان جیب کتی که زمانی قرار بود لیست مفسدین اقتصادی را در بیرون بیاورد، شناسنامه‌اش را درآورد و به سمت مامورین ثبت ‌نام رفت؛ همه میخ‌کوب شده بودند، کسی فکرش را نمی‌کرد که فردی با آن همه ادعای ولایی بودن خلاف جهت توصیه رهبری عمل کند اما او این کار را کرد. بازی را بلد بود، بازی که برایش دو سر برد بود یعنی اگر تائید صلاحیت می‌شد شاید پایش دوباره به پاستور می‌رسید و اگر تائید صلاحیت نمی‌شد هزینه‌ رد صلاحیت را به گردن شورای نگهبان و نهادهای حکومتی می‌انداخت و باز هم همان شعارهای پوپولیستی که می‌خواستم ولی اجازه ندادند.

آغاز برائت یاران

هر چند بعد از به پایان رسیدن دولت محمود احمدی‌نژاد، وزرایش در صف اول برای برائت جستن از او قرار گرفتند و جزو اولین یارانی بودند که حسابشان را از رئیسشان جدا کردند اما این سیل ریزش یاران و حامیان خیلی بیشتر از آن چیزی بود که احمدی‌نژاد تصورش را می‌کرد و کم‌کم دایره منتقدان و برائت‌جویان، افراد نزدیک به او را هم دربر گرفت.

محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد یکی از همان اولین افرادی بود که خنجر رئیس دولت نهم و دهم بر کمرش نشست و وقتی بدون هیچ حمایتی راهی زندان اوین شد نامه بلندبالایی علیه رئیسش نوشت و افشاگری بود که از این نامه سرگشاده می‌چکید.

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی احمدی‌نژاد نیز بعد از ماجرای انتخابات ۹۶ در مقاله‌ای مشایی، بقایی و احمدی‌نژاد را «سه دلقک بهاری»‌ خواند و بعد از نامه‌ احمدی‌نژاد به رهبری او را نیازمند به روانپزشک معرفی کرد.

عباس امیری‌فر امام جماعت پاستور که زمانی احمدی‌نژاد را اصلی‌ترین یار امام زمان می‌دانست بعدها در ماراتن برائت جویی گفت: «احمدی‌نژاد خادم بقایی است نه خادم ملت»

مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت محمود احمدی‌نژاد که زمانی به باجناق‌های خیالی هم معروف شده بود نیز نتوانست تا پایان راه همراه او بماند و وقتی تغیر رنگ احمدی‌نژاد بیشتر شد اول در نامه‌ای سرگشاده درباره مشایی به او هشدار داد و در نهایت گفت: «احمدی‌نژاد ولنجک‌نشین دیگر آن فرد سابق نیست.»

تیر آخر را «آیت‌الله مصباح یزدی» مهمترین حامی محمود احمدی‌نژاد به سمت او نشانه رفت. پدر معنوی جبهه پایداری که سال ۸۸ تمام قد پشت سر او ایستاد تا برای دومین‌بار سکان قوه مجریه را به دست بگیرد و چهار سال دیگر ریاست جمهوری‌اش تمدید شود آذر ۹۶ گفت: « اعمال و رفتار امروز احمدی ‎نژاد را تأیید نمی‎کنم چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم ما هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم، طرفداری ‎اش می‌کنیم، هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎ شویم.»

پلان آخر بازی احمدی‌نژاد

نه صحبتی از بقایی می‌کند نه حرفی از تظلم‌خواهی برای مشایی پیش می‌کشد؛ شعارهای پوپولیستی‌اش را همچنان بر زبان می‌راند البته نه از جنس افزایش یارانه و لباس محلی پوشیدن بلکه در قد و قامت یک اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند؛ با اینکه همچنان صندلی‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام به او تخصیص داده شده است اما صحبت‌هایش در بیرون از مجمع هیچ سنخیتی با مصالح نظام ندارد و تقریبا هر هفته خبری، مصاحبه‌ای، دل نوشته یا نامه‌ای از او بر روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرد. یک روز از لزوم مذاکره می‌گوید و روز دیگر اعلام می‌کند که قرار است ترور شود؛ خلاصه که دریای اظهارات عجیب و غریب او پایان ندارد و این روزها که بوی انتخابات ریاست جمهوری مشام‌ها را پر کرده است محمود احمدی‌نژاد پا در رکاب انتخابات گذاشته و می‌خواهد هر طور شده دوباره خود را به ساختمان پاستور برساند و آن اتاقی را که ۸ سال پیش به حسن روحانی تحویل داد دوباره از او پس بگیرد. حالا دیگر نیاز بیشتری دارد تا مردم را به سمت خود جذب کند آنقدر طرفدار جمع کند که یا به حکومت را وادار به تائید صلاحیت خود کند یا شاید هم دیوارهایی از حصر و حبس را ترسیم کند تا محبوبیت را جایگزین معروفیت کند.

بازی تاج و تخت محمود احمدی‌نژاد /پلان آخر برای بازگشت به پاستور

موضع‌گیری‌ها و اظهارت احمدی‌نژاد با چاشنی انتخابات آنقدر عجیب و غریب شد که دایره برائت جویی به حلقه اول یارانش رسید؛ عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد، قائم مقام مدیر کل خبرگزاری ایرنا در سالهای ۸۴ تا ۹۲ از همان حلقه اولی‌های احمدی‌نژاد بود که تا همین چند ماه پیش‌ هم وقتی اسمی از او به میان می‌آمد تمام قد در حمایت از او ظاهر می‌شود حالا دیگر از آن مواضع حمایتی‌اش فاصله گرفته است. او می‌گوید: « مهم‌ترین اختلاف نظر بنده با آقای احمدی‌نژاد که از ماه‌ها پیش در جلسات خصوصی یا کاری مطرح می‌شد شیوه سیاست‌ورزی ایشان است. ایشان قصد کاندیداتوری و بازگشت به قدرت را دارند. در سال ۹۲ تلاش کردند مهندس مشایی را جایگزین خودشان کنند و سال ۹۶ خودشان کاندیدا شدند. به هر حال آقای احمدی‌نژاد از یکسو تمایل دارد که دولت‌های نهم و دهم را بازتولید کند اما از سوی دیگر بازگشت به رأس دولت بدون نوعی همگرایی با مجموعه حاکمیت و رفع سوءتفاهم یا رسیدن به تفاهمی کلی بر سر اداره کشور بین آقای احمدی‌نژاد و نهادهای حاکم، ممکن نیست اما تلقی احمدی‌نژاد این است که به صرف اقبال عمومی می‌تواند حاکمیت را وادار کند که تصمیمش را در قبال موضوع تایید صلاحیتش تغییر دهد.»

داوری ادامه می‌دهد: « آقای احمدی‌نژاد تصور می‌کند اگر در انتخابات رد صلاحیت شود، مشارکت کاهش خواهد یافت ولی این تصور بسیار نادرست است زیرا انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری با هم تقارن دارند. بنده این موضوع را بر اساس آمار و محاسبات نشان داده‌ام که انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل تقارن دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، حداقل از مشارکت ۵۵ تا ۶۰ درصد مردم برخوردار خواهد بود.»

صحبت‌های داوری بیراه به نظر نمی‌رسد و به هر حال محمود احمدی‌نژاد به هر ریسمانی چنگ می‌زند تا خود را در دایره قدرت و توجه حفظ کند؛ رفتاری که در این سال‌ها آن را ثابت کرد و بارها به انحا مختلف نشان داد که اگر جایی در قدرت نداشته باشد حتما جایی در اذهان توجه مردم برای خود دست و پا می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 80
  • علیرضا
    0

    من در عجبم که چرا همه دست بهم داده اند تا یک خادم ملت که مردی جهانی است از صحنه انتخابات خارج کنند بهرحال انتخابات آزاد است واقای دکتر احمدی نژاد هم می تواند مانند یک شهروند شرکت کند. اینکه قبل از انتخابات و تصمیم شورای نگهبان نسخه دکتر از افرادو گروه های خاص مختلف پیچیده میشود برای ما جای تعجب دارد امروز مردم دنبال اینکه اگر مشکلی برای این فرد بوجود بیاید چه کسی پاسخگو خواهد بود ایشان فردی جهانی است ودوستدار مردم ودشمن رانتخواران و چپاولگران ایا غیره از این است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از کدام جهان حرف می زنی؟! از عالم هپروت!!! مردم محله ای از آرادان گرمسار که احمدی نژاد در آنجا زاده شده و در آن محیط پرورش یافته او را به سختی می شناسند آنوقت شما به گزافه حرف از شناخت او در سطح بین المللی می زنید؟! وا عجبا!

    • رضا
      0

      جهانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • فرهنگی
      0

      اگر هم دکتر احمدی نژاد خدای ناکرده رد صلاحیت شود رای من و خانواده ام بازم دکتر است ولا غیر

    • محمدي
      0

      بله نتيجه هشت سال رياست جمهوري ايشان نشان ميدهد كاملا غير از اين است.

    • محمد
      0

      مشایی، احمدی نژاد رو منحرف و بدنام کرد اگر مشایی نبود شاید وضع احمدی نژاد اینطور نمیشد. البته هر انسانی عقل داره

    • مهران
      0

      یا احمدی یا هیچ کس

  • .
    0

    خبر فوری و رسانه ها خودتونو هم پاره کنید . هر چی خبرگزاری و رسانه ها گفتند باید برعکسشو انجام داد . فقط احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نکند از دکتر وام بلاعوض گرفته ای که سنگش را اینطور به سینه می زنی؟!!!

    • علی
      0

      بد بخت اگه نمی دونی بدون خیلی روستاهای لرستان در برابر زلزله با همین بلا عوضها ساخت

    • ناشناس
      0

      پاسخ به علی: خوشبخت! هر دولتی که سر کار اومده موظف بوده به اونهایی که بر اثر بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل دچار آسیب شدند وام بلاعوض و وام کم بهره بدهد. فرق است وام دادن به اینگونه افراد و سایر افراد نورچشمی و وابسته به جایی!

    • علی
      0

      علی به ناشناش راست میگی ولی یک اما داره هر دولتی وظیفشه 2یا 3 درصد بلا عوض 10 درصد کم بهره بقیشهم با هر بهره در همین دولت زلزله کرمانشاه اما - اما - اما نه اینکه 100درصد بلاعوض در دولت احمدی

  • یه ناشناس دیگه
    0

    کی فکرش رو می کرد؟ خب کار خدا که میگن همینه دیگه! البته شاید خودش هم سال 88 فکرش رو هم نمی کرد و به خواب هم نمی دید چنان حمایتی ازش بشه ولی وقتی شد !!!خب آدمه دیگه باورش میشه که کار سختتر از اون هم ازش بر میاد! اینجاست که خدا یه جورایی یاداوری می کنه که ... .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بابا این همه ادم ناشناس داریم خوب چرا اظهار وجود میکنید شتر سواری دولا دولا نمیش

  • مومنی
    0

    آقای دکتر احمدی نژاد سلام بی زحمت حتی ثبت نام نکن مشاورانت دارن اشتباهی به شما گرا می دهند شما پایگاه اجتماعی تان را در بین مردم بدلیل زاویه گرفتن از آرمان‌های انقلاب از دست داد ه اید ، تشریف نیاورید یارانت را در کشور دیگر ندارید نیا ید نیاید نیاید همون هشت سال خدمتت بگذار بماند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای دکتر بیایید بیایید که ولایت پذیری همان خدمات شایسته و صادقانه شما و همکاران شما نسبت محرومین و انقلاب و کشور است

    • ب ناشناس
      0

      توکه داشتی پاچه های ایت الله سیستانی رامیخوری ارزومیردی یکی مانندایشان درایران بود همه چی گل وبلبل بود امروز دم ازولایت مداری میزنی صد رحمت به کفار ومنافق روی همه راسفید کردی ناشناس مرموز هزارچهره داری

    • علی
      0

      ب- ب - تو غیاث مع الفارغ نکن ما میگیم نر تو میگی بدوشش شما اگه از رای اوردن احمدی نمیترسید چرا ناراحتید ....

    • علی
      0

      اتفاقا همه مردم دوسش دارن برادر

    • انقلابی
      0

      کور شود چشمانی که نمیتوانند محبوبیت دکتر احمدی نژاد در سراسر کشور ببیند

  • ناشناس
    0

    چرا هیچ کس از کارهای ارزشمندی و خدماتی که اقای احمدی نژاد انجام داده سخنی بمیان نمی اورند فقط می خواهند به هر نوعی اورا تخریب کنند خوب اگر ایشان خدما تی وکار برای ملت انجام نداده وملت از ایشان وخدمات ایشان ناراضی هستند که به ایشان ری نمی دهند چرا قضاوت را به ملت نمی سبارید و عده ای انقدر خود را به اب و اتش می زنند که ایشان نباشند اینها یا موقیت خود را در خطر می بیند

  • علی
    0

    همه بدن شما خوبید حداقل یه جوری متن بنویسید تا ضدیتتون آشکار نشه

  • وکیل
    0

    حالا چند نفر بی سروپا بطور واقعی و یا از روی سیاست از احمدی نژاد برائت کنند، این قطرات در دریای ملت قابل محاسبه نیستند که با آب و تاب اینارو میگین

  • کاربر ناشناس
    0

    بوی نفت به مشام میرسد.

  • سرباز اسلام و رهبر انقلاب اسلامبی و ملت
    0

    خودم شخصا ازًحامیان دکتر احمدی نژاد بودم و بسیاری اقدامات ایشان را که به نفع ملت و مردم مستضعف و بلاخص درخصوص ساخت واحدهای مسکن مهربود قبول داشتم . ولی از زمانی که ایشان با رهبر انقلاب زاویه پیدا کردن و به نوعی از ولابت پذیری امام خامنه ای خارج شدن دیگر صلاحیت کاندیداتوری ریاست جمهوری را نخواهند داشت . مگر دوباره با جان و دل و اعتقاد راسخ ولایتمداری خود را ثابت کنن .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      شما دخالت نکن

  • نام مستعار
    0

    کی باورش میشه که احمدی‌نژاد دیوونه شده؟

  • ناظمی
    0

    خبرفوری تادیروز هزارتاانگ به داوری میزدی حالاکه این بیچاره به خاطرحکم دادگاهش مجبورشده یه مقدارمحافظه کاری کنه داری براش فرش قرمزپهن میکنی ؟بی انصافهااگردین ندارید آزاده مردباشید

  • گل آقا
    0

    احمدی آنقدری که در این چند ماه خدمت کردی توی اون 8 سال نکردی توی این وضعیت کرونا که همه در فشار هستن مردم رو میخندونی هر روز یک نمایشی بازی میکنی توی عید یک کاروان مسافرتی راه بینداز یک ایران گردی بکن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      داداش تو که گل اقای دلقکی بهتر از تو هم مگه داریم مگه میشه

  • روح اله
    0

    درود خدا بر مررررررد پرتلاش و با غیرت دکتر احمدی نژاد... تخریب بی فایدست دولتی ها

  • امید
    0

    ای شیطونا بازی تاج وتخت هم نگاه میکردین

  • مهران
    0

    اقای محترم هرچند قانون گذاران دریک مقطعی انتخابات شوراها وریاست جمهوری را دریک زمان مقرر کرده اند لیکن وضعیت اجتماعی واقتصادی وسطح درامدهای مختلف وباند وباند بازیهای رایج وغیرقابل انکار درخدمات دهی شهرداریهای کشور وانتقادات بسیار تندی که هم اکنون شاهد برآن هستیم احتمال ریزش رای مردمی را بدنبال خواهد داشت .لیکن من بعید میدانم غیر مهندسی انتخابات پیش رو باشد صدرصد بهرترتیبی هست مصالح کشور اقتضاء کندخط پایان بر انتخاب رئیس جمهور بهر نحو ممکن شکل خواهد گرفت مثل استخری که همه آن را کاه بپوشانید همه تصورکنند که خشکی است اما بمحض پا گذاشتن درآن فرو روند .انتخابات فرو رفتگی هم دارد که گریزی هم نیست ودردنیا رایج است چیز تازه ایی نیست فراموش نکنید که درآمریکا درهمین اخیر ازاین داستانها فراوان برخروجی رسانه ها قرارگرفت .

  • علی
    0

    اصولگرایان مملکتو بردند و خوردند و نابود کردند و کیسه هاشون پر نشد پدر احمدی نژاد بیامرزاد که از این گروه خارج شد چون از ماهیت پشت پردشون خبر دارد و بیچاره ملت که چاره ای ندارند جز پشتیبانی از احمدی نژاد.این نمک نشناسان تا زمانی احمدی نژاد چیزی دستش بود دورشو می گرفتند حالا که دیدند ایشان هیچ چیزی از رانت ها ندارد دور و برش را خالی کردند خدا نیامرزدتون

  • محمد
    0

    یادم میاد شیخ اکبر میگفت احمدینژاد رجل سیاسی نیست ولی وقتی مچشو خوابوند تازه فهمید رجل سیاسی یعنی چی تو۸۸هم برجک خیلیا رو آورد پاییین بعد هم لاریجانیهارو مفتضح کرد حالا هم نوبت امثال حداد و خیلیا که از تقدس جایگاه ولایت به نفع خودشون سو استفاده میکنن هست اگه احمدینژاد نبود خیال خیلیا راحت بود ولی الان باید نگران باشند

    نظرات شما -
    • قاسمی
      0

      این شگرد وسیاست این فرد که تابلو دیگران را بکشه پایین تا از خودش بالا بره !!!هرچند تابلو خودش راهم دیدیم .جزدشمنی و فقر و بیکاری و.......چیزی نداشت

  • نژاد
    0

    من طرفدار اصولگرایان بودم وقتی دیدم در خیلی چیزها حرفشون با عملشون همخوانی ندارد و فقط ظاهر سازی هست گفتم صد شرف به اصلاح طلبان لااقل اینها دین را باخودشون یدک نمی کشند.

    نظرات شما -
    • مهدی م
      0

      حالا صد شرف که نه فوقش یکی دو تا شرف!! کیسه ای که این دو جناح دوختن در واقع یک کیسه هست. تقسیم می کنن هر 8 سال

  • رصد
    0

    اصولگرایان مشتاق تاج و تخت هستند نه احمدی نژاد چون این افراد هستند که از حاکمیت بهره می برند و مرفعان بی دردند

    نظرات شما -
    • تابان
      0

      مموتی کاندید اصولگراهاست .نقاب زده .روحانی هم کاندید اصولگراهابود با نقاب اصلاح طلبی رای آورد ..اصلاح طلبها سر جنگ ندارند .اصلا اگه اصولگرا نباشی از فیلتر جنتی رد نمیشی !!!!!

  • داود
    0

    تخریب و غیبت کردن مال انسان ضعیف نفس هست که فعالان سیاسی اصولگرایان از این موضوع بی بهره نیستند

  • انقلابی
    0

    ای مردم گول این خبرو نخورید به اسم تاج و تخت میخوان احمدی نژادو تخریب کنند آهان فکر کنم میخواد بگه این جومونگ ایران زمین مثل بولدوزر میخواد از روی کاخهای اینا رد بشه ما انقلابیون منتظر اومدنش هستیم چه جوری کاخهای نامشروعشونو خراب میکنه

  • داور جشنواره
    0

    دکتر احمدی نژاد اگر میرفت در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کرد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مرد هزار چهره را می‌گرفت

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      نه لباس زیباست نشان آدمیت بنده خدا احمدی نژاد یاور محرومان و دشمن مستکبرها ست دیدی چطور دست جاسبی ها و رفسنجانی ها از بیت المال کوتاه کردوثابت کردکه میتواند دست غارتگران از بیت المال کوتاه کند شما به چهره نگاه میکنید ؟.نعوذبالله خداهم به چهره نگاه میکند ؟ خجالت دارد

  • دن کیشوت
    0

    بگم؟ بگم؟ آره بگو میگم ها خب بگو اگه بگم بد میشه وا میگم بگو بابا بگم؟ .....

  • انقلابی
    0

    مردم این خبر سری منظور این خبر بازی تاج و تخت اینه که احمدی نژاد میخواد مثل بولدوزر از روی این اختلاس گران رد بشه اینا انقدر سقیفه ای هستند میترسند نام احمدی نژاد مثل امیر کبیر در تاریخ بماند وانه در مثل زندیان در زباله دان تاریخ شب و روز خواب ندارند دزدان مملکت نقاب به چهره زندند از قدیم گفتند شب درازو قلندر بیدار پس مردم خواب نمانید که این قلندرانه برایمان نقشه ها دارند

  • منطقه جنوب شرق ایران
    0

    مردبزرگ.مردشجاع.مرد ننرس.مرد عدالت.ساده زیست..حامی محرومان یاور پابرهنگان..سد بزرگ در مقابل خودبرتربینها وزیاده خواهان..سدبزرگ در مقابل اشرافی گری.وراحت طلبی. تو امروز تنها هستی.تنها.... درمقابل موج عظیم.افترا.تهمت.تخریب وحشتناک از طرف اصلاح طلب.اصولگرا.سپاهی.منافق.سلطنت طلب.استکبارجهانی..ولی ماپیرو توایم. وتا نسلهای اینده ما گفتمان وزحمات تو بع عنوان یادگار در ذهن نسلهای اینده ماپابرهنگان خواهد ماند. درود خداوند یکتای بی همتا برتو دکتر محمود احمدی نژاد.

  • محمد
    0

    خبرفوری از این همه بی انصافی که درحق احمدی نژادمی کنی معلومه که بدجور به تلاپ تلپ افتاده ای جانا هیات من الذله

  • رضا
    0

    بیشتردرمورد احمدی نژاد بنویسد اوانقدر هوش دارد که شماواداربه نوشتن کند وخسته نمایدشماهم بانوشته ها هم ذهن تان مشغول میشودوهم آلوده به گناه خلاصه سر کار هستید

    نظرات شما -
    • رضا۲
      0

      برای یک شخصیت مردمی ارزش دارد

  • آشنا
    0

    دوستان اینقدر با یکدیگر بحث نکنید اگر میزان رای ملت است پس در صورت کاندید شدن جناب آقای دکتر احمدی نژاد رای مردم میزان محبوبیت داشتن یا نداشتن ایشان را مشخص میکند که نظر شخصی بنده در صورت کاندید شدن ایشان و تایید شدن بیشترین میزان رای متعلق به ایشان میباشد

  • انقلابی
    0

    دهنتو ببند رضای خود فروخته منافق اخی دلم خنک میشه اینطوری بهتون میگم از تون متنفرم مفسدان شماها و اگه ول میکردند از داعشیها بدتر بودید انقدر مینویسیم تا جونتون در بیاد

  • کوروش
    0

    احمدی نژادراتاییدنمی کنند ولی توده ملت بااوموافقند حزب فقط حزب توده.

  • عبدالله
    0

    اگر پلان اخر است،پس مشکل ودرد شماها چیست؟ اگر میزان رای ملت است پس دست اندازی نکنید و شورای نگهبان هم سعه صدر داشته باشد تا ملت امیرکبیر« به حق ولایی» خود را انتخاب کنند.انشالله.

  • رضا
    0

    برادر عزیز انقلابیون منظور نوشته ی من شما نبودید شما به خود گرفتیدمن یک هم وطن شما هستم ازهم وطن خودنفرت نداشته باشید اورا داعشی ندانید من شما وهرفردانقلابی راعزیزمیدارم وبقدرچشمم دوست دارم

  • علی
    0

    خبر فوری ..جسارتا اگه ناراحت نمیشید .. برای جلب مخاطب از دیوار احمدی نژاد بال نرید بابا اینهمه خودشونو نامزد کردن برید سراغ اونا ولی من احساس می کنم پولی چیزی -اهرم فشاری شمارو وادار به کوبیدن احمدی نژاد میکنه ... ولی اون چون خدارو داره ودل یک ملت در هر حال پیروز

  • انقلابی
    0

    پس اگر ما بچه حزب الله هیا رو دوست دارید فقط به احمدی نژاد بدو بیراه نگید چرا که او ساده زیست عدالت محور الخصوص عاشق امام زمان عج است من در دورا احمدی نژاد با 400هزارتومان زندگی میکردم ولی الان چی ما حزب الله هیا سنگ خودمان را به سینه نمیزنیم ماهم مثل اقشار ضعیف جامعه هستیم به هیچ گروهی جز رهبر وابستگی نداریم ولی از خدعه ونیروی بیزاریم

    نظرات شما -
    • مهران
      0

      سلام دوست گرامی احمدینژادحزب الهی نیست چرانمیدانیدکمی فکرکنیداگرحزبالهی بودسال 92 چراثبت نام میکرداواصلابرعکس حزب الهی است بخدادرس تحقیق کن بعدانظربده دودوره بهش رائی دادم والان دیگرمنحرف شده اینقدرپست میزاره ازمقام معظم رهبری یک کلمه حرف میزنه شگردش اینه مردم چگارکنندمشکل دارن واینحرفها دیگرچیزی براگفتن نداره اوالان ازفرقه بهاری است

  • ق
    0

    خبرآنلاین نامرد و خائن به مردم.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      خبرانلاین دروغگو وکثیف نباش

  • رضا بهار
    0

    وما در کشور ایران می دانیم کثیف‌تر از سیاست اون رسانه های هستند که برای پول خیلی چیزهای شخصیشون رو هم بفروش میزارند ، ودروغ وافترا میزنند

  • ناشناس
    0

    احمدی نژا اگر تاج وتخت می خواست 8 سال استانداری 6 سال شهر دار تهران با ان همه بول 8 سال ریاست جمهوری مثل دیگر مسولین یک ویلا در شمال تهران یا شمال کشور برای خود جمع می کرد نمی امددر محله قدیمی نارمک ما نند مردم عادی زندگی کند چه قدر مخالفان این مرد بزرگ حقیرند

  • رضا
    0

    دکتر احمدی نژاد دلسوز محرومان است خودش ازخانواده زحمت کش است ومیداندبرمردم چه می‌گذرد آقازاده نیست هیچکدام اردولت مردان نمی‌تواند میان مردم آزاد رفت و آمد کندمردم هم درب خانه اورا رها نمیکنند

  • علی۵
    0

    احمدی نژاد و ترامپ مثل هم هستند. استاد دو دستگی و تفرقه وگند زدن های بزرگ. این آقا با نفت بالای صد دلار مملکت تحویل گرفت و با تحریم ( نه تنها نفت ما را نخریدند حتی پول نفتی که از ما خریدند ندادند) تحویل دولت بعدی داد. خاوری که یادتون هست این آقا فراریش داد. دروغگویی بین دولت مردان به راحتی بنیاد گذاشت . وحالا برای رسیدن به قدرت حتی حاضر است نصف ایران را مثل بنی صدر بفروشد.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      اینو نگین ،چی بگین بدبختا،اکثر مردم میدونن احمدی نژاد دزد نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    دلقک بازیهاش شروع شده

  • انقلابی
    0

    حیف اسمت علی وگرنه قلمبه بارت میکردم دزد خودتی و ایل وتجارت همه کسانی که ساپورت میکنند بیخود پشت نام مقدس مولا علی پنهان نشو ضد انقلاب

  • ابراهیم
    0

    لطفا تخریب نکنید دکتر را او ولایی هست وخواهد بود

  • مهدی
    0

    انشالله که سرعقل بیایدثبت نام نکنداگربیایدان احمدی نژادقبلی نیس ردصلاحیت میشودوخودمنکه دودوره بهش رائی داده ام وتلاش زیادکردم بهش رای جمع کردم ایندفعه نه بهش نه رایی میدم ونه میزارم تاانجاکه توان دارم نمیزارم بهش رایی بدهند بنده نگاه خصوصی نمیکنم بایدنگاهمان کلان باشد اواصلاازخط ولایت دکرشده حتی اسرائیل هم تلاش میکنداوبیایدچون میداندازاولین روزباولایت درمیافتداوجزءخوارج میباشدواوعامل روی کارامدن روحانی شدمردم رادوسال اخربه فلاکت اندخت ومردم به حرفهای دروغ روحانی راقبول کردندواگرواقعاولایی بوددردوره گذشته ازرئیسی پشتیبانی میکردوالان رئیسی رئیسجمهوربودومادرفلاگت نبودیم اوالان فرقه ضاله بهاری هست وپوپولیسم میباشدویدعده ای میگن یااحمدی یاهیچکس انشاالله ازپشت پرده این باخبرمیشوند

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      توروخدا ما را دور ننداز ما انقدم به درد نخور نیستیم شما تو ایران نهایتا یکی دو میلیون هستید نهااایتا

  • هامون
    0

    منبع خبرآنلاین....!رسانه مزد بگیر دولت از سوزشی که داره توهمات و تصورات کذایی خودش به دکتر احمدی نژاد نسبت میده تا بخیال خام خودش بر روی نظر مردم تاثیری بذاره و مانع مطالبه روز افزون مردم برای بازگشت احمدی نژاد بشن اما خبرآنلاین و اربابانت کور خوانده ای.اصلا گرایش مردم به دکتر بخاطر دوری از قدرت طلبی و مردمی بودن ساده زیستی و تنها مقام ارشد بعداز انقلاب که تحصیلات دانشگاهی داره.فصل رسوایی اربابان قدرت فرا رسیده.زنده باد بهار

  • سلمان
    0

    احمدی نژاد ولنجک نشین؟! واقعا که شارلاتانیزم تبلیغاتی رو به حد اعلا رسوندین! چطور وقتی این بنده خدا میره سی سخت یا بین مردم عادی تو پارک های شوش و... صداتون در نمیاد؟ احمدی نژاد همون احمدی نژاد نارمک نشینه و اگه چهارتا بادمجون دور قاب چین سابق، برای مطامع دنیوی بهش پشت کردن دلیلش ناسپاسی و حقارت خودشونه چون مرد همراهی با حق و عدالت نبودن

  • رضا
    0

    چقد میتونید احمق باشید که در زمانی که احمدی نژاد در اوج محبوبیت است بر علیه او مطلب کار میکنید ؟ لعنت به لقمه حرام

  • ن—س
    0

    در طول چند دوره ریاست جمهوری به جز آنان که درستکار بودند و ترور شدند فقط احمدینژاد را درستکارتر از دیگران دیدم البته فقط کمی رک و زباندراز است اما این در قبال خدمات و درک قشر فقیر و کاردانی درسیاست می ارزد چرا ما باید به کسی که درست انتقاد میکند حتی از رجال مملکت انگ خود رأى و ضد ولایی یا هر تهمت دیگری بزنیم همیشه مسئولین با تعرف و حفظ آبروی دیگران مملکت داری کرده اند که به این فلاکت مانده ایم در اداره مملک هیچ گذشتی نسبت به کارشکنان در هر سمتی که باشند نباید داشته باشیم مگر اداره کشور و ملت بازی و سرگرمی هست که همواره آزمون و خطا کنیم هر دوره کسی بیاید وعده ای دهد و اینکاره نباشد و بدون هیچ بازخواستی بعد هشت سال بار خود و هفت نسلش را از اموال مردم ببندد و برود

  • ح .ش
    0

    سلام .جناب دکتر احمدی نژاد یاور ضعفا بوده وهست ، که همین خصلت مردانش باعث شده خواب از چشمان عده ای فرصت طلب که اسایشو از مردم گرفتندومثل زالوخون اشام به جون مردم عزیز ایران افتادن ، راگرفته وبه هرقیمتی شده میخواهند ازمحبوبیت ایشان کم کنند..به کوری چشم این اقایون دکتر عزیز احمدی نژاد تو دل وقلب هفتاد ملیون ایرانی جایی دارد....به جان هر چی مرده احمدی برمیگرده....انشاالله

  • انقلابی
    0

    خبر فوری تا رومو میکنم یه طرفی خبرهای از تیمارستان فرار کرده رو میذاری بابا یارو توهم زده نمیدونم تو این کشور نیست تا اکس زده یا از اون ادمهای بی بندو باره که پشت نام مقدس مهدی قائم شده بهش بگین انقدر مینویسیم احمدی نژاد که یا برگرده تیمارستانش یا خودشو پاره پاره کنه یا از بلاخره سکته رو بزنه یه نفر کمتر زندگی اسانترو بهتر رفاه بیشتر

    نظرات شما -
    • مردانقلابی
      0

      دنیا و احمدی نژاد

  • علی
    0

    فقط حامی فقیر وفقرا احمدی نژاد درود

  • کاربر ناشناس
    0

    دوستام احمدی نزاد

  • ل
    0

    حالاعلت وحشت اصولگرا و اصلاحطلب از احمدی نژاد چیه که برا تخریبش اینهمه هزینه میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها